میرسلیم در نشست خبری:

از مجموعه‌ای پاکدست استفاده خواهم کرد | با جمنا اختلاف سلیقه داریم

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تشکیلات حزب موتلفه تصمیم گرفته این دوره نامزدی را معرفی کند و این حزب مجموعه‌ای از افراد خوش سابقه در عرصه خدمت در قبل و بعد پیروزی انقلاب است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، سیدمصطفی میرسلیم نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در اولین نشست خبری خود که صبح امروز در محل حزب مؤتلفه برگزار شد، با اشاره به کار تشکیلاتی حزب مؤتلفه در ادوار گذشته اظهار داشت: امروز تجربه نوینی در اختیار حزب مؤتلفه است که دارای سابقه روشن و ابتکار عمل است.

میرسلیم با اشاره به اولویت‌های مهم دولت خود تصریح کرد: اولین اقدام دولت من مبتنی بر شناخت مشکلات و حل آنها است. ما در طول چند سال گذشته اطلاعات دقیقی از اوضاع مناطق محروم در اختیار داریم و با اطلاعات کافی و غیرشعاری با مجموعه‌ای از افراد پاکدست و یکدل و با استفاده از جوانان شایسته و مبتکر به حل مشکلات کشور خواهیم پرداخت.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با توجه به مشکلات کشور در حوزه اشتغال تاکید کرد: اشتغال در تمامی زمینه‌ها باید رونق پیدا کند، در مرحله اول باید مبارزه با قاچاق به صورت جدی صورت گیرد. هم اکنون ۳۰ درصد از واردات ما از طریق قاچاق صورت می‌گیرد. اگر جلوی این قاچاق بی‌رویه از مبادی اصلی کشور گرفته شود تولید داخلی پیشرفت کرده و منجر به افزایش اشتغال برای جوانان خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های میان مدت خود برای حل معضلات کشور گفت: استفاده از مزیت‌هایی که در جمهوری اسلامی مانند نفت و گاز است، با استفاده از ارزش افزوده آنها و جلوگیری از خام‌فروشی در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی درباره آمارهای بحرانی از وضع اشتغال کارگران گفت: اهتمامی که دولت یازدهم برای مهار تورم داشته کارآمد نبوده و اگر از ابتدا دولت به نصیحت‌هایی که می‌شد توجه می‌کرد مهار تورم محقق می‌شد یا حداقل تشدید نمی‌شد.

وی با اشاره به تولیدی‌هایی که در سال‌های گذشته تعطیل شده‌اند، تاکید کرد: عدم آمادگی مدیریتی برای مقابله با شرایط بحران از علل اصلی تعطیلی این تولیدی‌ها به حساب می‌آید.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ما در ایام جنگ تحمیلی در شرایط شدید بحران و تورم و تحریم قرار داشتیم،‌ گفت: ما می‌توانیم با برنامه و مدیریتی صحیح همانطور که از سال‌های جنگ تحمیلی خارج شده‌ایم به خوبی بر مشکلات فعلی کشور فائق بیاییم، بنابراین امروز باید قهرا وضع بهتری در حوزه اقتصاد داشته باشیم.

میرسلیم در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری در رابطه با رابطه دولت احتمالی‌شان با کشورهای مختلف جهان تصریح کرد:‌ ما با تمام کشورهایی که ظلم‌ستیز هستند و حقوق ملت ایران را مغتنم می‌شمارند روابط مختلفی در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی خواهیم داشت. بدون آنکه ایران را تبدیل به بازاری برای کشورهای غربی قرار بدهیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص قرارداد برجام و مذاکره با کشورهای ۱+۵ گفت: کوشش‌های ارزشمندی در طی مذاکرات صورت گرفت تا حقانیت جمهوری اسلامی برای تمام دنیا ثابت شود. البته اگر جامعه جهانی به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرمت استفاده از سلاح اتمی توجه می‌کردند این امر کافی بود تا حق هسته‌ای ملت ایران را به رسمیت بشناسند.

وی در همین رابطه ادامه داد: ایران در چارچوب قرارداد برجام و مذاکرات با ۱+۵ ثابت کرد که به تعهدات خود به جامعه جهانی پایبند است اما طرف مقابل با بدعهدی و عمل نکردن به تعهدات خود نشان دادند که اعتماد کافی برای ایجاد روابط با ایران وجود ندارد.

میرسلیم در خصوص رسیدگی به مشکلات محرومین در سراسر کشور گفت: اولویت ما رسیدگی به محرومین در سراسر کشور خصوصا مناطق مرزی است. محرومین نباید به دلیل فقر، حیثیت‌شان ضربه بخورد. در دولت من با توجه به ظرفیت‌های موجود در مناطق مرزی و مردم غیور آن مناطق برنامه‌ای جدی برای حل معضلات‌شان وجود خواهد داشت.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در خصوص حضور اقلیت‌های مذهبی در دولت خود تصریح کرد:‌ما به تمام اقلیت‌ها بر اساس قانون اساسی احترام می‌گذاریم. ایرانیان همه با هم برابرند و هر کسی که برای اعتلای کشور قدم بردارد روی چشم ما جا خواهد داشت.

