سخنگوی کمیسیون اصل نود؛

پرونده حمید بقایی از سال ۹۱ تاکنون در کمیسیون اصل ۹۰ مفتوح است

سخنگوی کمیسیون اصل نود گفت: پرونده بقایی در کمیسیون و دستگاه قضا مفتوح بوده اما رای قطعی هنوز صادر نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از افکارنیوز، بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ با بیان اینکه پرونده حمید بقایی از سال ۹۱ تاکنون در کمیسیون مفتوح است، گفت: در مورد این پرونده گزارشاتی از سازمان بازرسی کل کشور، دادگستری و دستگاه قضایی به مجلس ارسال شده است.

نماینده مردم شیراز با تاکید براینکه این پرونده به زمان مدیریت بقایی در سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی باز می‌گردد، تصریح کرد: پرونده بقایی در دستگاه قضایی در جریان است، در دیوان محاسبات حکمی برای وی صادر شده و بر اساس آن بقایی از خدمات دولتی منفصل شده است.

وی بیان داشت: بقایی علاوه بر دریافت حکم انفصال از خدمات دولتی باید پول‌هایی که در زمان مدیریتش به خزانه وازیر نکرده است را نیز پرداخت کند.

پارسایی با اشاره به اینکه پرونده بقایی در زمان مسئولیتش در مدیریت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دستگاه قضا هنوز در جریان است و براساس آخرین پیگیری‌ها مشخص شده تاکنون در دستگاه قضایی رای به قطعیت در مورد وی صادر نشده است.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم مجلس در مورد تاثیر احکام دیوان محاسبات بر تایید یا رد صلاحیت کاندیداهای انتخاباتی هم گفت: دیوان محاسبات دادستان، مستشار و قاضی دارد لذا احکام صادره قضایی محسوب می‌شود و شورای نگهبان می‌تواند با استناد به این احکام در مورد تایید یا رد صلاحیت افراد تصمیم‌گیری کند.

نماینده مردم شیراز تاکید کرد: تشخیص استفاده از احکام دیوان محاسبات برای تایید یا رد صلاحیت‌ها با شواری نگهبان است اما محکومیت‌های موثر می‌تواند تاثیر بسزایی در روند انتخابات و تایید صلاحیت‌ها داشته باشد.

پارسایی خاطرنشان کرد: پرونده بقایی همچنان در کمیسیون اصل ۹۰ مفتوح است و با دستگاه قضایی مکاتبه داریم تا از رای قطعی برای پرونده وی مطلع شویم.

Share