با حضور فعالین سیاسی

افتتاح ستاد روحانی در سیاهکل | دولت اعتدال میراث دار یک عملکرد نادرست است

ستاد دکتر روحانی، در گیلان با حضور جمعی از فعالین سیاسی، مسئولین و مردم در شهرستان سیاهکل افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  ستاد دکتر روحانی، در گیلان با حضور جمعی از فعالین سیاسی، مسئولین و مردم در شهرستان سیاهکل افتتاح شد.
دکتر حمید رضا افروز رییس ستاد دکتر روحانی در سیاهکل در ابتدای این مراسم ضمن خوشامدگویی به حاضرین، بیان کرد: با تلاش رهپویان راه امید اولین ستادی که شروع به کار کرده است ستاد این شهرستان است.

وی اصلاحات را لازمه قدرت بخشی به نظام جمهوری اسلامی دانست وردر خصوص دلایل رای دادن به دکتر روحانی گفت: به روحانی رای میدهیم تا با دولت روحانی ، برجام به فرجام برسد تا سایه ی جنگ و تهدید را از ایران دور کنیم تا زمانی که اسم ایران به میان می آید کلمه ی ترس ایجاد نشود بلکه از ایران چهره ای مطلوب به دنیا ارائه شود تا از لحاظ اقتصادی و سیاسی قدرت برتر خاورمیانه، اسیا بلکه جهان باشیم،چون معتقدیم تعاملات بین المللی باید ادامه داشته باشد.

وی اظهار امیدواری کرد که در این دوره از انتخابات هم شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای باشیم.

روحانی میراث دار عملکرد یک انتخاب نادرست

دکتر هادی نوری مدرس دانشگاه و فعال سیاسی سخنران مراسم افتتاحیه ستاد دولت تدبیر و امید در سیاهکل گفت: دولت دکتر روحانی دولت خرد گرا و عقلانی است و بازگشایی ستادهای ایشان باعث خرسندی است چون معتقد به ادامه این عقلانیت در دولت هستیم.

وی در خصوص انتخابات پیش رو عنوان کرد :در جوامع مدرنیته تمام دولت ها سعی می کنند از پتانسیل مردم بهره گیری کنند و هیچ دولتی به تنهایی از پس حل مشکلات خود بر نمی‌آید و توان دولت ها محدود است لذا دولت های مدرنیته سعی می کنند مردم را در قالب تشکل های مردم نهاد، احزاب و انجمن ها سازماندهی کنند و همه ی نهاد ها هم الزاما سیاسی نیستند بلکه برای حل مشکلات زیست محیطی یا برای حل مشکلات جوانان نیز از وجود مردم و مشارکت آنان استفاده می شود.

نوری افزود: جوامعی که از حضور و مشارکت مردم بهره می گیرند جوامعی پویا هستند و این دولت ها همیشه چشم امیدشان به جامعه است و خود را عالم مطلق تصور نمی‌کنند که به تنهایی میتوانند همه ی مشکلات را حل کنند. یکی از راههای اصلی تداوم پویایی جامعه و حیات حکومت ها، انتخابات است.در ایام انتخابات مردم این فرصت را دارند که نیازها و مطالبات خود را به دولتها منتقل کنند.

نوری خاطر نشان کرد: پیش از انتخابات فعالیت و مشارکت مردم ملاک است و در روز انتخابات ملاک، صندوق رای است. هیچ راه سالمتر و ساده تری برای بیان مطالبات مردم و انتقال آنها به جامعه به غیر از صندوق رای وجود ندارد این صندوق های رای است که به منازعات بین گروه های سیاسی پایان میدهد و همه به ان تن میدهند.

وی در ادامه اظهار داشت: کشورهای توسعه یافته نیز این صندوق رای و انتخابات را پذیرفته اند .تا عالی ترین سطح تصمیم گیری نظیر ریاست جمهوری ، مجلس و شوراهای شهر و روستا ، مردم مشارکت دارند،درکشورما انتخابات در مردم شور و نشاط ایجاد میکند انتخابات است که مسئولین را نیز موظف به پاسخگویی میکند.

نوری افزود: پس از جنگ تحمیلی دولت سازندگی شروع به سازندگی کشور کرد و پس از آن دولت اصلاحات نیز شاخصه های خود را داشت و بااینهمه حرکت کشور رو به جلو بود. در تمام دوران ها درایران گروه های سیاسی امکان این را داشته اند که به قدرت سیاسی دست پیدا کنند.باتوجه به انچه که درباره ضرورت انتخاب درست بیان شده است متاسفانه در سال ۸۴ این اتفاق نیافتاد.

عضو حزب اعتدال و توسعه تصریح کرد: به این دلیل به ارزیابی عملکرد دولت قبل می پردازیم زیرا که دستاوردهای دولت روحانی را باید نسبت به میراثی ارزیابی کنیم که دولت اعتدال میراث دار آن است و بررسی کنیم که روحانی چه چیز را تحویل گرفت و چه چیز را تحویل داد. همانطور که میدانیم بخش اصلی درامد دولت از نفت است در دولت اصلاحات در سال ۷۶ ؛ قیمت نفت بسیار پایین بود،با قیمت بشکه ای ۱۸ دلار؛ و در طی سالها در حدود همین قیمتها نوسان داشته است تا اینکه در سال ۸۴ این مبلغ به بشکه ای ۳۴ دلار می رسد که اوج درامد نفتی دولت قبل است در دولت اعتدال درامد نفت به پایین ترین رقم خود رسیده بود و این رقم را باید مقایسه کنید با رقم هایی که در دولت قبل صدو اندی دلار بوده است. ارکان اقتصاد را رشد اقتصادی و تورم تشکیل میدهند تورم در سال ۷۵ زمان دولت اصلاحات ۳.۴ درصد بود بعد ان پایین امد پایین ترین نرخ تورم دولت بعد از انقلاب.

