نماینده ولی فقیه در استان گیلان

برخی نامزدهای شورا عکس‌های زننده چاپ کرده‌اند | هیئت نظارت افراد مسئله‌دار را تایید نکند

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه افراد ناسالم حق ندارند در شورا ورود کنند، گفت: هیئت نظارت بر انتخابات شوراها در استان افراد مسئله‌دار را تایید نکرده و خانواده شهدا را ناراحت نکنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌جمعه رشت در مسجد مصلی امام خمینی(ره) این شهر، با بیان اینکه بهترین کلام, سخن خدا است اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص) می‌فرمایند ماه شعبان ماه من است و من را در انجام خیرات این ماه یاری کنید.

وی روزه گرفتن، صدقه دادن و صله رحم را از جمله اعمال ماه شعبان عنوان کرد و گفت: پیامبر(ص) می‌فرمایند هر کس در این ماه با اعمال نیک مرا یاری کند شفیع او در روز قیامت خواهم بود و گناهان او مثل روز اول تکلیف آمرزیده می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه باید در ماه شعبان پیامبر اسلام(ص) را یاری کنیم بیان داشت: با اعمال خوب در این ماه از شفاعت پیامبر اکرم(ص) بهره مند می‌شویم و گناهان ما آمرزیده می‌شود.

آیت الله قربانی مناجات شعبانیه را از جمله مناجات ماه شعبان عنوان کرد و ابراز داشت: همه ائمه اطهار(ع) این مناجات را می‌خواندند و امام خمینی(ره) نیز عنایت ویژه‌ای به مناجات شعبانیه داشت.

وی با اشاره به اینکه نباید رفتار ما طوری باشد که خداوند ما را به حال خودمان رها کند ابراز داشت: نباید به غیر خداوند به کسی تکیه کنیم و همه چیز از ناحیه خداوند است و پدیده‌ها وسیله خداوند هستند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه نباید امید خود را در هیچ شرایطی از دست بدهیم بیان کرد: هیچگاه نباید از رحمت خداوند نا امید شویم و خداوند غفار و بخشنده است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه اگر ایثار و شهادت امام حسین(ع) نبود دین اسلام از بین می‌رفت تاکید کرد: امام حسین(ع) با ایثار خود درس آزادگی داد و در تاریخ ماندگار شد.

آیت‌الله قربانی پاسداران را ادامه دهنده راه امام حسین(ع) دانست و خاطرنشان کرد: پاسداران در همه صحنه‌ها پیشگام هستند. پاسداران در سرما و گرما پیشتاز هستند و در ساخت مسکن برای محرومان نیز در صف اول قرار دارند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به میلاد حضرت عباس(ع) اظهار داشت: حضرت عباس(ع) نشان داد سرباز شایسته امام حسین(ع) است و او علمدار کربلا بود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ضمن تبریک روز کارگر خاطرنشان کرد: از همه کارگران و زحمتکشان تشکر و قدردانی می‌کنم؛ مسئولان باید مطالبات کارگران را به موقع پرداخت کنند.

آیت الله قربانی با بیان اینکه در دل انسان‌ها خداشناسی و عرفان وجود دارد بیان داشت: عرفان حقیقی همان عرفانی است که آیت‌الله بهجت از آن بهره مند بود و همان عرفانی است که امام خمینی(ره) داشت.

وی آیت الله مطهری را یک شخصیت عالم و دانشمند عنوان کرد و افزود: ایشان اندیشه صریح اسلام است و اگر نوشته‌های او نبود انقلاب پیروز نمی‌شد و فکر درست انقلابی را او به نسل ما منتقل کرد ولی منافقان کوردل او را از ما گرفتند.

امام جمعه رشت شغل معلمی را مقدس و معلمان را سبب پرورش نسل‌ها اعلام کرد و گفت: امروز آموزش و پرورش ما جایگاه ویژه داشته و نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه امروز عربستان سعودی یمن را بمباران می‌کند تصریح کرد: آن‌ها این بدبختی‌ها را برای یمن به‌وجود آوردند و آن وقت می‌خواهند به یمن کمک مالی کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در ایام انتخابات قرار داریم خاطرنشان کرد: در بین کاندیداها آدم‌های خوبی وجود دارد که می‌توانند مملکت را اداره کنند و مردم در انتخاب افراد باید فرد شایسته‌تر را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه برخی افراد در انتخابات شوراها عکس‌های زننده چاپ کرده‌اند بیان داشت: چرا هیئت نظارت و اجرایی انتخابات این‌ها را قبول می‌کنند و افراد ناسالم حق ندارند در شورا ورود کنند و یا مسئولیت‌های دیگر داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان تاکید کرد: هیئت نظارت بر انتخابات افراد مسئله‌دار را تایید نکرده و خانواده شهدا را ناراحت نکنند و در تایید این افراد تجدید‌نظر کنند.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه در تبلیغات نباید بداخلاقی صورت گیرد، اظهار داشت: گاهی برخی از بداخلاقی‌ها دیده می‌شود و در روز انتخابات به‌عنوان یک وظیفه شرعی و دینی مانند نماز سر صندوق‌ها حاضر شویم و به افراد مورد نظر رای دهیم.

Share