فرمانده ناجا خبرداد:

یشترین علت وقوع تصادفات و تلفات جاده ای خستگی و خواب آلودگی رانندگان است

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در ایام نوروز امسال ۳۰۰ هزار مامور پلیس درجاده ها و شهرها به هموطنان خدمت رسانی می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری صبح روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از ایستگاه امنیت و سلامت امام رضا (ع) در یکی از ورودی های شرق استان اصفهان افزود: نیروی انتظامی برای هدایت مسافران در جاده ها و تامین امنیت آنها امسال بیشتر از سال های گذشته نیروهای خود را بکارگیری و گشت های مختلف پیاده ، خودرویی و موتوری را در سراسر کشور راه اندازی کرده است.

وی گفت: وضعیت جاده های کشور رضایت بخش است بطوری که امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش سه درصدی تصادفات و تلفات جاده ای روبرو بوده ایم .

فرمانده نیروی انتظامی به همکاری مردم با پلیس اشاره کرد و گفت: با حضور فعال نیروهای پلیس در جاده ها و شهرها و همکاری خوبی که مردم با نیروی انتظامی دارند حوادث وتلفات جاده ای به طور چشمگیری کاهش داشته که امیدواریم این روند تا پایان تعطیلات ادامه داشته باشد.

اشتری ادامه داد: پرتردد ترین محورهای کشور، محورهای منتهی به مشهد مقدس، استان های شمالی، استان های جنوبی، اصفهان، فارس و خوزستان و میزان تردد خودروها در این جاده ها نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه پلیس با رانندگان متخلف، پرخطر و حادثه ساز برخورد قانونی می کند وخودروی آنها توقیف می شود به وضعیت امنیتی کشور هم اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه در تمام مرزها، جاده ها و شهرها وضعیت امنیتی خوبی برقرار است و تاکنون حتی یک مورد ناامنی هم وجود نداشته است.

وی بیشترین علت وقوع تصادفات و تلفات جاده ای را خستگی و خواب آلودگی رانندگان دانست و از رانندگان خواست تا مسیر سفر را هم جزو سفر بدانند و با رعایت قوانین رانندگی و پرهیز از عجله و شتاب و استراحت در محل هایی که پیش بینی شده از وقوع حوادث جاده های جلوگیری کنند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور در پایان با اشاره به نقش سرنشینان خودرو در پیشگیری از حوادث جاده ای گفت: سرنشینان خودروها در طول سفر در صورتی که متوجه خواب آلودگی راننده شدند به او تذکر دهند و رانندگان نیز پس از استراحت و رفع خستگی به ادامه سفر ادامه دهند، همچنین به پیام های پلیس که از رسانه ها منتشر می شود، توجه کنند.

Share