اعلام موضع شهاب حسینی درباره انتخابات

شهاب حسینی با تاکید بر این‌که به نظر می‌رسد انتخاب درست و منطقی، دادن فرصت و اعتماد دوباره به کسانی است که دولت‌شان وارث دو دوره دولتی بوده که در بخش‌های مختلف، ایران را با تغییراتی منفی و جبران‌ناپذیر مواجه ساخته بود،‌ گفت: در روز انتخابات رای خود را به امانت به صندوق خواهم سپرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، این بازیگر سینما در متنی که در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرده، نوشته است: با یاد خدای حی و حاضر و ناظر بر پندار، گفتار و کردار ما.

هم‌میهنان و بستگان عزیز فهیم،‌ صبور و غیورم در خانواده بزرگ ایران‌زمین همواره در شرایط سرنوشت‌سازی چون انتخابات ریاست جمهوری، ‌پای اهل هنر و فرهنگ هم خواه یا ناخواه به شرایط موجود باز می‌شود و پیرو همین مطلب در این روزها این عضو کوچک خانواده نیز مکرر از جانب ستادهای انتخاباتی هر یک از کاندیداهای محترم دعوت و اعلام حمایت شدم اما مایل بودم بعد از اتمام برنامه‌های مناظره نامزدهای محترم و دیدن و شنیدن دیدنی‌ها و گفتنی‌هایشان، به عنوان یک ایرانی حاضر بر عرصه هنر که رویکرد و نگاه سیاسی‌اش مورد پرسش جامعه‌ای است که در آن زیست می‌کند،‌ طی این یادداشت، تحلیلی کوتاه و نظر فکری و قلبی خود را با هموطنانم درمیان بگذارم.

بازیگر فیلم فروشنده در ادامه اظهار کرده است: از آنجا که در مسیر نیل به اهدافی که موجب تعادل و در نهایت تعالی جوامع و ملت‌ها می‌گردد،‌ چهار سال زمانی کافی برای به بار نشستن درخت امید و اعتدال نیست. به نظر می‌رسد انتخاب درست و منطقی، دادن فرصت و اعتماد دوباره به کسانی است که دولتشان وارث دو دوره دولتی بود که زیرساخت‌ها و بنیان‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاست خارجی ایران را با تغییراتی منفی و بعضا جبران‌ناپذیر مواجه ساخته بود.

حسینی ادامه داده است: لذا شاید عملکرد مفید دولت فعلی را بشود شامل دو بخش دانست. دو دوره دوساله که دوساله اول را به بازسازی و مرمت دوباره زیرساخت‌های مذکور و دوساله دوم را پس از رسیدن به نقطه صفر محور اعداد از چند پله منفی که شرایط کشور به آن نزول کرده بود،‌ به آغاز حرکت و پی‌ریزی دوباره در جهت ثبات و امنیت کشور که ضامن و شرط اصلی و زمینه‌ساز رشد و توسعه سرزمینی می‌باشد، اختصاص داده است.

بازیگر فلیم «جدایی نادر از سیمین» در ادامه یادداشت خود نوشته است: بنابراین دستاوردهای این دولت به مثابه نونهالی از نو است که سر از خاک برآورده. حال،‌ این تصمیم با ماست که از این نهال برای به بار نشستن، حمایت و حفاظت کنیم یا به سیاق هر دولتی که طی این سال‌ها دستاوردهای دولت پیش از خود را از ریشه برکند تا خود نهالی از نو بکارد، که باز تا به آستانه شکوفایی رسید، بار نداده از ریشه برکنده شود، ما همچنان با دهانی باز و چشمانی منتظر در انتظار به بار نشستن درخت تنومند عزت، رشد، شکوفایی، سلامت و سعادت سرزمینی باشیم که هر باغبانش در پی نهادن نهال موردپسند و سلیقه خود در آن است و شاهدی بر این احوال که بازتاب هر عملکردی از سوی دولتمردان مستقیما در جامعه روی نشان می‌دهد.

شهاب حسینی ادامه داده است: مجالی بر تحلیل مناظره‌ها در این چند سطر نیست که همگان خود بر آن واقف و عاقل‌اند. اما پندار این عضو کوچک خانواده بزرگ ایران زمین، بر این باور است که طبعا در شرایطی که رئیس جمهور محترم، ‌جناب آقای روحانی طی چهار سال گذشته بیشتر معطوف موارد و مصالح کلان کشور در ابعاد منطقه‌ای و جهانی بودند، طبعا و شاید بیشتر موارد اجرایی در امور داخلی کشور،‌ در تقسیم کارهای کلان مملکتی بر عهده معاونت اول محترم ایشان جناب آقای جهانگیری بوده است و حال که به همت ملت و دولت آقای روحانی کشور از ثبات و امنیت منطقه‌ای برخوردار بوده و حال که به نظر می‌رسد چهار سال آینده،‌ سال‌های متمرکز در امورات داخلی است، ندای درونی برآمده از منطق و عاطفه توامان در اندیشه این هم‌میهن کوچک،‌ میل قلبی مرا به حمایت از دولت اعتدال و تداوم اعتماد به عهد میان مردم و آقای دکتر روحانی که چهار سال پیش بسته شد، سوق می‌دهد چراکه صداقت، دلسوزی و آرمان‌خواهی را در ایشان بیش از دیگر رقبایشان احساس کردم.

این بازیگر در پایان گفته است: لذا با امید به خدا در روز انتخابات در حالی که بلور نازک اعتماد خویش را در جهت باور بر آینده سرزمینم به کاندیدای موردنظرم جناب آقای دکتر حسن روحانی اهداء می‌کنم، برای حمایت از ایشان پای صندوق رای حاضر خواهم شد و رای خود را به امانت به صندوق خواهم سپرد.

«با یاد و امید به پرودگار یکتا همراه با ارادت و احترام به مردم عزیز و متین سرزمینم سید شهاب‌الدین حسینی».

Share