بیانیه دوم حامیان مردمی گفتمان عقلانیت و توسعه منتشر شد

لیست گفتمان عقلانیت و توسعه / سیاست ها: «اصلاحات فرهنگی-مبارزه با فقر شهری»

پس از حذف کاندیداهایی که فرم شفاف سازی را پر نکرده بودند، بر اساس امتیازات حاصله، ۲۱ کاندیدا حائز بیشترین امتیاز شدند

عقلانیت و توسعه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا گروه موسوم به حامیان مردمی گفتمان عقلانیت و توسعه در دومین بیانیه ی خود فهرست کاندیداهای مورد حمایت این جریان در انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رشت را منتشر کرد.

همان طور که در بیانیه اول ما ذکر شد، انتخابات شوراها تجلی اعمال اراده مردم بر سرنوشت شهر خود است و شهروندان رشت نیز قطعا در روز ۲۹ اردیبهشت با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری حضوری حداکثری پای صندوق های رأی خواهند داشت تا به ادامه جریان توسعه رشت که از مسیر عقلانیت می گذرد رأی دهند.

پس از اعلام اسامی ۴۳ کاندیدای اولیه و فراخوان برای تکمیل فرم شفاف سازی از سوی کاندیداهای محترم، عده زیادی از افراد حاضر در لیست اولیه، فرم شفاف سازی را تکمیل و ارسال کردند.

همچنان که پیش از این اعلام شده بود، کاندیداهایی که فرم شفاف سازی را ارسال نکردند، از لیست کنار گذاشته شدند، چرا که تکمیل این فرم از یکسو ما به ازای عینی یکی از مهم ترین معیارهای عقلانیت و توسعه یعنی شفافیت است و از طرف دیگر قرار بوده بر اساس اطلاعات وارد شده، و مبتنی معیارهای علمی به کاندیداها امتیاز داده شود. پس از حذف کاندیداهایی که فرم شفاف سازی را پر نکرده بودند، بر اساس امتیازات حاصله، ۲۱ کاندیدا از ۵ گروه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی-اجتماعی و گردشگری، امنیت شهری به تعداد مورد نیاز شهر براساس سیاست ها و برنامه های آتی حائز بیشترین امتیاز شدند که با لحاظ شاخص های گفتمان عقلانیت و توسعه از لیست زیر شکل گرفت.

۸ کاندیدای اصلی شامل:

۱ـ اسماعیل حاجی پور (اجتماعی)

۲- رضا رسولی(مهندسی)

۳ـ مختار جباری (سیاسی)

۴ـ جلال الدین محمد شکریه (اقتصادی)

۵ـ حسین میربلوک (اقتصادی)

۶ـ فاطمه شیرزاد (فرهنگی)

۷ـ محمد حسن عاقل منش (فرهنگی)

۸ـ مهرداد ورزلدوست (مهندسی)

همچنین برای تکمیل سه جای باقیمانده بر اساس معیارهای عقلانیت دو گروه به فهرست ۷ نفره اصلی اضافه شده اند. گروه اول مبتنی بر معیارهای اصلاحات فرهنگی شامل افراد زیر است:

۱ـ اسماعیل عبداللهی (سیاسی)

۲ـ محمد مهدی الطافی (مهندسی)

۳ـ مرتضی شگفت (مهندسی)

۴ـ فرهام زاهد (سیاسی)

۵ـ هلن حقدوست (گردشگری)

۶ـ عبدالرضا ابراهیمی  (سیاسی)

۷ـ حامد حیدری (اجتماعی)

گروه دوم نیز که بخش «مبارزه با فقر شهری» گفتمان عقلانیت و توسعه را نمایندگی می کنند شامل افراد زیر هستند:

۱ـ محمد حسین کارگرنیا (امنیت شهری-ترافیک)

۲ـ امیرحسین علوی (اقتصادی)

۳ـ سیدرضا موسوی روزان (امنیت شهری)

۴ـ مظفر نیکومنش (امنیت شهری-اجتماعی)

۵ـ محمد محمودیان (اجتماعی)

۶ـ حسن کریمی کرنق (اقتصادی)

۷ـ میرشمس شفیعی (اقتصادی)

لازم به ذکر است هر کدام از کاندیداها که از طریق امضاهای با هویت، مرتبط با متخصصین و مردم و ارائه برنامه های خود در بیانیه ای که به زودی با زمانبندی و مکان معلوم اعلام خواهد گردید، رای اعتماد بیشتری از مردم کسب کند، به فهرست اصلی می پیوندند.

لیست حامیان مردمی عقلانیت و توسعه بر اساس فهرست کاندیداهای تایید صلاحیت شده تا این لحظه تهیه شده و ممکن است در صورت تأیید صلاحیت افرادی که تاکنون موفق به احراز صلاحیت خود نشده اند، تغییرات اندکی از لیست نهایی رخ بدهد؛ همان طور که چند نفر که پیش از این تایید صلاحیت نشده بودند و در فهرست ۴۳ نفره اولیه حضور نداشتند و در چند روز اخیر موفق به احراز صلاحیت خود شدند، به فهرست اخیر راه پیدا کنند.

حامیان مردمی گفتمان عقلانیت و توسعه با تأکید بر این مسأله که این گفتمان در دو سال گذشته در کالبد و روح شهر رشت جاری شده، از مردم عزیز رشت دعوت می کند پس از بررسی ویژگی نامزدها، بر اساس حرف و صلاح شهر به کاندیداهای معرفی شده از سوی حامیان این گفتمان رأی دهند.

Share