با انتقاد از برخی دلواپسی‌های اخیر:

برای افتتاح طرح‌های تکمیل شده، به خاطر دلواپس‌ها یک روز هم صبر نمی‌کنیم

حسن روحانی با انتقاد از برخی دلواپسی‌های اخیر در مورد افتتاح پروژه‌های تکمیل شده در دولت یازدهم توسط رییس جمهور، اعلام کرد:برای افتتاح طرح‌های تکمیل شده به خاطر دلواپس‌ها یک روز هم صبر نمی‌کنیم .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، حسن روحانی با انتقاد از برخی دلواپسی‌های اخیر در مورد افتتاح پروژه‌های تکمیل شده در دولت یازدهم توسط رییس جمهور، اعلام کرد:برای افتتاح طرح‌های تکمیل شده به خاطر دلواپس‌ها یک روز هم صبر نمی‌کنیم .

به گزارش ایسنا، این کاندیدای  انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم صبح امروز (یک‌شنبه) در ادامه سفر تبلیغاتی خود در سالن فجر بندرعباس اظهار کرد: امروز روز باشکوهی است چون علاوه بر میلاد اباعبدالله (ع) و روز ملی خلیج فارس، روز شروع خودکفایی کشور در بنزین است.
وی ادامه داد: سلام بر جای جای این استان عزیز و دلاور هرمزگان،  اینجا سرزمین دلاوری‌ها و ایستادگی‌ها و بندر مبارزه با استعمار خارجی‌هاست.

روحانی با بیان اینکه ما در خرداد ۹۲ با هم برای آزادی ایران عزیزمان پیمان بستیم، افزود: ما پیمان بستیم تا دست به دست هم بدهیم و اموال ایران را که در جای جای جهان توقیف شده بود آزاد کنیم و به ایران بازگردانیم.

وی ادامه داد: فاز اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس که امروز افتتاح خواهد شد، یکی از افتخارات صنعت نفت ایران خواهد بود. تمامی تجهیزات اصلی این پالایشگاه سال‌ها پیش خریداری شده بود، اما در کشورهای مختلف توقیف بود و اگر برجام نبود این پالایشگاه هیچ وقت افتتاح نمی‌شد. آنها که می‌گویند آثار برجام را ندیده‌ایم امروز به پالایشگاه ستاره خلیج فارس بیایند و ببینند که همه تجهیزات خریداری شده نه تنها به ایران آمده که نصب هم شده است.

روحانی در ادامه یادآور شد: اگر قبل از برجام می‌توانستیم تحریم‌ها را دور بزنیم و تجهیزاتی وارد کنیم اگر این تجهیزات خراب بود به گردن خودمان می‌افتاد. اما امروز سازنده تجهیزات باید آنها را سالم به ملت تحویل بدهد. عهد ما با هم در خرداد ۹۲ این بود که راهی را انتخاب کنیم که اموال ایران را حراست کنیم و با هم قدمی برداریم تا پروژه‌های مهم کشورمان افتتاح شوند.

وی با انتقاد از کسانی که از افتتاح پروژه‌ها انتقاد می‌کنند، تصریح کرد: بعضی‌ها فکر می‌کنند که افتتاح کردن مثل زدن کلید یک لامپ است. برای پروژه‌ها چندین سال تلاش شده است. این پالایشگاه از سال ۸۶ شروع شده و تا سال ۹۲، ۴۰ درصدش تکمیل شده بود. آن هم قسمت‌هایی مثل لوله‌کشی و منابع ساخته شده و بسیاری از تجهیزات در آن نبود. ما هر طرحی که تکمیل شود را به خاطر دلواپس‌ها یک روز هم صبر نمی‌کنیم و افتتاح می‌کنیم. فکر می‌کردیم دلواپس‌ها برای برجام دلواپس هستند اما بعد دیدیم که برای افتتاح هم دلواپس‌اند!

