الیاس حضرتی در رشت:

برخی می‎گویند ملت نیاز به سرپرست دارند | دولت یازدهم به خودش ظلم کرد

حضرتی گفت: بعضی‌ها ملت ایران را ملت رشیدی نمی‎دانند و می گویند نیاز به سرپرست دارند و نمی‌شود به ملت اعتماد کرد. نمیشود با طناب ملت به جایی رفت

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا الیاس حضرتی نماینده مردم تهران که به دعوت کمیته دانشگاهیان ستاد انتخاباتی حسن روحانی در گیلان در سالن دانشکده علوم پایه دانشگاه گیلان حضور پیدا کرده بود در ابتدای سخنان خود گفت: از برکات انتخابات این است که با دوستان قدیمی خود تجدید دیدار می‎کنیم(گزارش تصویری)

نماینده ادوار رشت، انتخابات را یکی از مهمترین ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: اگر بگوییم که انقلاب ۵ دستاورد مهم داشته است قطع به یقین یکی از آنها انتخابات است و همین سبب شده است که کشور ما را نسبت به قبل از انقلاب و منطقه متمایز کند.

وی افزود: همان طور که میدانید به طور متوسط ۲ سال یک بار شاهد انتخابات در کشور هستیم.

حضرتی یادآور شد: شاید در اینگونه جلسات مردم حضور مستقیم نداشته باشند اما وقتی بخواهند پای کار بیایند با تمام قوا حضور پیدا خواهند و این درتاریخ انتخابات ایران نمود دارد و همیشه ۶۰ درصد مردم پای صندوق رای حاضر بودند.

مدیرمسئول روزنامه اعتماد تصریح کرد: این فرصتی است که انقلاب اسلامی بوجود آورده که مردم به بررسی عملکرد مسوولان و بررسی کارنامه رییس جمهوری که خود انتخاب کردند بپردازند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه انتخابات بهار فعالیت‌های سیاسی است، افزود: آنچه که در مناظره ها گفته میشود توسط ملت رصد میشود.

تنها سلاح قدرتمند ایران، ملت آن است

حضرتی با بیان اینکه مردم کشور ما هر دو سال یک بار تصویری از قدرت خود را به دنیا نشان میدهند، گفت: مردم همیشه پای مسوولیت خود در دفاع  از منافع ملی و حفظ ارمانهایی که برای آن انقلاب کردند ایستاده اند و به پای صندوق رای می آیند تا یک تصویر زیبا را به جهان مخابره کنند.

وی تصریح کرد: بهترین فرزندان این مرز و بوم که به دلایل مختلف به زندان رفتند نیز هنوز پای کار هستند. آقایانی مثل تاج زاده ۶ سال زندان رفته اما هر روز بیانیه می‌دهد که مردم در انتخابات حضور داشته باشند. بهزاد نبوی نیز همین طور است چون اعتقاد دارد باید امنیت کشور حفظ شود و تصویری قدرتمند از ایران به دنیا مخابره شود.

حضرتی با تاکید بر اینکه باید تلاش شود تا از قدرت حضور مردم استفاده و آن را تبدیل به یک سلاح بازدارنده کنیم، افزود: همه می‌دانیم که کشور ما بمب اتم ندارد و اعتقادی به آن هم نداریم، اقتصاد قدرتمندی که دنیا را بلرزادند هم نداریم. لابی قدرتمند که گره زده باشیم به منافع قدرتمندان نداریم. تنها سلاح ما سلاح قدرتمند ملت است. مردمی نجیب، فداکار و اهل گذشت که همیشه در صحنه حضور دارند.

نماینده مردم تهران گفت: همه ما بدون توجه به اینکه برای چه کاندیدایی فعالیت می‎کنیم هدف اولمان حضور حداکثری مردم در انتخابات است. برای ما اصلاح‌طلبان حضور حداکثری هم استراتژی و هم تاکتیک است. چون می‌دانیم اگر همه بیایند بهترین انتخاب صورت میگیرد.

برخی می‎گویند ملت نیاز به سرپرست دارند و نمی‌شود به آنها اعتماد کرد

وی در ادامه به دو شیوه مدیریتی در جامعه اشاره کرد گفت: از ابتدا انقلاب با دو شیوه مدیریتی در تضاد بوده است و دعوا در انتخابات بر سر شیوه است. نگرش اداره حکومت دو شیوه است مردم هر دو روش را دیدند از انتخاب تا ریز اجرایی دیدید.

