ثابت قدم در مراسم افتتاحیه پروژه محوطه سازی و بهسازی محیطی محله خواهر امام رضا (ع)

اتصال محدوده غرب رشت به محدوده شرق قدیم با پروژه ملی بازآفرینی+ جزئیات

ثابت قدم با بیان اینکه این پروژه صرفا مربوط به محدوده حرم نمی شود افزود: این طرح بخشی از یک پروژه ملی بازآفرینی است که عملا محدوده غرب رشت را به محدوده شرق قدیم متصل می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید محمدعلی ثابت قدم در مراسم افتتاحیه پروژه محوطه سازی و بهسازی محیطی محله ی خواهر امام رضا (ع) اظهار داشت: این محیط برای من باعث افتخار و تجدید خاطراتی است که قطعا برای هر شخصی باعث هویت و تجلی آن در آینده خواهد شد.

وی با قدردانی از اداره اوقاف و امور خیریه و دیگر همکاران خود گفت: امیدواریم ساکنان محله خواهر امام رشت عذرخواهی ما را به دلیل انجام کارهای عمرانی که باعث موانعی در تردد شهروندان شده بود بپذیرند.

 شهردار رشت افزود: از لحاظ زمانی در یک مرحله از بهره برداری پروژه محوطه سازی و بهسازی محیطی محله خواهر امام قرار داریم و از امروز به لطف خدا و همت دوستان فاز دوم آن آغاز می شود.

وی با بیان اینکه این پروژه صرفا مربوط به محدوده حرم نمی شود افزود: این طرح بخشی از یک پروژه ملی بازآفرینی است که عملا محدوده غرب رشت را به محدوده شرق قدیم متصل می کند.

شهردار رشت نقطه شروع این پروژه را تالاب عینک اعلام کرد و گفت این طرح در ادامه راه خود به حرم دانای علی که در ماه های گذشته بخش هایی از آن مسیر باز آفرینی شد می رسد.

وی خاطر نشان کرد: با احداث پل طبیعت و اتصال آن به محدوده قدیمی بافت پیرسرا به سمت سبزه میدان و مسیر پیاده راه فرهنگی خواهد رسید و سپس از دل بازار نیز به راسته مسگران متصل خواهد شد.

دکتر ثابت قدم اظهار داشت پروژه مذکور در ماه های آتی در محدوده بازار به بهره برداری خواهد رسید و همچنین موانع دیگری که در بحث ترافیکی ، فضای سبز و استفاده از مشاغل مرتبط وجود دارد در دستور کار شهرداری قرار خواهد گرفت و تدریجا مرتفع می گردد.

وی تصریح کرد: امیدواریم طرح این نگاه فرهنگی که صرفا هم به یک قشر خاص توجه نکرده در مباحثی نظیر تاریخی، سیاسی و فرهنگی و گردشگری مبتنی بر مباحث زیست محیطی و گردشگری مبتنی بر منابع طبیعی از جمله آب در حاشیه رودخانه هایی که به این مسیر متصل می‌شود به مرحله اجرا برسد.

عاطفه چیرانی مدیر عامل سازمان عمران شهرداری رشت نیز در این مراسم اظهار داشت: حدود ۳۰۰۰ متر مربع سقف محوطه، مورد بهسازی محیطی قرار گرفته و در ادامه ۶۰۰۰ متر مربع محوطه پیرامونی صحن و در حدود ۶۰۰۰ متر مربع هم از محورهایی که متصل به صحن می باشد در دستور کار قرار گرفته است که پیش بینی میشود تا اواخر شهریور سال جاری به بهره برداری برسد.
وی به برنامه هایی که از سال ۹۴ تا کنون در دستور کار قرار گرفته اشاره کرد و بیان داشت: افتتاح دفاتر تسهیل گری از دیگر مباحثی می باشد که در دستور کار شهرداری قرار گرفته است که با خدماتی که ارائه می دهد با مشارکت مردم ،محله خواهر امام را پوشش خواهد داد.

Share