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم اضافه کرد: این پالایشگاه جزو پروژه‌هایی بود که من هر هفته آن را دنبال و از وزیر نفت درباره‌اش سوال می‌کردم. دولت ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برای این پالایشگاه هزینه کرده که فاز اول آن دیروز تکمیل شد و امروز افتتاح می‌شود و ان‌شاءالله طی یکی دو هفته آینده تولید بنزین در این پالایشگاه روزانه به ۱۲ میلیون بشکه خواهد رسید.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در خرداد ۹۲ پای صندوق رأی رفتیم تا کشورمان به جای مصرف بنزین آلوده بنزین سالم مصرف کند و در گازوییل و بنزین به خودکفایی برسیم. ما امروز گازوییل وارد نمی‌کنیم بلکه صادر هم می‌کنیم و به زودی تا پایان امسال نه تنها بنزین را وارد نخواهیم کرد بلکه به تدریج به صادرات آن خواهیم پرداخت.

روحانی با اشاره به ظرفیت‌های استان هرمزگان اظهار کرد: این استان نگهبان آزادی تنگه هرمز برای صادرات و واردات ایران عزیزمان و نگهبان دروازه ایران در تنگه هرمز است. بندرعباس بار مسئولیت سنگینی را برای چرخ اقتصاد ایران بزرگ بر دوش گرفته و باید به مردم عزیز هرمزگان دست مریزاد بگوییم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با یادآوری سال ۹۲ خاطرنشان کرد: در آن سال اولین غصه من این بود که چگونه گندم مورد نیاز مردم را تأمین کنیم. اوایل تیر ۹۲ که هنوز مسئولیت را به عهده نگرفته بودم اولین گزارش نیروی انتظامی به من این بود که در برخی استان‌ها ذخیره گندم تنها برای سه روز است. و یکی دو هفته کار من این بود که تلاش کنم کالاهای اساسی تأمین شود تا مردم با مشکل مواجه نشوند. اما امروز ما ۸ میلیون تن گندم در انبارهایمان داریم و در سال ۹۵ برای اولین بار در گندم صادرکننده شدیم و ۳ میلیون تن آماده صادرات بود که بخشی از آن را صادر کردیم.

وی در ادامه بیان کرد: بعضی‌ها شعار می‌دادند و می‌گفتند قدرت ملی ولی ما کمتر حرف زدیم اما به جای آن انبار سلاح‌های استراتژیک ما در طول این سه سال و نیم به اندازه ۱۰ سال قبل است. ما راهی را شروع کرده‌ایم که شعار ندهیم بلکه عمل کنیم. راهی که آزادی ملت ایران را تضمین کنیم و خرافه‌گرایی را کنار بگذاریم. مردم باید در مسیر آزادی و وحدت قرار بگیرند و اساس کار در دولت تدبیر و امید شایسته‌سالاری است.

وی اضافه کرد: ما برای اولین بار در دولت یازدهم شاهد شروع به کار ۷۰۰ هزار خانم هستیم. ما با هم عهد بستیم که با سلاح‌های قومیتی، مذهبی، استانی و شرق و غرب را از بین ببریم. امروز از شما می‌پرسم که آیا شیعه و سنی امروز بیشتر احساس برادری می‌کنند یا درسال ۹۱ و یا اقوام مختلف ایرانی امروز بیشتر احساس انسجام و وحدت ملی می‌کنند یا در سال ۹۱؟ و مردم ایران امروز احساس امنیت بیشتری می‌کنند یا درسال ۹۱؟

این کاندیدای انتخابات با بیان اینکه سایه شوم جنگ و ناامنی به دست ملت ایران، رهبری معظم انقلاب و انسجام و یکپارچگی و حضور یکایک مردم ایران برداشته شد تأکید کرد: ما با این وحدت توانستیم زنجیره‌های مختلف حصر و تحریم را باز کنیم. آن زمان که کشتی‌های بزرگ ما نمی‌توانستند در بندرعباس پهلو بگیرند را به یاد بیاوریم. اما امروز کشتی‌های بزرگ ما در بندرعباس و بندر رجایی به راحتی پهلو می‌گیرند.

وی ادامه داد: ما نمی‌خواهیم راهی را که در ۹۲ شروع کردیم رها کنیم و به نمی‌خواهیم به عقب و به سال‌های ۹۰ و ۹۱ برگردیم بلکه می‌خواهیم به سمت آزادی و عزت ملت ایران حرکت کنیم. ما باید مشکلات کشور را حل کنیم و البته قبول داریم که در طول دولت یازدهم تنها برخی از مشکلات را حل کرده‌ایم و در بسیاری از این زمینه‌ها در نیمه راه هستیم. اما قله پیروزی را در وسط راه می‌بینیم. ما به دره رکود، دره تورم، دره تحریم و دره قطعنامه‌های سازمان ملل علیه ایران برنمی‌گردیم چون قله پیروزی را می‌بینیم و بین راه هستیم و این راه را تا پیروزی در ۱۴۰۰ ادامه می‌دهیم.