نوری گفت: نرخ رشد اقتصادی و تورم به رقم قیمت پایین نفت در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد.در سال ۹۲ تورم شد ۴۴ درصد. و این میراثی ست که روحانی دریافت کرد دردولت قبل درامد سالانه نفتی ما ۵۴ میلیارد دلار بود سال بعد ۶۲ میلیارد سال بعد ۷۴ سال بعد ۸۴ در سال نود و یک ۱۱۳ میلیارد دلار درامد نفتی داشتیم که از زمانی که نفت اکتشاف شده هیچ دولتی همچین درامدی نداشته است که بعد همان تحریم های کاغد پاره موجب شد درامد ما به نصف تقلیل پیدا کند رسید به پنجاه میلیارد دلار.شاخصی که نشان میدهد چقدر درامد داشته است و چه چیز تحویل جامعه داده است. با آن درامد از سال ۶۰ ابتدای انقلاب مجموع درامد نفتی هزار و ده میلیارد دلار بوده است یعنی پنجاه و هفت در صد از این مبلغ فقط متعلق به دولت احمد نژاد بوده است یعنی شصت در صد از مجموع درامدهای نفتی از بعد انقلاب متعلق به دولت قبل بوده است جمع درامدهای نفتی سه دولت قبل ایشان میشود ۴۳۳ میلیارد دلار.سه دولت باهم هفتاد درصد درامد یک دولت را داشته اند.

وی ادامه داد: بدترین شاخص اقتصادی که در دنیا تعریف شده ماحصل عملکرد دولت قبلی بود و آنهم ماحصل دو پدیده است رکود و تورم. در سال ۹۲ ایران طبق امارهای جهانی از اخر رتبه ی دوم را داشت رتبه ی اول را کشور ونزوئلا داشت.

عضو حزب اعتدال و توسعه افزود: دولت روحانی شاخصی که از دولت دهم تحویل گرفت تورم ۴۴ درصدی و رکود منفی ۶.۸ درصد بود. در دنیا نرخ معمولی شاخص فلاکت بین ۱۱ تا ۱۵ درصد است سرمایه ها شناور بود قیمت سکه بالا میرفت همه به سمت خرید سکه متمایل میشدند قیمت مسکن بالا میرفت بعضی نو کیسه میشدند سرمایه ها مستقر نبود حباب ایجاد شد که قشری از پولدارها شکل گرفتند و طبقه متوسط ضرر کردند. قدرت خرید مردم یک سوم کاهش پیدا کرد ارزش پول ملی ما ۱۳ درصد کاهش پیدا کرد.دلار نهصد تومان بود شد سه هزار و دویست تومان و…درسال ۹۲ که مدیران جدید تعیین میشدند این مدیران تا پایان سال ۹۲ مسئله اصلی شان پرداخت حقوق کارکنان بود به این دلیل که نفت نمیتوانستیم بفروشیم تحریم بودیم به این دلیل که کاغذ پاره ها کاغذ پاره نبود.وزیر امور خارجه را در یک کشور اروپایی از کار برکنار کردند.

وی اذعان داشت: در هشت سال دولت نهم و دهم که درآمدهای نفتی بسیار افزایش یافت اما متاسفانه از آن شرایط بهره گیری نشد و کشور به شرایط فلاکت بار رسید.

نوری با یادآوری دستاوردهای دولت یازدهم در خصوص برجام گفت: دکتر روحانی و تیم مذاکره کننده ایران با پیروی از رهنمودهای رهبری توانستند به فرجام برجام برسند. استان گیلان دکتر نوبخت را که یکی از چهره های موثر هستند در بدنه دولت دارد و ایشان نیز منصفانه تاثیر گذاری زیادی در زمینه توسعه استان دارند.

عضو حزب اعتدال و توسعه با اشاره به احیای سازمان برنامه و بودجه توسط دولت یازدهم اظهار داشت: یکی از اقدامات موثر دولت روحانی احیای سازمان برنامه و بودجه بود این سازمان برنامه و بودجه است که برنامه ریزی و اولویت پروژه ها را با توجه به بودجه در کشور مشخص می کند. وزیر امور خارجه زمانی که در یک کشور اروپایی بود برکنار شد؛ با تصمیم گیری های آنی و خلق الساعه مدیریت کشور دچار تزلزل شد.

این فعال سیاسی گفت: ایران یک درصد جمعیت جهان را دارد اما هفت در صد ثروت جهان را در اختیارداریم در منابع اورانیوم، گاز و روی در جهان بیشترین منابع را داریم یعنی هفت برابر جمعیت خود منابع وجود دارد.

وی تاکید کرد: دولت یازدهم توجه زیادی به بحث اشتغال و فضای کسب و کار داشته است و این روند همچنان ادامه دارد واحدهای تولیدی راکد در دولت روحانی به سیستم تولیدی و صنعتی کشور باز گشته اند و همه این واحدها نیازمند تزریق اعتبار و تسهیلات هستند.

نوری با بیان اینکه برخی ها عنوان می کنند که فعالیت های دولت روحانی ملموس نیست گفت: دو سال نخست دولت روحانی برای به ثمر رساندن برجام گذشت. دولت اول دکتر روحانی کنترل تورم را انجام داد تا بتواند ثبات پیدا کندو از رکود خارج شود. اگر خروج از رکود صورت گیرد به سمت اشتغال پیش میرود و این امر هم نیازمند سرمایه گذاری است تا بتواند شغل به ارمغان بیاورد.

Share