با حضور مدیرعامل هلال احمر استان گیلان

از پوستر انیمیشن شلخت و خانواده رونمایی شد | اجرای طرح خادم در گیلان

ولی پور در خصوص طرح ملی خادم که مخفف خانواده آماده در مخاطرات نیز اظهار داشت: امدادگران ما به منازل خانوارها می روند و آموزش های لازم را به آنها می دهند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نشست خبری مدیرعامل هلال احمر استان گیلان جهت گرامیداشت هفته هلال احمر با شعار (دنیایی در انتظار صلح) و اعلام برنامه های این صبح امروز در رشت برگزار شد.

مهدی ولی پور ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته هلال احمر به اعلام برنامه های هلال احمر استان در این هفته پراخت.

وی با بیان اینکه ما مردمی با اعتقادی غنی در زمینه های صلح و دوستی هستیم، اظهار کرد: باید منادی صلح در جهان پرتنش امروز باشیم.

ولی پور با اشاره به اینکه صلح را باید از خودمان و خانواده مان شروع بکنیم، گفت: باید صلح را در جهان گسترش دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان محوریت برنامه هفته هلال احمر را بحث آموزشی دانست و افزود: به دلیل حادثه خیز بودن استان گیلان مبحث آموزش در این استان بسیار مهم است.

وی رونمایی از پوستر انیمیشن به زبان گیلکی و نرم افزار واقعیت افزوده، جشنواره آتل های ابتکاری، شرکت در نماز جمعه، جلسه شورای اداری در استانداری گیلان، مانور درمان اضطراری و گلباران مزار شهدا را ازمهم ترین برنامه استانی این هفته و اجرای برنامه توان افزایی نجاتگران، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، استقرار چادرهای سلامت در مراسم نمازجمعه، دیدار با ائمه جمعه و فرمانداران، برپایی بازارچه های خیریه، جلسه شورای اداری با فرمانداران، استقرار چادر و حساس سازی عمومی، اجرای طرح خادم در پارک ها، افتتاح خانه هلال در شهرهای رودبار-فومن-رضوانشهر-املش-صومعه سرا-آستارا، اجرای مانور تخلیه اضطراری و اجرای کارگاه های آموزشی را از برنامه های مهم شهرستانی دانست و تصریح کرد این برنامه ها از ۱۳ اردیبهشت شروع می شود و در ۲۵ اردیبهشت پایان می پذیرد.

ولی پور با اشاره به اینکه در سال ۹۵ از دو هزار و ۵۰۰ امدادگر استفاده کردیم، اظهار داشت: با پیگیری های مداوم در استان توانستیم حضور بالگرد به صورت همیشگی در استان را داشته باشیم.

وی در خصوص تقویت ناوگان پشتیبانی و امدادی هلال احمر نیز گفت: بخشی از این کار انجام شد و تا پایان سال این ناوگان پشتیبانی به صورت صددرصدی و ناوگان امدادی به صورت پنجاه درصدی نوسازی می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان از انعقاد تفاهم نامه و پروژه های مشترک جهت کاهش های آسیب های اجتماعی در محلات کم برخوردار خبر داد.

وی در خصوص طرح ملی خادم که مخفف خانواده آماده در مخاطرات نیز اظهار داشت: امدادگران ما به منازل خانوارها می روند و آموزش های لازم را به آنها می دهند.

ولی پور از نوسازی پایگاه ها و شعب هلال احمر در استان گیلان خبر داد و افزود: تا پایان سال ۵۰ درصد این ساختمان ها نوسازی می شوند.

وی افزایش منابع مالی پایدار سازمان هلال احمر را از دیگر برنامه های این سازمان دانست و تصریح کرد: جهت افزایش کارآیی هلال احمر نیازمند افزایش منابع مالی از طریق خیرین و بنگاه های اقتصادی هستیم.

مدیرعامل هلال احمر استان گیلان تعداد عملیات های این سازمان در سال ۹۵ را ۱۳۶۸ مورد دانست و افزود: در این حوادث ۱۷ هزار نفر آسیب دیدند که ۱۳۰۷ مصدوم تحت پوشش قرار گرفتند و از این تعداد ۹۸۶ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۳۲۱ نفر به ضورت سرپایی درمان شدند و ۸۰۷ نفر به صورت اضطراری اسکان یافتند.

وی تعداد عملیات های هلال احمر استان گیلان در نوروز ۹۶ را ۱۶۶ مورد دانست افزود: ۴۶۸ نفر در این ایام آسیب دیدند و ۲۲۱ نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۱۳۷ نفر به صورت سرپایی درمان شدند و ۸۴ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند که توسط ۱۶۴ تیم عملیاتی و ۵۰۰ نجاتگر انجام شد.

مدیرعامل سازمان هلال احمر گیلان گفت: میزان آمادگی مردم کشور در مخاطرات زیر ده درصد است در کشورهای منطقه بین ۲۰ تا ۳۰ درصد است و در کشورهای توسعه یافته ۸۰ تا ۹۰ درصد است.

وی ادامه داد: در جمعیت هلال احمر استان گیلان با سطح استاندارد فاصله داریم اما با برنامه هایی که در سعی در بهبود این موضوع و رسیدن به سطح استاندارد هستیم.

ولی پور تعداد بالگردهای موجود در کل کشور را ۲۲ مورد عنوان کرد و افزود: خرید هر بالگرد بین ۴۰ تا ۶۰ میلیارد تومان هزینه دارد و بالگرد موجود در استان ۶۵ میلیارد هزینه داشت که این بالگرد برای استان ما کفایت می کند.

وی سطح تعامل با نمایندگان استان را بسیار مناسب دانست و افزود: لطف مسوولین به هلال احمر زیاد است.

در پایان از پوستر انیمیشن شلخت و خانواده آماده رونمایی شد.

گفتنی است در این نشست از زحمات بی شائبه پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در رابطه با انعکاس اخبار مرتبط با حوزه هلال احمر قدردانی شد.

Share