دکتر سیدمحمدعلی ثابت قدم، شهردار رشت:

با برگزاری جشنواره‌ها، رشت را برند می‌کنیم | اجرای طولانی ترین تئاتر تاریخ جهان

شهردار رشت تأکید کرد: با برگزاری جشنواره ها ضمن اعتمادسازی محلی،امکان گسترش تعاملات اجتماعی، برندسازی و جذب گردشگر بیشتر فراهم می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا شهردار رشت گفت: با برگزاری ۹ جشنواره در طول سال جاری، گام دیگری برای برندسازی شهر رشت بر می داریم.

دکتر ثابت قدم تأکید کرد: برندسازی در کنار مشارکت های مردمی و سرمایه گذاری به عنوان یکی از سه عملکرد عمده و مورد نظر مدیریت کنونی رشت در راستای تحقق اهداف سند بازآفرینی محسوب می شود.

به گفته شهردار رشت جامعه اصلی هدف این جشنواره ها شهروندان رشت هستند و در الویت های بعدی گردشگران داخلی و خارجی و سرمایه گذران داخلی و خارجی مورد توجه قرار دارد.

دکتر ثابت قدم گفت: سال گذشته برنامه عملیاتی برند سازی شهر رشت تدوین شد که ماحصل آن برگزاری چند جشنواره بود. اگر چه تعداد جشنواره های پیش بینی شد، بسیار بیشتر از جشنواره های اجرا شده بود. اما برای سال اول، همین تعداد هم دلگرم کننده است.

او افزود: برند سازی شهری، فرآیندی پویا و مستمر است که یکی از گونه های برند سازی مکان تلقی شده و دستاوردی از تکامل بازاریابی شهری است. ماحصل این تکامل را می توان در دو مفهوم هویت مندی و فضایی چشمگیر کرد که تفاوت های ماهوی میان فرآیند برند سازی شهری و بازاریابی را نمایان می کند.

شهردار رشت همچنین گفت: ارتقای هویت شهری وابسته به ارتقای فرهنگ و آداب و رسوم شهر است و از سوی دیگر تحقق مفهوم عدالت فضایی وابسته به بستر سیازی فرصت های برابر جهت توسعه یافتگی در سطح تمامی محلات شهر است.

او ادامه داد: با گزینش چشم انداز «رشت با شهر جشنواره ها» در راستای تحقق فرآیند برند سازی شهر رشت با برگزاری جشنواره ها فرصت مشارکت حداکثری شهروندان رشت را به منظور بروز و ظهور خلاقیت های شهروندی در زمینه های فرهنگی، هنری، اجتماعی و سلامت و همچنین گسترش کارآفرینی موجب میشود و اینگونه به ارتقای حس تعلق شهروندان و توسعه فرهنگ غنی بومی رشت و گیلان زمین به موازات توسعه گردشگری و حضور سرمایه گذران داخلی و خارجی محقق خواهد شد.

دکتر ثابت قدم افزود: سه استراتژی کلان توسعه گردشگری هنری، گردشگری سلامت و گردشگری خلاق (رشت، شهر خلاق خوراک) در برگزاری این جشنواره ها لحاظ شده است.

شهردار رشت تأکید کرد: با برگزاری جشنواره ها ضمن اعتمادسازی محلی،امکان گسترش تعاملات اجتماعی، برندسازی و جذب گردشگر بیشتر فراهم می شود.

او همچنین گفت: سعی می کنیم جشنواره‌ها وجه مردمی غالب باشد تا مشارکت اجتماعی مطلوب حاصل شود. واقعیت این است که مردم از جشنواره های فرمایشی دلزده شده اند بنابراین باید مردم را پای کار آورد.

دکتر ثابت قدم افزود: تفرق مردم یک شهر، هیچکس نیست.آنهایی که گمان می کنند می تواند با ایجاد اختلاف بین مردم و کاهش مشارکت اجتماعی به هدف خاصی برسند، مصداق کسی هستند که بر شاخه می نشیند و ان را می برد.

شهردار رشت همچنین گفت: ایجاد تفرقه بین مردم کار دشواری نیست، در مقابل به هم رساندن شهروندان و خلق موقعیت های کلیدی برای افزایش میزان همبستگی اجتماعی کار سختی است که ما تلاش می کنیم با اعتمادمحلی و همچنین سند برند سازی به این هدف برسیم.

ثابت قدم تأکید کرد: به طرزی در شهرداری به دنبال کارهایی که خروجی اجتماعی نداشته باشد نیستیم. حتی کارهای عمرانی باید کارکرد اجتماعی همدلی داشته باشد، مثل پیاده راه فرهنگی و آبنمای موزیکال بوستان ملت رشت.

او گفت: امسال تصمیم داریم جشنواره برگزار کنیم که جشنواره غذا و کنفرانس بین المللی شهر خلاق، جشنواره غذا و کنفرانس بین المللی شهر خلاق، جشنواره شعر و عیدانه، جشنواره ترویج کتابخوانی و نشر، سوگواره عاشورایی و اجرای طولانی ترین تئاتر تاریخ جهان به مدت ۴۰ساعت و جشنواره فرهنگی هنری و مسابقه ملی میرزاکوچک خان مهم ترین آنها هستند.

او در پایان گفت: امیدواریم با همکاری شهروندان عزیز و همراهی مسوولان بتوانیم با برگزاری جشنواره ها گامی دیگر برای برند سازی رشت برداریم.

 

Share