روحانی با بیان اینکه ما در یک امتحان بزرگ تاریخی قرار گرفته‌ایم عنوان کرد: ۲۹ اردیبهشت روز امتحان بزرگ برای همه اقشار مردم ایران است. ما می‌خواهیم ایران را بسازیم چرا که ایران جان ما و همه تن و همه روح ما است. عزت و سرافرازی برای ملت بزرگ ایران است. و ایران فرهنگ بزرگ و کهن و اسلام عزیز فرهنگ بزرگ اسلامی دارد و در ۲۹ اردیبهشت باید بار دیگر تصمیممان را برای سرافرازی ایران عزیزمان بگیریم.

روحانی خطاب به مردم هرمزگان گفت: آیا در این چهار سال تولیدات کشاورزی شما کم شده یا بیشتر؟ آیا تولید گندم شما ۲۰۵ درصد، میگو ۲۰۹ درصد، صادرات آبزیان ۱۶۰ درصد، فولاد و آهن ۱۴۴ درصد و سیمان ۱۰۳ درصد افزایش پیدا نکرده است؟ ما به دنبال رشد هرمزگان هستیم و باید سواحل و جزایر جنوب را آباد و بنادر جنوب را جهانی کنیم.

وی در ادامه یادآور شد: در سفرم به مسکو یکی از اهدافم اتصال بندرعباس به مسکو بود که با دولت روسیه برنامه‌ریزی کردیم بخش بزرگی از کالاهای روس که می‌خواهد از اقیانوس هند عبور کند به بندرعباس بیاید و با قطار و ریل به مناطق اروپایی و شرقی حمل شود. ما باید ایران را مسیر ترانزیتی بزرگ شمال و جنوب منطقه قرار دهیم که این کار بدون امید و وحدت امکان‌پذیر نیست. تصمیم با ملت بزرگ ایران است که بار دیگر در سال ۹۶ اعلام می‌کند دنبال خشونت و افراطی‌گری نیست بلکه دنبال تعامل سازنده با جهان هستیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرد: آنها می‌گویند که ما شغل ایجاد می‌کنیم در هشت سال قبل خودشان و دوستانشان امتحانشان را پس دادند. آن زمان که قیمت نفت چند برابر بود چند شغل درست کردید؟ دولت یازدهم با وجود سختی‌ها و مشکلات در سال‌های ۹۴ و ۹۵ حداقل سالی ۶۴۰ هزار شغل جدید برای مردم درست کرده است. در دولت قبل مسئولین فقط اعلام می‌کردند اما ما چیزی را از خودمان اعلام نمی‌کنیم. بلکه رییس جمهور شما با استناد به مرکز آمار صحبت می‌کند.

وی ادامه داد: عهد ما این بود که مراکز تخصصی مثل سازمان برنامه را بازسازی کنیم و مراکز آماری را آزاد بگذاریم. آنها هستند که آمار را اعلام می‌کنند. قرار ما تشکیل دولت راستگویان بود. چرا که تمام مشکل ما از دروغ است. ما مسیر صداقت و شفافیت را شروع کرده‌ایم و به دروغ باز نمی‌گردیم.

روحانی همچنین بیان کرد:‌ مسیر و راه ما تعالی ایران عزیز است. پیشرفت کشور بدون آزادی و رفاه امکان پذیر نیست. اگر بنا است در حریم خصوصی مردم مداخله کنیم تا این دولت هست نخواهد گذاشت. این دولت راه را برای ملت ایران و برای رابطه با دنیا باز کرد. امروز ارتباطات ایران با جهان برقرار است و این راه ادامه خواهد یافت.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پایان اظهار کرد: امروز روز تاریخی ملت ایران است که به دست شما ساخته می‌شود. صندوق آرا در ۲۹ اردیبهشت باید فریاد از عظمت ایران بزند. ما مسیر خودکفایی، عزت، ایستادگی، تولید،‌ پیشرفت و آرامش را ادامه خواهیم داد. دوباره ایران… دوباره اسلام… دوباره اعتدال و دوباره امید.

Share