محمد حسن عاقل منش؛

بومی بودن از ویژگی‌های مهم یک نماینده شورا است|علاوه بر تخصص تجربه هم مهم است

عاقل منش تخصص، تعهد و تحصیلات مرتبط به مدیریت شهری و حوزه شهرنشینی را از جمله ویژگی های مهم یک نماینده شورا عنوان کرد و گفت: علاوه بر تخصص و تحصیلات مرتبط، یک نماینده شورا باید دارای تجربه کافی باشد و اگر افراد با تجربه به شورا وارد شوند می توانند روی آن ها در تمام ابعاد مدیریتی حساب باز کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد حسن عاقل منش در نشستی که با حضور جمعی از فرهنگیان برگزار شد ضمن ارزشمند​ بودن جایگاه رفیع فرهنگیان در جامعه، با تاکید بر ویژگی های مهم یک نماینده در پارلمان شهری اظهار داشت: بومی بودن از ویژگی های مهم یک نماینده شورا است و نماینده مردم در شورا باید تمام زندگی اش متعلق به آن شهر باشد.
وی تخصص، تعهد و تحصیلات مرتبط به مدیریت شهری و حوزه شهرنشینی را از جمله ویژگی های مهم یک نماینده شورا عنوان کرد و گفت: علاوه بر تخصص و تحصیلات مرتبط، یک نماینده شورا باید دارای تجربه کافی باشد و اگر افراد با تجربه به شورا وارد شوند می توانند روی آن ها در تمام ابعاد مدیریتی حساب باز کرد.
نماینده ادوار مردم رشت در پارلمان شهری افزود: نماینده های مردم در شورای شهر رشت باید شهر را به خوبی بشناسند و درک کنند.
عاقل منش تاکید کرد: افرادی باید به شورا وارد شوند که به مسائل شورایی و جمع گرایی اعتقاد داشته باشند و نباید فرد گرا و فرد محور باشند.
وی در ادامه توضیحاتی درباره کمیسیون های تخصصی شورا ارائه کرد و گفت: پارلمان شهری از کمیسیون های مختلف نظیر توسعه و عمران شهری ، بهداشت و محیط زیست، برنامه ، بودجه و حقوقی، حمل و نقل و ترافیک، فرهنگی و اجتماعی تشکیل شده است بنابراین افراد باید با توجه به توانایی، تخصص و تجارب خود به کمیسیون های مرتبط وارد و عضو شوند تا بتوانند تصمیمات مناسبی را برای شهر خود بگیرند.
عاقل منش با بیان اینکه افراد با نگاه ها و انگیزه های متفاوتی به شورای شهر ورود می کنند اذعان داشت: در برخی موارد فردی مشکل شخصی نظیر ساخت و ساز و یا فروش زمین و … را دارند و با نیت حل مشکلات شخصی وارد شورا می شوند که این موارد از آسیب های جدی است.
منتخب مردم در دوره های دوم و سوم شورای اسلامی شهر رشت تاکید کرد: افرادی که برای ورود به شورا هزینه های میلیاردی می کنند باید به آن ها شک کرد و احتمالا اهداف دیگری را در سر دارند و اهداف آن ها صرفا برای خدمت رسانی به مردم و شهر نیست.
وی ادامه داد: نمایندگان مردم در پارلمان شهری باید به دنبال خدمت صادقانه باشند و ضمن حساسیت بر روی بیت المال، باید برای مردم زندگی کنند.

عاقل منش رفتار اجتماعی مناسب، سالم بودن، صداقت و قابل دسترس بودن برای آحاد مردم را از دیگر ویژگی های بارز یک نماینده شورا عنوان کرد و اشاره داشت: درب های شورا نباید به روی مردم بسته شود و مردم باید بتوانند با نمایندگان خود به راحتی ملاقات کنند و صحبت با مردم حتی اگر منجر به حل مشکل آن ها نشود می تواند در تامین امنیت روحی و روانی آن ها تاثیرگذار باشد.

عاقل منش اظهار داشت: پس از انتخاب منتخبین مردم در شورای پنجم باید بودجه شهرداری بصورت کارشناسی شده و با نظر سنجی مردم در خصوص نیازمندی‌های اساسی شهر بسته شود.
وی با تاکید بر تدوین یک برنامه چهار ساله گفت: این برنامه می تواند نقشه راه باشد و شهرداری موظف است که آن برنامه را با هماهنگی پارلمان محلی اجرا کند.

نماینده ادوار مردم رشت در پارلمان شهری ارتباط بین پارلمان محلی(شورا)، پارلمان ملی(مجلس شورای اسلامی)، مدیران ارشد استانی و شهری را لازم دانست و گفت: اگر حلقه ارتباطی بین این چهار ضلع به خوبی برقرار و به مردم به عنوان ولی نعمت های اصلی نگاه شود می توان به رسیدن شهر به توسعه پایدار کمک کرد.

Share