رئیس ستاد انتخابات گیلان تأکید کرد:

نهایت دقت در بررسی صلاحیتها انجام شود | به هیچ عنوان حرکات غیر قانونی را برنمی تابیم

رئیس ستاد انتخابات گفت: در بررسی صلاحیت افراد ثبت نام کننده انتخابات شوراها نهایت دقت انجام شود تا حقی از کسی تضییع نشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد احمدى پور در نشست ستاد انتخابات که با حضور فرمانداران و اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در گیلان برگزار شد، گفت: همه کارها در فرماندارى ها و بخشدارى ها با دقت و بر اساس قانون در حال انجام گیرى است و مبناى عملکرد ما نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر از قانون است.

وى اظهار ﻛﺮﺩ: بر اساس توصیه رهبرى معظم انقلاب، مرّ قانون اصلِ اساسى در اجرا و هدایت انتخابات پیش رو است.

رئیس ستاد انتخابات  تاکید رهبرى بر ایجاد بستر مناسب براى مشارکت حداکثرى مردم در انتخابات را درکنار رعایت مرّ قانون، بسیار مهم و قابل تأمل قلمداد ﻛﺮﺩ و افزود: سازمان ها و ادارات دولتى از ابزار تبلیغاتى خود نباید  له  یا علیه کسى استفاده کنند ؛ بلکه براى تقویت مشارکت حداکثرى مردم در انتخابات استفاده کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان اظهار داشت: پیش بینى مى شود در دو روز  آینده با تعدد بالای ثبت نام کنندگان مواجه شویم که بدیهى است باید  تمهیدات لازم اندیشیده و اجرا شود.

وى وظایف هیأت هاى اجرایى و نظارت را در عین رعایت تعامل و همیارى در انجام امور مربوط به برگزارى انتخابات، جدا از هم دانست و تاکید ﻛﺮﺩ: هر کدام از هیأت ها با رعایت چارچوب هاى قانونى که مورد تاکید مقام معظم رهبرى است، نسبت به انجام وظایف خود اقدام نمایند.

معاون استاندار گیلان افزود: خوشبختانه با ثباتى که در مجموعه هیأت نظارت استان ایجاد شد، امیدواریم این تعامل به بهترین نحو صورت گیرد.

احمدى پور بر لزوم حفاظت فرمانداران از منافع عموم مردم تاکید و خاطرنشان ﻛﺮﺩ: در هر مرحله از فرآیند برگزارى انتخابات که نیاز به هماهنگى با ستاد انتخابات بود، حتما مشورت و هماهنگى لازم صورت پذیرد.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان همچنین بر لزوم توجه و دقت نظر در بررسی صلاحیت افراد ثبت نام کننده و عدم تضییع حقوق آنان تاکید و خاطرنشان ﻛﺮﺩ: ٢ماه آینده نیز بایستى با سختکوشى و صبورى پیش رویم تا بتوانیم همچون انتخابات مجلس شوراى اسلامى و مجلس خبرگان رهبرى درست و قانونى عمل کرده و انتخابات را بخوبى پشت سر بگذاریم.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در گیلان نیز در این نشست با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به مر قانون در تایید صلاحیت ها و روند برگزاری انتخاباتی سالم افزود: در اجرای قانون و اعمال نظارت بر روند انتخابات، به هیچ عنوان حرکات غیر قانونی را برنمی تابیم و از دخالت سلایق در تصمیم گیری ها اکیدا جلوگیری خواهیم کرد و ملاک عمل مراجع چهارگانه در استان خواهد بود که با دقت نظر و حساسیت، به وظایف خود عمل می کنند.

سید کاظم دلخوش با بیان این امر که برای برگزاری انتخاباتی سالم نیازمند تعامل و همکاری تمامی فرمانداران شهرستان ها خواهیم بود، اظهار داشت: هیات عالی نظارت به تاسی از فرمایشات رهبری، با تمام قدرت مقابل کسانی که در روند برگزاری انتخابات شوراهای استان تنش، دخالت و یا هرگونه فرافکنی ایجاد کنند، ایستاده است.

وی  تصریح کرد: تلاش همه همکاران من در هیات عالی نظارت و هیات های اجرایی انتخابات در فرمانداری ها ایجاد تفاهم، دوستی و آرامش همراه با حفظ حقوق تمامی شهروندان است و همیشه از پیشنهادات سازنده ای که حضور پرشور مردم در انتخابات را فراهم کند، استقبال خواهیم کرد.

Share