جانشین فرمانده ناجا خبر داد؛

کاهش ۸ درصدی تصادفات فوتی و افزایش ۱۵ درصدی تردد در نوروز امسال

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی از کاهش ۸ درصدی تصادفات فوتی در نوروز امسال خبر داد و گفت: این کاهش علیرغم افزایش ۱۵ درصدی ترددهای جاده‌ای رخ‌داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، سردار اسکندر مومنی به همراه سردار محمد حسین حمیدی رئیس پلیس راه کشور و سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا با حضور در شهرستان پردیس از فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران بازدید کرد.

مومنی در این بازدید با اشاره به تمهیدات ویژه پلیس برای کاهش تصادفات جاده ای در ایام نوروز گفت: در این ایام کاهش ۸ درصدی فوتی سر صحنه تصادفات را داشته ایم و این در حالی است که ۱۵ درصد ترددهای جاده ای کشور افزایش یافته و این امر با تلاش و کوشش همکاران من در پلیس راه ناجا و همکاری های مردمی با پلیس صورت گرفته است.

وی با اشاره به حضور ۳۰۰ هزار نیروی پلیس از نقاط صفر مرزی تا درون شهرها برای برقراری امنیت ایام نوروز گفت: نوروز امسال با تلاش این عزیزان به یکی از امن ترین و بی نظیرترین نوروزها تبدیل شده است و با اجرای قابل تقدیر طرح های نوروزی در کشور شاهد ارتقای امنیت و آسایش مردم و مسافران نوروزی سالجاری بودیم.

جانشین فرمانده ناجا محورهای فیروزکوه و هراز را دو محور اصلی شرق استان تهران خواند و اضافه کرد: این محورها همواره اهمیت زیادی داشته اند که امسال با تدابیر فرماندهی انتظامی شرق استان تهران شاهد آرامش خوبی در این محورها بودیم که این آرامش با همکاری راهداری، اورژانس و هلال احمر و با شرکت در اجرای طرح نوروزی نیروهای پلیس ایجاد شده است.

پرترددترین محورها در نوروز

این مقام انتظامی کشور محورهای استان‌های مازندران، گیلان، قم، فارس، خراسان رضوی و خوزستان را پرترددترین محورها در نوروز امسال دانست و گفت: ترافیک تمام جاده های کشور توسط تیم های پلیس به خوبی تحت کنترل بود و مدیریت شد تا سفرهای نوروزی به بهترین نحو صورت پذیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه امنیتی و انتظامی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در این حوزه با برنامه ریزی های قبلی ۲۵ هزار تیم گشتی و ۳۳۰۰ ایستگاه پلیس ثابت و سیار حوزه امنیتی و انتظامی کشور را پوشش داده اند که منجر به کاهش چشمگیر جرایم سرقت منازل و مسلحانه در نوروز امسال شده است.

مومنی زمان بازگشت مسافران را مهم ارزیابی کرد و افزود: تا امروز ۷۰ درصد مسافران نوروزی از سفرهای خود بازگشته اند و امیدواریم ۳۰ درصد باقیمانده نیز بازگشت خود را طوری مدیریت کنند که در زمان بارندگی و لغزندگی جاده ها نبوده و به ترافیک سنگین جاده ای نیز برخورد نکنند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی افزود: در نوروز امسال ۲۷ هزار گشت و ۳۰ فروند بالگرد ثابت و سیار اقدام به خدمت رسانی به مسافران نوروزی و امداد رسانی به حوادث جاده ای و کنترل محورهای مواصلاتی کرده اند که این تعداد بالگرد نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی را نشان می دهد.

Share