سخنگوی حزب کارگزاران در رشت:

باید روحانی راهش را ادامه دهد| کاری که روحانی کرد از کار مرحوم مصدق بسیار بزرگتر است

فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: ما به روحانی رای می‌دهیم برای سپاسگزاری از سیاست موفقی که داشته است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حسین مرعشی در افتتاح کمیته فرهنگیان ستاد انتخاباتی روحانی در استان گیلان گفت: توفیقی بود که در جمع فعالان سیاسی اصلاح طلب و اعتدالیون در افتتاحیه کمیته ستاد فرهگیان ستاد روحانی حضور پیدا کردم(گزارش تصویری)

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: امرور در آستانه انتخاب های مهم مردم ایران هستیم و بنده قصد دارم علت انتخاب روحانی توسط اصلاح طلبان چه به صورت عام و چه از جانب بزرگان این اصلاح طلب، از سوی دکتر سید محمد خاتمی و وصیت ایت الله هاشمی صحبت کنم.

وی افزود: خدارا سپاس می گذاریم به برکت انقلاب اسلامی رای مردم زینت نیست بلکه تاثیر گذار است. عده ای در جامعه می‌خواهند القا کنند که فلان فرد را با هدفی فراتر از ریاست جمهوریبه صحنه آورده اند.  این حرف را در سال ۷۶ هم به صراحت گفتند اما مردم انتخاب کردند. در سال ۸۰ هم ۱۰ نفر مقابل اقای خاتمی قرار گرفتند ولی رای آقای خاتمی با اراده مردم افزایش پیدا کرد.

اشتباه تاریخی اصلاح طلبان و اصولگرایان در سال ۸۴ 

مرعشی تصریح کرد: در سال ۸۴ سیاسیون اصلاح طلب و اصول گرای ایران اشتباه تاریخی کردند. آشفتگی آن سال کشور را وارد چالش بسبار سنگین و پر هزینه کرد. در ۹۲ اصلاح طلبان به رسالت تاریخی خود توجه کردند و با انسجام و وحدت وارد صحنه شدند. آقای عارف گذشت کرد. آقای هاشمی از رد صلاحیت خودش نرنجید و کشور را به سمت عقلانیت هدایت کرد.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه ما از از انتخابمان در سال ۹۲ راضی هستیم یادآور شد: در سال ۹۲ در شرایطی دست به انتخاب زدیم که مهمترین پرونده سیاسی بین المللی بعد انقلاب در بحران بود. پرونده ایران ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل به عنوان کشوری که مخل امنیت جهانی است در شورای امنیت رفته بود و پنج قطع نامه علیه ایران نوشته شد. اینقدر موضوع جدی بود که هیچ کدام از دوستان ما چین و روسیه آن را وتو نکردند.

وی افزود: در بحران سوریه قطعنامه های زیادی علیه بشار اسد صادر شده است که روسیه همه آن را وتو کرده است. با این بحران که در کشور سوریه وجود دارد یک قطع نامه مصوب نشده است. اما برای این ایران پنج قطع نامه صادر شده بود.

مرعشی در مورد وضعیت نفت در دوران دولت نهم و دهم گفت: نفت ما تحریم شده و یک و نیم میلیون بشکه تولید کاهش پیدا کرده بود. آرام آرام دایره تحریم‌ها گسترده می‌شد. اقتصاد داخلی ۴۴ درصد تورم و منهای ۶.۸ درصد رشد کاهش تولید ملی داشتیم.در چنین شرایطی روحانی وارد صحنه شد.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت:دولت روحانی مهمترین پرونده سیاسی ایران را با گفتگو حل و فصل کرد و این کار ساده نبود.

وی به شرایط ژاپن اشاره کرد و گفت: ژاپن برای اینکه بتواند سایقه اتمی خود را پاک کند و مشخص کند که در کشورش هیچ ماده اتمی مخربی وجود ندارد ۲۵ سال با آژانس همکاری کرد. بازرسان انگلیسی تمام ژاپن را شخم زدند و بعد این مدت سال آژانس مشخص کرد که ژاپن هیچ آلودگی اتمی ندارد. اقای روحانی در دو سال گذشته این کار را انجام داد و کاری که ایشان انجام داد از کاری که مرحوم مصدق انجام داد بسیار بزرگتر است. ما در ملی شدن نفت، نفت بدست اوردیم در برجام امنیت کشور را بدست اوردیم.

مرعشی افزود: ما امروز می‌توانیم اورانیم وارد و صادر کنیم و جزو باشگاه های کشورهای گداخت هسته ای شدیم. گداخت انرژی سوخت اینده است. این دستاوردهای برجام است که در کنار برداشته شدن تحریم ها بدست آمده است.

