مدیر کل بهزیستی گیلان خبر داد:

پشت نوبتی ۱۳هزار معلول مددجوی بهزیستی گیلان برای دریافت مستمری

مدیر کل بهزیستی گیلان گفت: ۱۳ هزار معلول زیر پوشش بهزیستی گیلان پشت نوبت دریافت مستمری هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، محمدرضا پارسی صبح امروز در جمع خبرنگاران با تبریک میلاد با سعادت امام علی(ع) با اشاره به روز مددکاری و روز جهانی اوتیسم اظهار کرد: ۱۴ تا ۲۱ فروردین‌ماه هفته اوتیسم نامگذاری شده است.

وی به برگزاری همایش مددکاری در روز گذشته در گیلان اشاره کرد و افزود: یک همایش مددکاری امروز در انزلی و برنامه آگاه‌سازی اوتیسم در لنگرود برگزار می‌شود و امسال سال پرکاری برای سازمان بهزیستی است.

مدیر کل بهزیستی گیلان از فعالیت ۹۰۰ مرکز و موسسه انتفاعی و غیر انتفاعی در راستای ارائه خدمات به مددجویان این نهاد خبر داد و بیان کرد: ۲۹ مرکز از بهزبستی استان مجوز دارند و ۱۱ مرکز از ما مجوز ندارند اما در راستای اهداف این نهاد و کمک به معلولان فعالیت می‌کنند.

وی از افزایش مستمری برای مددجویان بهزیستی خبر داد و تصریح کرد: اکنون ۵۳ هزار تومان مستمری به مددجویان پرداخت می‌شود که به حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان افزایش می‌یابد و در قانون بودجه برنامه ششم توسعه مبلغ چهار هزار میلیارد تومان برای این امر اختصاص یافته است.

پارسی با بیان اینکه ۴۸ هزار نفر معلول زیر پوشش بهزیستی گیلان هستند، افزود: از این تعداد ۲۵ هزار نفر واجد دریافت مستمری هستند، ۱۲ هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند و ۱۳ هزار نفر پشت نوبت دریافت مستمری هستند و رقم بالایی نسبت به آمار ۱۵۰ هزار نفری کشور است.

وی، شناسایی تعداد زیادی از معلولان با اجرای طرح CBR در روستاهای گیلان را دلیل افزایش معلولان مستمری‌بگیر پشت نوبتی بهزیستی استان عنوان کرد و یادآور شد: باید از این فرصت برای شناسایی معلولان استفاده کنیم.

مدیر کل بهزیستی گیلان، توسعه مراکز فوریت‌های اجتماعی را از برنامه‌های این نهاد در سال جاری ذکر کرد و گفت: تا پایان سال نخست برنامه ششم در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر و دیگر شهرها به تناسب آسیب‌های اجتماعی مراکز فوریت‌های اجتماعی ایجاد می‌شود ضمن اینکه در گیلان تاکنون ۶ مرکز راه‌اندازی شده است.

Share