معاون اجتماعی و پیشگیری از جرایم دادگستری کل استان گیلان

برخی کج رفتاری‌ها در فضای مجازی و انتخاباتی در استان گیلان دیده می‌شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرایم دادگستری کل استان گیلان با بیان اینکه برخی بداخلاقی‌ها و کج‌رفتاری‌ها در فضای مجازی و عینی انتخاباتی استان گیلان دیده می‌شود گفت: قانون‌گذار برای این اقدامات مجازات تعیین کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، احمد آقایی با اشاره به اینکه در حال حاضر فضای استان به فضای انتخاباتی تبدیل شده است اظهار داشت: با نزدیک شدن به رویداد بزرگ انتخابات، شور و نشاط انتخاباتی در فضای عینی و مجازی استان گیلان به وضوح مشهود است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرایم دادگستری کل استان گیلان با بیان اینکه این امر نشان دهنده فهم و درک بالای مردم استان گیلان است ابراز داشت: برخی بد اخلاقی‌ها و کج‌رفتاری‌ها در فضای عینی و مجازی انتخاباتی استان گیلان دیده می‌شود.

آقایی با بیان اینکه برخی از رفتارهای مذکور به‌دلیل وجود رقابت طبیعی بوده اما شدت در رفتارهای ناپسند انتخاباتی قابل سرزنش است خاطرنشان کرد: پیشرفت تکنولوژی علاوه بر ایجاد رفاه در جامعه گاه در حوزه‌های مختلف با استفاده نادرست افراد، تاثیرات منفی بر جامعه می‌گذارد.

وی با تاکید بر اینکه اگر افرادی در فضای مجازی و عینی دست به تخریب، هتک حیثیت، تهمت و افترا بزنند از سوی قانون‌گذار مجازات می‌شوند بیان داشت: در آیین نامه قانون انتخابات شوراها ۱۱ اقدام خلاف قانون اعلام شده و هتک حیثیت افراد در آن به‌صراحت به‌عنوان جرم تلقی شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرایم دادگستری استان گیلان با بیان اینکه در قانون جرایم یارانه‌ای، هتک حیثیت رقبا در فضای مجازی به صراحت یک جرم محسوب می‌شود اظهار داشت: قانون‌گذار برای فرد متخلف از ۹۱ روز تا ۲ سال حبس در نظر گرفته است.

آقایی نشر اکاذیب و اطلاعات شخصی فرد در فضای مجازی را از دیگر اقدامات خلاف قانون انتخاباتی در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: اقدامات مذکور جرایم خاص رایانه‌ای محسوب می‌شوند و قانون‌گذار برای این اقدامات مجازات تعیین کرده است.

Share