با حضور آیت الله رودباری و استاندار گیلان؛

۲۰ عنوان کتاب و محصولات فرهنگی و هنری حوزه هنری گیلان رونمایی شد+ تصاویر

استاندار گیلان در آیین رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب و محصولات فرهنگی و هنری حوزه هنری گیلان گفت: زبان هنرمند زبان مردم است و همه با هم تلاش می‌کنیم تا نگرانی هنرمندان و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر به حداقل برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نجفی در این مراسم که پیش از ظهر امروز به مناسبت بزرگداشت هفته هنر انقلاب و مقام شهید آوینی در سالن غدیر استانداری گیلان؛ با حضور آیت ا… رودباری و اهالی فرهنگ و برگزار شد، با اشاره به نرمش زبان هنر گفت: این زبان ارزشمند می‌تواند در قالب های مختلف و اثرگذار همچون نقاشی و تصویر، موسیقی، نویسندگی ،بازیگری و کارگردانی نمود پیدا کند و گاهی نیز  به زبان شهید آوینی که مصداق زبان مقاومت بود تجلی پیدا می کند.

وی افزود: زبان شما هنرمندان زبان مردم است و شما هستید که اندیشه‌های مردم را به صورت موسیقی و کتاب در آورده و از دل آنان سخن می‌گویید.

نجفی خاطر نشان کرد: اگر مسئولی در این خصوص غفلت کند و از هنرمندان که زبان مردم هستند فاصله بگیرد ، حال اینکه این قصور از طرف دولت یا صدا و سیما یا هر ارگان و سازمان دیگری باشد، یقیناً فاصله از نگاه و اندیشه امام راحل (ره) و رهبری انقلاب اسلامی و آرمان های نظام مقدسی جمهوری اسلامی ایران است چرا که رهبری انقلاب نیز بارها به عناوین متعدد از هنرمندان تجلیل و قدردانی کرده‌اند.

استاندار گیلان خطاب به جمع حاضر با بیان اینکه زبان ،قلم و اندیشه شما زبان گویای مردم است افزود: اگر صدا و سیما میخواهد فاصله خود با مردم را کم کند می‌بایست زبان گویای مردم باشد و همراه و هم گام با آن ها به هنرمندان  توجه کند.

نجفی با قدردانی از تلاشهای حوزه هنری گیلان در تولید آثار ارزشمند گفت: تولید ۱۳۱ عنوان کتاب، ۱۵۲ اثر نقاشی و تجسمی، ۷ آلبوم موسیقی، ۴۲۵۰ دقیقه اثر صوتی پژوهشی به زبان گیلکی و ۷۵ اثر پژوهشی و  هنری آماده انتشار در ۴ سال گذشته با فکر و تلاش شما هنرمندان گیلانی در  حوزه هنری تولید شده است.

وی گفت: باید به این آمارها ببالیم چرا که در دوره ای در این نهاد در مدت ۱۴ سال فقط ۳ جلد کتاب خروجی داشته است.

استاندار گیلان گفت: ما به بزرگان گیلان می بالیم و شما سرمایه های استان برای تحول جامعه هستید.

نجفی خاطر نشان کرد: همه با هم تلاش می‌کنیم تا نگرانی هنرمندان و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر به حداقل برسد.

استاندار گیلان اقتصاد و فرهنگ را مکمل هم قلمداد کرد و افزود: این حضور ،نشاط و صمیمت شرایطی را فراهم می کند تا همه گیلانیان و ایرانیان در فضایی آرام در پای صندوق های رای اندیشه های خود را اجرایی و نمایان کنند و هر آنچه که اندیشه  مردم طلب کرد رقم بخورد.

گفتنی است: حوزه هنری گیلان در سال ۱۳۹۵ سی و نه اثر را در قالب کتاب و آلبوم موسیقی منتشر کرد که از این سی و نه اثر بیست اثر در سالن غدیر استانداری گیلان با حضور دکتر نجفی استاندار گیلان رونمایی شد.

گیلان در گزارۀ ۵۷ روزنوشت­ هایی از رخدادهای انقلاب اسلامی در گیلان  نوشته علی اکبر مرادیان گروسی، مسافر تاریخ  خاطرات زنده­یاد عزیز طویلی نوشته  معصومه طویلی و میرعمادالدین فیاضی، هفت سین کاغذی خاطرات سیروس بلوریان  جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس نوشته امیر حسین پور، ششمین روز سرگردانی  خاطرات آزاده ابراهیم مقدم  ونوشته شهاب احمد پور، روایت دوم از دفترچۀ آلبالویی/ خاطرات دکتر محمود رنجبر، مجموعه شعر جوخوفته آفتاب سرودۀ حسین احمدی، دیوان شعر سرهنگ اسحاق شهنازی (گردآوری جعفر کسمایی)، نبر پیله داربُن نوشته  فریدون واحدی پور، دوبیتی های فولکلور سیاهکل و دیلمان نوشته  ناصر وحدتی، دوبیتی های تالشی  ماسال و شاندرمن  نوشته زینب ملکی، دوبیتی های فولکلوریک تالشی از ماسوله تا گشت روخان  نوشته  رحیم نیکمرام ماسوله، گوزن اویر می شود نوشته  داریوش رمضانی، برمسته­گوان نوشته  فرزاد همتایی، راهنمای گویش­شناسی نوشته  دکتر جهاندوست سبز­علی­پور، یادنامه استاد مصطفی فرض­پور ماچیانی  نوشته  هوشنگ عباسی، کوکودستون سرودۀ مسعود شهبازلی، آلبوم وسماری، مصطفی رحیم­پور (شاعر و خواننده) و آهنگسازی آرش عشقی، آلبوم گیلونه­وارش بهرام کریمی ( شاعر، خواننده و آهنگساز) و آلبوم شعر در آغوش باد سروده  محمد اسماعیل حبیبی از آثاری بود که در رونمایی و از خالقان آن قدردانی شد.

در این مراسم از پرتره چهار هنرمند انقلاب، کیومرث صابری فومنی (گل­آقا)، بیژن نجدی(نویسنده)، سیدمحمد عباسیه کهن(شاعر) و دکتر غلامرضا رحمدل (شاعر و پژوهشگر) رونمایی شد.این پرتره ها اثر محمد زحمتکش از نقاشان استان است.

در این مراسم همچنین از پدر شهید میرجباری عزیزی ( سید رسول عزیزی) از روایان کتاب «رودخانه های کوچک چپرپرد»، سرکار خانم کامران همسر زنده یاد استاد سیدمحمد عباسیه کهن و سرکار خانم کوشا همسر دکتر رحمدل و  هادی میرزا نژاد موحد( ناشر) نشر فرهنگ ایلیا و ناصر امیرگل(ناشر) نشر سپیدرود قدردانی شد.

Share