نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس؛

۹۷ درصد مردم استان گیلان باسواد هستند|جلسات شورای فرهنگ عمومی استان منظم برگزار می‌شود

عضو ناظر مجلس در شورای فرهنگ عمومی استان گیلان، رسیدگی به امور مربوط به مساجد، کانون‌های فرهنگی، توجه به بعد فرهنگی آموزش و پرورش و مدارس و ارائه بسته‌های فرهنگی به مسافران را از جمله خروجی‌های این شورا برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، محمدحسین قربانی در گفت‌و‌گویی درخصوص عملکرد شورای فرهنگ عمومی استان گیلان گفت: جلسات شورا با حضور مدیران فرهنگی استان از جمله نماینده ولی‌فقیه، استاندار, نمایندگانی از ادارات مرتبط مثل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان دبیر و گاه مدیرانی از سپاه و دستگاه‌های امنیتی و نظارتی تشکیل می‌شود و هر یک بر اساس جایگاه قانونی خود به بررسی مسائل فرهنگی استان  می‌پردازند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر مجلس در شورای فرهنگ عمومی استان گیلان با اشاره به موضوعات مورد بحث در جلسات شورا افزود: با توجه به اینکه استان گیلان، توریستی و فرهنگی است و حدود ۹۷درصد مردم استان باسواد هستند و همچنین در سال حدود ۳میلیون نفر توریست وارد گیلان می‌شوند و فضاهای فرهنگی از جمله فضاهای مذهبی نیز دارد (شهر آستانه اشرفیه به عنوان چهارمین شهر مذهبی کشور است)، بیشترین موضوعات مورد بحث و بررسی همین بحث‌های فرهنگی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: امور مربوط به مساجد، کانون‌های فرهنگی، موضوعات مربوط به فرهنگ و ارشاد اسلامی، توجه به ساختار آموزش و پرورش و مدارس به لحاظ کارهای فرهنگی و ارائه بسته‌های فرهنگی به مسافران، خروجی‌های جلسات شورای فرهنگ عمومی استان گیلان بوده که در بُعد کلان و برای فرهنگ عمومی استان مورد توجه بوده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد چگونگی برگزاری جلسات شورا خاطر نشان کرد: جلسات شورای فرهنگ عمومی استان گیلان به صورت تقریباً منظم برگزار می‌شود؛ مگر اینکه مسائل خاصی به وجود بیاید. جلسات شورا تا به امروز هر دوماه یک بار در بیت آیت‌الله قربانی در رشت و با حضور ایشان و مشارکت خوب همه اعضای شورا برگزار می‌شود و مسائل مختلف که قبل از جلسه با محوریت فرهنگی استان تعیین شده، در جلسات بررسی می‌شود.

Share