خرد ملی ایجاب میکند که از روحانی حمایت کنیم

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: ما به روحانی رای می‌دهیم برای سپاسگزاری از سیاست موفقی که داشته است. گیلانیان و رشتی ها اگاه باشیم. ما در تاریخ هیچ گاه از خدمتگذارهایمان به طور کامل حمایت نکردیم و متضرز شدیم. کاری که با مصدق انجام دادند با روحانی انجام ندهیم. بعد از لانه جاسوسی صنعت هواپیمایی ما تحریم شد امروز قرار داد چند صد هواپیمای پیشرفته بسته شده است. مثل بهانه بنی اسرائیلی یکی از مخالفان دولت می اورند که این هواپیماها پیشرفته نیستند چرا دروغ میگوید؟ چرا فریب می‌دهید؟ این کار درستی نیست.این برجام چتر امنیتی همه کشور است.

مرعشی ادامه داد: باید قدرشناس روحانی باشیم.در برجام تنها سرمایه روحانی خودش نبود از صلابت رهبری برخودار بودیم. قدرت نیروهای مسلح پشتوانه روحانی بود. سرمایه مردمی هم بود. اما باید بدانیم همه این ها قبل از روحانی بود. اما باید یک سیاستمدار درست و تیم قوی نیاز می بود تا کار را به سرانجام مطلوب برساند. آقای روحانی سال ۹۶ به مراتب به مسایل کشور بیشتر اشنا است. خرد ملی ایجاب میکند که از ایشان حمایت کنیم.

مرعشی با بیان اینکه رکود تورمی بدترین حالت اقتصاد است اظهار کرد: در دنیا اقتصادها یا دچار رکود هستند یا تورم. اگر کشور دچار تورم باشد باید سیاست انقباضی در پیش بگیرید. اگر دچار سیاست رکود باشد باید انبساطی با تزریق پول باید حل کند. رکود تورمی سنگین بسیار سخت است. وقتی می‌گوییم تورم ۴۰ درصد است یعنی در یکسال ۴۰ درصد قدرت خرید مردم پایین می امد. دولت توانست در دوره اول تورم را به زیر ۸ درصد بیاورد.

وی ادامه داد: روحانی در دوره دوم دستش باز است که رونق اقتصادی بپردازد و دولت گامهای زیادی و سنگینی را دارد برای تقویت بانک ها و پایین آوردن بهره ها و دادن تسهیلات با سود کم به بنگاه‌های تولیدی تا اقتصاد رونق پیدا کند.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی به شرایط ایران پس از جنگ اشاره کرد و گفت: ایران بعد از جنگ و آغاز دولت سازندگی با استفاده از منابع خارجی توانست شرایط را طی کند. امروز دولت روحانی آماده میشود سالی ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه خارجی وارد ایران کند.

وی افزود: بعد از حادثه گروگانگیری شرکت های بزرگ نفتی با ما کمتر کار کردند و بعد از تحریمها با ما مطلقا کار نکردند. امروز صنعت نفت ۲۰۰ میلیارد دلار بودجه براش تعریف شده است.

باید روحانی راهش را ادامه دهد

مرعشی با بیان اینکه بازی بسیار ظریفی در پیش داریم یادآور شد: کوچکترین خطا در این مسیر ما را دچار چالش کند. معلوم نیست جریانات تندرو در امریکا برجام در ایران ادامه پیدا کند. ترامپ گفته که برجام بدترین قرارداد تاریخی امریکا است. برجام انقدر مستحکم است که نمی‎شود آن را بهم زد. حتما باید روحانی باشد تا این کار را به انتها برسانند. برای کاندیدا احترام قائلم اما در توانایی هایی آنها تردید دارم. در سال ۸۴ کسی آمد و گفت میتوانم و هیچکس ازش نپرسید که تا الان چه کارهایی انجام داد است و این خطا سبب ضررهای بسیاری برای کشور شد.

این فعال سیاسی اظهار کرد: کسانی که در صحنه آمدند بگویند که تا کنون چه کرده اند. واقعا امروز تجربه داشته باشد اصلاح قوه قضائیه به قوه مجریه ارجحیت دارد. به انها توصبه میکنم خودشان هم به روحانی رای دهد زیرا انها هم سوار این کشتی هستند. عجله نکنند بگذارند به نتیجه برساند از این رفت و برگشت ها در تاریخ ایران خیلی داشتیم و متضرز شدیم.

وی گفت: برنامه های امیرکبیر و قایم مقام نیمه تمام ماند و راه آقای خاتمی به چالش افتاد. امروز اگر ملی فکر کنیم حتی کاندیداهای دیگر به روحانی رای دهند تا کشور به نقطه مطلوب برسد و چهار سال دیگه بیایند و ما قول می‌دهیم آنها را اذیت نکنیم. تا انشالله شاهد فصل جدیدی در کشور باشیم.

مرعشی متذکر شد: من در خیلی از موارد منتقد دولت روحانی هستم و مطلقا دولت را تائید نمی‎کنیم. حتما بعد از پیروزی ایشان از ۳۰ اردبیهشت زبانم از روحانی انتقادی خواهد بود. به دوستان ما در مجلس اجازه نمی‌دهیم با هر فردی کابینه خود را ببندد. امروز اگر داد میزنم برای این است که کل دولت و کشور را دچار مخاطره می‌بینم. کشور در شرایطی است که باید روحانی راهش را ادامه دهد.

Share