معاون بهزیستی گیلان خبرداد:

کاهش چهار درصدی آمار طلاق گیلان | افزایش ۳۱ درصدی طلاق در کشور

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی گیلان از کاهش چهار درصدی نرخ طلاق در استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، رضا جفرودی روز دوشنبه در همایش تجلیل از مدد جویان گیلان در بندرانزلی اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۲۰ هزار مراجعه و پذیرش در حوزه اورژانس اجتماعی و آسیب ها ثبت شده که ۵۹۳ مورد آن مربوط به کودک آزاری و ۴۰۵ مورد مربوط به همسر آزاری بود.
وی با اشاره به افزایش میزان برخی از ناهنجاری ها و پدیده های اجتماعی افزود: با توجه به افزایش ۳۱ درصدی طلاق در کشور، آمار ثبت احوال گیلان بیانگر کاهش چهار درصدی طلاق در این استان است.
جفرودی با اشاره به انجام تعداد زیادی از طلاق ها به صورت توافقی یاد آور شد: با توجه به ثبت نام بیش از هشت هزار زوج برای طلاق، با تلاش مددجویان اورژانس اجتماعی، افزون بر ۱۵ درصد آنها منجر به سازش و بازسازی کانون خانواده ها شده است.
وی با بیان اینکه افزایش طلاق منجر به افزایش تعداد زنان سرپرست خانوارمی شود گفت: تعداد زنان سرپرست خانوار کشور در سال ۹۴ بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بوده که این آمار در سال ۹۵ به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی گیلان با تاکید بر لزوم اهتمام مضاعف همگان در راستای کاهش هرچه بیشتر آسیب های اجتماعی تصریح کرد: تثبیت آسیب های اجتماعی تا پایان برنامه پنجم توسعه و کاهش ۲۵ درصدی آسیب ها تا پایان برنامه ششم، در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفته است.
وی یاد آور شد: در حال حاضر ۱۲ هزار معلول در گیلان مستمری دریافت می کنند و ۱۳ هزار نفر از معلولان شناسایی شده در استان نیز در نوبت دریافت مستمری هستند.
جفرودی با اشاره به فعالیت پنج مرکز اورژانس اجتماعی در شهرهای رشت، لاهیجان، بندرانزلی، تالش، فومن و رودبار اظهار کرد: مراکز اورژانس اجتماعی آستارا، رودسر، لنگرود و صومعه سرا نیز در سال جدید به بهره برداری می رسد.
در این مراسم از مدد کاران نمونه شهرهای بندرانزلی، رودبار، صومعه سرا، تالش و فومن و همچنین چهار تن از پرسنل نیروی انتظامی شهرستان بندرانزلی با هدایا و لوح تقدیر، تجلیل شد.
همچنین در حاشیه این مراسم صنایع دستی مددجویان به معرض دید حاضران در این همایش قرار داده شد.
در حال حاضر ۷۰ هزار خانوار به تعداد یکصد و ۳۰ هزار نفر، از خدمات مختلف بهزیستی استان گیلان بهره مند هستند.
اورژانس اجتماعی با شماره تلفن ۱۲۳ در زمینه هایی از جمله اعلام خشونت های خانگی، همسرآزاری و کودک آزاری خدمات رسانی می کند.

Share