میرسلیم در برنامه گفت‌وگو با ایرانیان خارج از کشور:

برخی کالاهای وارداتی با فرهنگ ما سازگار نیست | نباید بازار مصرف کشورهای دیگر باشیم

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه سیاست دولت یازدهم در مهار تورم به کاهش سرمایه‌گذاری و سخت شدن معیشت مردم منجر شد، گفت: راهی که این دولت اتخاذ کرده منجر به تشدید رکود و از بین رفتن رونق کسب و کارشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، سید مصطفی میرسلیم نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در برنامه گفتگو با ایرانیان خارج از کشور که از شبکه جام‌جم پخش شد، گفت: سیاست‌های دولت یازدهم در مهار تورم به کاهش سرمایه گذاری منجر شد و به معیشت مردم فشار آمد و بیکاری رشد کرد.

وی افزود: راهی را که دولت یازدهم اتخاذ کرده منجر به تشدید حالت رکود و از بین رفتن رونق کسب و کارشده است.

میرسلیم دامه داد: باید موجبات رونق تولید و اشتغال را فراهم کنیم تا معیشت مردم سر و سامان یابد.

وی با بیان اینکه ما باید با سایر کشورها مبادلات منطقی و در موضعی برابر و نه از موضع ضعف داشته باشیم، تاکید کرد: با عرضه محصولات فرهنگی ایران در خارج از کشور می‌توانیم در جایگاه خود موفق باشیم و این امر در خنثی کردن توطئه‌ها اثرگذار است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: ما نباید بازار مصرف کشورهای دیگر باشیم بلکه باید تعاملمان در مجموعه معادلات اقتصادی با دیگر کشور‌ها دارای توجیه اقتصادی باشد.

میرسلیم با اشاره به اینکه برخی کالاهای وارداتی جزو نیاز ما نبوده و با فرهنگ ما سازگار نیست، گفت: در برخی فروشگاه‌ها مجسمه هایی وارد شده که با فرهنگ ما همخوانی ندارد و کالای تجملی و ضدفرهنگی است.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی تولید کنندگان به کیفیت محصول و اهمیت توجه ندارند و در مقابل کالاهای وارداتی از کیفیت خوبی برخوردار است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پایات با بیان اینکه نمی‌خواهیم به هر قیمتی کالاهای بی کیفیت به مردم عرضه شود، گفت:۲۰ تا ۲۵ درصد کالاهای وارداتی از طریق قاچاق وارد کشور می‌شود.

Share