دانیال ابراهیمی

به حرف در آمدن مجسمه قو در انزلی

دیروز در حال بازگشت به خانه شاهد بردن المان های قو شکسته شده بودم و به همکار خبری خودم اشاره کردم که چه جالب، مجسمه نیز از بال شکسته است!

تیم ملوان بندرانزلی یکی از قدیمی ترین و ریشه دارترین تیم های‌فوتبال ایران است که از گذشته‌های دور به کارخانه بازیکن سازی در فوتبال ایران شهرت دارد و بازیکنان و مربیان بزرگی از کارخانه این تیم قدیمی به سطح اول فوتبال کشور و تیم ملی معرفی کرده است ، اما در چندین سال اخیر خبرهای بدی از ملوان به گوش می رسد و دل هواداران ملوان خون است.
اگر بخواهیم از جدایی مالکان و سرمربی های سابق ملوان و داستان های دراماتیک پیدا شدن اسپانسرها بگذریم، اولین شوک در تاریخ سیزده فرورین ۹۵ به هواداران ملوان بندر انزلی وارد شد و آن هم خبر فوت نابهنگام بازیکن دوست داشتی ملوانان، مهرداد اولادی بود، خدایش بیامرزد، چقدر زیبا و مفید برای تیم جان می گذاشت.
هنوز غم از دست دادن اولادی فراموش نشده بود که شوک دوم، هواداران ملوان را به زانو درآورد و آن هم خبر سقوط ملوان به لیگ یک در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۹۵ بود اما هواداران واقعی ملوانان باز بلند شدند و فردا همان روز به تشویق تیم محبوب خویش و بازیکنان پرداختند.
این هوادار در دنیا کم است ، هواداران ملوان نه ، مردم انزلی که به فرموده رهبر معظم انقلاب: انزلی زنش،زن قهرمان است، مردش مرد قهرمان است، جوانش،جوان قهرمان است و لذا من می گویم انزلی قهرمان است.
آه چه روزی بود که رهبرم مرا قهرمان خواند و من و مردم شهرم در پوست خود نمی گنجیدیم. وای عجب روزی بود.
شرمنده که احساسی شدم ، داشتم از شوک ها می گفتم . شوک سوم در تاریخ ۹ مرداد ۹۵ رخ داد و کاپیتان اول و دوم ملوان از تیم جدا شدند و انزلی تا چندین روز این خبر را شایعه می خواند و خبرنگاران در آن چند روز متهم به شایعه سازی بودند، یادم نمی رود چندین هوادار قدیمی با بغض جلوی من و چندین خبرنگار دیگر را گرفتند و از ما خواستند که خبر را تکذیب کنیم، نه آنها باورشان می شد و نه ما خبرنگاران که نوری، زارع و رافخایی رفتند.
حال مصاحبه های جور واجور برخی از دوستان در مورد هواداران ، انحلال تیم فوتبال بانوان ملوان و مصاحبه ها و بیانیه های قشنگ قشنگ در مورد تیم بانوان ، انحلال تیم فوتبال ساحلی قو سپید و نخریدن فوروارد هدف برای تیم فوتبال ملوان و… بماند، بعضی اوقات پیش خودم میگویم آقا بسه دیگه با این همه شوک ما چرا … بعد با خود می گویم که نه مگر می شود که انزلیچی باشی و ملوان را فراموش کنی؟ ولی پس از همه این افکار ، بار دیگر یاد سیروس قایقران کاپیتان فقید انزلیچی و بعد قهرمان خوانده شدن توسط رهبرم می افتم و سرم را بالا میگیرم.
رسیدیم به ۱۱ اردبیهشت ۹۶ که ملوان در لیگ یک ماندگار شد !
چه افرادی در ماندگاری ملوان در لیگ یک تاثیرگذاربودند؟ تنها چیزی که می دانم، فوتبال ورزشی است تیمی که همه عوامل درونی و بیرونی در آن نقش دارند و فقط یک فرد مقصر نیست ! نظر شما هم مخالف صحبت های من است؟
دیروز در حال بازگشت به خانه شاهد بردن المان های قو شکسته شده بودم و به همکار خبری خودم اشاره کردم که چه جالب، مجسمه نیز از بال شکسته است!

دانیال ابراهیمی – خبرنگار دیارمیرزا در انزلی

Share