حضرتی گفت: بعضی‌ها ملت ایران را ملت رشیدی نمی‎دانند و می گویند نیاز به سرپرست دارند و نمی‌شود به ملت اعتماد کرد. نمیشود با طناب ملت به جایی رفت. پیش امام گفتند که به مردم نمی‎شود اعتماد کرد و انتقاد می‎کردند که شما با این ملت نمی‌توانید کشور را اداره کنید. اینها صبح با یکی هستند و شب با کس دیگری.

وی افزود: عدم اعتماد به ملت پایه نگاه و نگرش یک جریان است. رسانه ها و آزاد بودن رسانه‎ها برایشان خطر است. نوشتن کتاب و نشر فیلم نامه و پخش آن، در بخش موسیقی و سیاست خارجی با این نوع نگرش درگیر هستیم. اینها از تیراژ بالای روزنامه‎ها ناراحت میشوند و یکی از عوامل تعطیلی روزنامه ها همین تیراژ بالا است چون احساس خطر می‎کنند. ما در همه بخش‌ها می‎توانیم خصوصی سازی داشته باشبم اما در رسانه نمی‌توانیم چون برایشان هراس انگیز است.

مدیرمسئول روزنامه اعتماد ادامه داد: اما عده ای می‌گویند که مردم رشید هستند و قدرت و انرژی دارند.

نماینده سابق رشت اظهار کرد: کسی مخالف حضور نیروهای مختلف نیست منتها این هماهنگی با چه کسی باشد جزو اختلاف نظرهاست. در هشت سال گذشته قبل از دولت روحانی نمونه‌ای از نگرش دسته اول که و مدیریت به ظاهر انقلابی که به نظر من خیانت به اصل انقلاب و کلمه انقلاب است را شاهد بودیم.

۸ سال دولت احمدی نژاد باید برای ما آئینه باشد

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: دلار را با قیمت یک هزار تومان آقای خاتمی به احمدی نژاد تحویل داد و دولت روحانی ۳ هزار تومان تحویل گرفت. کشور را خاتمی با نفت ۹ دلاری و رشد ۸ درصد تحویل داد و آقای احمدی نژاد با منهای ۶ درصد به دولت روحانی تحویل داد. تورم زمانی که آقای احمدی نژاد دولت را تحویل گرفت ۹ درصد بود اما دولت را با تورم ۴۶ درصدی به روحانی تحویل داد. اگر ملتی هستیم که خوب به گذشته نگاه می‌کنیم این ۸ سال باید برای ما یک آیینه باشد.

حضرتی متذکر شد: اگر بنا است کشور اداره شود باید کار دست آدم‎های پخته و کارشناس بیفتد. هنوز بسیاری از پولها در سازمانها و وزارتخانه‌ها پیدا نیست.

وی با بیان اینکه مقابل با فساد یک کار دسته جمعی است اظهار کرد: برای مقابل با فساد همه سه قوه و همه ارگانهایی که زیر نظر دولت نیستند باید منسجم شود. فساد سیستماتیک شده است و مقابله با آن تنها بر عهده دولت نیست.

نماینده تهران با اشاره به تصرف سفارت انگلیس اظهار کرد: یک عده‌ای آمدند سفارت انگلیس را در زمان مذاکرات تصرف کردند و این کارشان را نمیتوان معنا کرد یا در زمانی که محکومیت عربستان نزدیک بود سفارت عربستان را آتش زدند.

وی افزود: دولت رشد منهای ۶ درصد را به ۸ درصد رساند. بنده از میادین مشترک نفتی با امارات، عربستان و عراق دیدن کردم. در ۸ سال فقط انها برداشت کردند و ما تماشا می‎کردیم اما الان ۴۵۰ هزار بشکه با استفاده از توان داخلی در حال برداشت هستیم و زنگنه در وزارت نفت طوری حرکت کرد که همه مشتری‌های سابق برگشتند.

دولت یازدهم به خودش ظلم کرد

نماینده سابق رشت متذکر شد: این نامردی و بی انصافی است که بگوییم دولت یازدهم هیچ کاری نکردند.

حضرتی گفت: یارانه مورد توافق هر سه فراکسیون مجلس است و باید به اقشار کم درآمد بیشتر پرداخت شود.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه دولت به خودش جفا کرده است یادآور شد: دولت خودش به خودش ظلم کرده و کارهایی که انجام شده را به خوبی نیامده بگوید و از موضع یک اصلاحگر حرف نزده است.

وی افزود: چه در سطح رسانه و چه در سخنگویی خدمات تبیین نشده است. اگر صحبت جهانگیری در مناظره مورد استقبال قرار گرفت برای این بود که به زبان عام سخنان خود را مطرح کرد. در مناظره روز جمعه باید آقای روحانی از موضع طلبکاری و مدعی صحبت کند.

Share