مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گیلان خبرداد

اجرای پروژه جمع آوری فاضلاب شهری رودسر و ساخت تصفیه خانه

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گیلان با بیان اینکه این پروژه ظرف مدت ۴ سال در شهر رودسر انجام خواهد شد تصریح کرد: کل شبکه جمع آوری فاضلاب شهر رودسر به همراه یک تصفیه خانه ساخته می شود.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به منظور هماهنگی های نهایی برای اجرای پروژه فاضلاب شهری رودسر همایشی در سالن شهید آوینی این شهرستان برگزار شد.

مدیرعامل آبفای گیلان در این مراسم یکی از مولف های شهر نشینی را بحث آب سالم و بعد از آن تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب دانست و افزود: در حال حاضر نمیشود یک زندگی شهر نشینی داشته باشیم بدون آنکه این مولفها در آن بکار نرفته باشد.

حسینی گفت: با توجه به اهمیت محیط زیست در شهرهای شمالی کشور بحث تصفیه فاضلابها بسیار حائز اهمیت است و به همین علت در وزرات نیرو، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و آب فاضلاب گیلان طرح مطالعه و اجرای شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلابها در ۱۱ شهر استان گیلان در حال پیگیری است.

وی متذکر شد: این پروژه ها به فراخور اعتباری کهدارد در حال اجرا است و در شهر رودسر نیز در گذشته کارهایی در مورد جمع اوری و تصفیه فاضلاب انجام شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گیلان با بیان اینکه پس از برجام مراودات بین المیلی به روال عادی برگشته است، افزود: براساس ایجاد این روابط دریافت وام از بانک توسعه زیر ساخت آسیا در دستور کار قرار گرفت.

حسینی اظهار کرد: یک میلیارد و پانصد و هفتاد میلیون دلار سهم داریم و ایران جزو ۱۵ سرمایه گذار این بانک است و کشور ما جز اولین کشورهایی است که توانسته است از این بانک وام دریافت کند.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گیلان یادآور شد: در حال حاضر در پروسه دریافت وام از بانک هستیم و کارشناسان بانک برای بازرسی به شهر های شمالی  آمده اند و گزارس اولیه نیز تهیه شد.

وی ادامه داد: مسوولیت این پروژه با آبفای گیلان است اما این پروژه و رسیدن به نتیحه مطلوب آن نیاز به مشارکت همه دستگاه‎های احرایی دارد.

حسینی با بیان اینکه این پروژه دارای مزیت ها و سختی هایی است گفت: اکنون باید مردم از روند این پروژه مطلع شوند و بدانند که به چه علت و چطور قرار است این پروژه انجام شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گیلان با بیان اینکه این پروژه ظرف مدت ۴ سال در شهر رودسر انجام خواهد شد تصریح کرد: کل شبکه جمع آوری فاضلاب شهر رودسر به همراه یک تصفیه خانه ساخته می شود.

وی افزود: برای اجرای پروژه به صبوری و همکاری مردم نیازمندیم چراکه مردم شاهد حفاری و ترافیک در خیابانها خواهند بود اما آنچه که بدست می‎آید جمع اوری آب و فاضلاب داشتن یک محیط زیست سالم است. فاضلابهای که به رودخانه ها و دریای ریخته میشود جمع آوری شده و این اتفاق خوبی است. البته همزمان ۵ شهر استان این وام را دریافت میکنتد.

Share