اطلاعيه شماره 3 هواشناسی گیلان

پیش بینی وضعیت هوای گیلان در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین

بر این اساس شنبه دوازدهم فروردین ابری و مه آلود، بارندگی متناوب و وزش باد، ارتفاعات بارش برف و یکشنبه سیزدهم فروردین نیمه ابری تا ابری و مه آلود، در بعضی ساعات بارندگی و وزش باد، ارتفاعات بارش برف می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی سامانه سرد و بارشی از غروب جمعه به منطقه است. این توده هوای ناپایدار طی روزهای شنبه لغایت دوشنبه هفته آینده فعال خواهد بود و ضمن حفظ ابرناکی، با وزش باد، بارش باران (بطور متناوب) و کاهش محسوس دما (۷ تا ۱۲ درجه سانتیگراد) همراه است.

با توجه به کاهش دما طی روزهای شنبه و یکشنبه، بارش برف در ارتفاعات پیش بینی می شود. همچنین همراه با رگبارهای بهاری، وقوع رعدوبرق نیز دور از انتظار نیست.

بر این اساس شنبه دوازدهم فروردین ابری و مه آلود، بارندگی متناوب و وزش باد، ارتفاعات بارش برف و یکشنبه سیزدهم فروردین نیمه ابری تا ابری و مه آلود، در بعضی ساعات بارندگی و وزش باد، ارتفاعات بارش برف می باشد.

مسافران عزیز از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها جدا خودداری نمایند و با توجه به شرایط بارندگی (لغزندگی سطح جاده) و مه آلود بودن هوا (کاهش دید افقی) ، نکات ایمنی را در هنگام رانندگی رعایت نمایند.

رانندگانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی را دارند ، زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانه همراه داشته باشند. شایان ذکر است هرگونه تغییر در نقشه های هواشناسی اطلاع رسانی خواهد شد.

Share