میرسلیم در خصوص رابطه دولت و قوای دیگر در دولت احتمالی خود گفت:‌ ما قطعا روی کمک قوای دیگر خصوصا مجلس شورای اسلامی حساب ویژه‌ای باز خواهیم کرد و با دادن اصلاحات لازم برای حل مشکلات کشور روابط خوبی را با مجلس شورای اسلامی برقرار خواهیم کرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص اهمیت مسائل فرهنگی در دولت خود تصریح کرد: سینما،تئاتر و دیگر ابزار هنری صرفا هنر نیستند و تبعات گسترده فرهنگی و اجتماعی در سراسر کشور دارند. ما به سینمایی نیاز داریم که آرمان‌های نظام و انقلاب را درک کرده باشد. ما برای ارتقای هنر و فرهنگ در کشور کوشش زیادی خواهیم کرد. دولت ما با شلختگی فرهنگی و ابتذال که روحیه مردم را مایوس می‌کند، مبارزه خواهد کرد و در این راستا به کمک هنرمندان کشور نیازمندیم.

وی در خصوص اهمیت رفع مشکلات جوانان گفت: اشتغال، ازدواج و مسکن از مهمترین مشکلات فعلی جوانان به حساب می‌آید. رفع مسئله اشتغال جوانان برای دولت من در اولویت قرار خواهد داشت. زیرا با رفع مشکل اشتغال جوانان مسئله ازدواج و مسکن مهندسی شده و ارزان برای آنها حل خواهد شد. در دولت من حضور جوانان برجسته است و ما به فکر و نشاط جوانان اعتقاد داشته و قطعا از آن استفاده خواهیم کرد.

میرسلیم در پاسخ به سؤال خبرنگار فرانسوی به زبان فرانسه اظهار داشت: می‌خواهم از این فرصت با مردم دنیا به طور مستقیم سخن بگویم. من از دیار مردمی بزرگ، سرزمینی کهن و تمدنی فاخر با شما صحبت می‌کنم که در همه تاریخ پرافتخار خود مهد راستی و درستی بوده است و جایگاه ممتازی در تمدن بشری خواهد داشت.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص مواجهه با دنیا و سایر کشورها تصریح کرد: تندروی وکندروی در سیاست خارجی نسبت به کشورهای جهان محصول عدم شناخت صحیح است. شناخت من از غرب رسانه‌ای و روزنامه‌ای نیست. سال‌ها در فرانسه و در میان مردم غرب زندگی وتحصیل کرده‌ام. ما دنیا را بسیار خوب می‌شناسیم و با راه‌های تعامل با مردم دنیا اشراف کامل داریم.

وی افزود: فقر، نابرابری و تروریسم درد مشترک همه مردم دنیاست. امروز همه مردم آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکا، نتایج دردناک سیاست‌های مخرب منجر به تخریب محیط زیست،‌گسترش جنگ و تروریست، افزایش قربانیان فقر و نابرابری و تخریب پایه‌های اخلاقی را مشاهده می‌کنم و از آن رنج می‌برم.

میرسلیم ادامه داد: فهم مشترک از مسائل اساسی انسانی و موضوعات بنیادی جهانی می‌تواند مبنای درک متقابل و تلاش برای همکاری مشترک بر پایه انصاف و اخلاق باشد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اولویت سیاست خارجی خود اظهار داشت: تبدیل جمهوری اسلامی ایران به مرکز امن تبادلات فرا قاره‌ای از طریق تکیه بر اشتغالات و گسترش گفت‌وگو و تعامل سازنده در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی دولت من است.

وی در رابطه با علت اصلی ورود خود به عرصه انتخابات خاطرنشان کرد:‌ علت اصلی حضور ما در عرصه انتخابات حل مشکلات و احقاق حقوق بر زمین مانده مردم است. تمام کسانی که به انقلاب اسلامی اعتقاد دارند و به قانون اساسی پایبند هستند به ما در این عرصه کمک خواهند کرد.

میرسلیم در انتقاد به عملکرد ۴ ساله دولت یازدهم گفت: ادامه کار دولت روحانی به ضرر است و دیگر سیاست‌های این دولت برای حل مشکلات و معضلات کشور کارآمد نیست.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره علت اصلی ناکارآمدی دولت یازدهم گفت: وابسته کردن حل تمام مسائل کشور در گرو ارتباط با آمریکا اقدامی از ابتدا اشتباه بود که با نصایح ما به دولت از آغاز به کار خود تغییری در این رویه ایجاد نشد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری پیرامون ادعای دولت مبنی بر رشد ۸ درصدی اقتصاد در سال گذشته تصریح کرد: البته این رشد ۸ درصد آرزویی است که دولت آن را بیان می‌کند و بنده نیز این ادعا را قبول ندارم چرا که با فروش نفت به صورت خام و بدون ایجاد ارزش افزوده چنین رشدی امکان پذیر نیست و سرمایه نفت باید در جهت گسترش تولید و اشتغال استفاده شود.

میرسلیم در پاسخ به سؤالی پیرامون لزوم مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور گفت:‌ باید توجه کرد که سرمنشا مفاسد باید مورد پردازش قرار گیرد و به نظرم اول باید اشتغال حل شود اما کسانی که سوءاستفاده کرده‌اند و یا زالو صفتانه به افزایش فاصله طبقاتی دامن زده‌اند و موجب مفاسد اقتصادی و فرهنگی شده‌اند از زیر دست مردم و دولت ما نجات پیدا نخواهند کرد و به کمک مردم با مفاسد اقتصادی و مفسدین اقتصادی مبارزه خواهیم کرد.

Share