صادق زیباکلام در آستانه اشرفیه؛

برای استمرار اعتدال و تعقل سیاسی، در انتخابات شرکت کنیم

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: برای استمرار تعقل، اعتدال و میانه روی سیاسی در کشور بایستی در انتخابات شرکت کنیم تا دیگر به دوران هشت سال قبل از آقای روحانی بازنگردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، صادق زیباکلام روز پنجشنبه در همایشی که از سوی ستاد مرکزی انتخابات حجت الاسلام حسن روحانی در محل سالن اجتماعات آرامگاه استاد محمد معین شهرستان آستانه اشرفیه برگزار شد، بیان کرد: در این انتخابات برای آنکه دیگر به عقب برنگردیم، باید به آقای روحانی رای دهیم و در غیر این صورت، حاصلش عوام فریبی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه در فاصله سال های ۸۴ تا ۹۲ سیاست های نادرستی از نظر اقتصادی ، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و بین المللی از سوی دولت وقت گرفته می شد، اظهار داشت: در این دوران واقعا سیاست های نادرست در کشور انتخاب و اجرا شد که آثار آن تا به امروز، جاری و ساری است.
زیباکلام گفت: دلیل و هدف اصلی برای اینکه بایستی در انتخاب شرکت کنیم، این است که کشور مجددا دچار طاعون سال های بین ۸۴ تا ۹۲ نشود و این، دلیل مهمی است که پای صندوق های رای برویم.
وی با اشاره به اینکه هر دولتی بایستی عملکرد خود را ارائه دهد، افزود: اگر مردم کشور در انتخابات گذشته سیاست دولت در سال های ۸۴ تا ۹۲ را تصدیق می کردند، بایستی به یکی از نامزدهایی که دیدگاه هایی نزدیک به رئیس دولت سابق را داشت، رای می دادند.
زیباکلام با بیان اینکه مردم دانستند که روحانی ادامه دهنده راه دولت گذشته نیست، گفت: مردم با رای دادن به حسن روحانی، مسیر آن دوران را مسدود کردند تا سیاست های جدیدی اتخاذ و اجرا شود.
وی یادآور شد: نتیجه انتخابات سال ۸۴ باعث شد که برای اولین بار در کشور یک جریان سیاسی تمام قدرت را از آن خود کند که این امر از سال ۵۷ تا آن زمان اتفاق نیفتاده بود.
وی با اشاره به اینکه در دولت سازندگی و دولت بعدی، از هرجناحی در دولت حضور داشتند، افزود: در دولت های نهم و دهم تمام قدرت در دست یک جناح بود.
زیباکلام در ادامه سخناش با اشاره به اینکه سیاست های غلط هشت سال یاد شده در مسائل هسته ای، توسط دولت تدبیر و امید اصلاح شد، تصریح کرد: وقتی مذاکرات هسته ای در سال ۹۲ به طور جدی آغاز شد، انتقاد به تیم مذاکره کننده و آقای روحانی توسط برخی از دلواپسان آغاز شد که خود نشان دهنده سیاست های غلط هشت ساله یادشده در خصوص برنامه های هسته ای است.

Share