رایزنی با برخی‌مصادیق برای وزرات‌خارجه، کشور، صنعت و کشاورزی

میرسلیم: معاونان و برخی وزرا را زمان تبلیغات معرفی می‌کنم

نامزد حزبی موتلفه می‌گوید: معاونان رئیس جمهور و چند وزیر اصلی را در زمان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی می‌کنم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرآنلاین، هرچه به روز ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نزدیک تر می شویم، آرایش صحنه رقابت سیاسی ۲۹ اردیبهشت شفاف تر می شود.

مصطفی میرسلیم نیز به نمایندگی از حزب موتلفه قرار است وارد این میدان رقابت شود که به گفته امانی دبیر اجرائی حزب موتلفه اسلامی تا پایان انتخابات در صحنه حاضر خواهد بود.

در همین راستا با مصطفی میرسلیم نامزد حزبی موتلفه به گفتگو نشستیم، با او درباره چرایی تشکیل جمنا، نامزدهای اصولگرای حاضر در صحنه، نگاه های متفاوت درون موتلفه به جمنا و … به گفتگو نشستیم. در ادامه بخش کوتاهی از این گفتگو درباره کابینه نامزد حزبی موتلفه آمده است.

***

شما نامزد حزبی موتلفه هستید، کابینه شما نیز حزبی خواهد بود؟

نه لزوما. هیأت دولت ما دارای  آرمان و اهداف کوتاه مدت و میان مدت خواهد بود؛ بر مبنای این اهداف از افرادی که دارای شایستگی برای پذیرش مسئولیت در زمینه های مختلف هستند استفاده می کنیم. این افراد ممکن است حزبی باشند یا نباشند ولی باید اعتقاد راسخ به انقلاب داشته باشند، به قانون اساسی قسم بخورند و ولایت رهبری را پذیرفته باشند. بنابراین لازم نیست حتما اعضای هیئت وزیران حزبی باشند.

همکارانتان را در دولتی که می‌خواهید تشکیل دهید مشخص کردید؟

بله، تا الان چند کار در این زمینه انجام داده ایم.

با کابینه می خواهید وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شوید؟

شاید ضرورت نداشته باشد که تمام اعضای دولت را در زمان انتخابات معرفی کنیم. وقتی زمان تبلیغات انتخابات فرا برسد نام تعدادی از آنها را اعلام خواهیم کرد تا تقریبا گرایش ما برای مردم روشن باشد و بدانند ما می خواهیم با چه افرادی کار کنیم.

مصداقی تر بگویید، مثلا چه چهره هایی را برای چه جایگاه هایی در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری معرفی خواهید کرد؟

مسئولیت هایی که به مشکلات اصلی مردم برمی گردد که بیشتر جنبه اقتصادی و اجتماعی پیدا می کند. البته سایر ارکان دولت هم مهم هستند اما به هر حال مردم می خواهد ببینند چه کسانی می خواهند مشکلات جارى آنها را برطرف کنند.

تعداد نفراتی که قرار است در صورت رئیس جمهور شدنتان در دولت آینده همکار شما باشند چند نفرند؟

اعلام این موضوع در جمهوری اسلامی مقتضى و رایج نیست.

اتفاقا نامزد نهایی جمنا می خواهد کابینه خود را هنگام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری معرفی کند.

می خواهد تعیین کند یک بحث دیگر است. این کار باید باید با مشورت مجلس انجام گیرد زیرا رأى اعتماد به دولت از اختیارات مجلس شوراى اسلامى است و تعیین و اعلام یکطرفه دولت رائج نیست.

قاعدتا معاون اول را معرفی خواهید کرد غیر از او چه مسئولین دیگری را در نظر دارید که در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری مشخص کنید؟

معاونین رئیس جمهور که طبیعتا مشخص می شوند چند وزیر اصلی را هم می توان مطرح کرد. البته ساختار بعضی از وزارتخانه ها مثل وزارت ورزش و جوانان، وزارت صنعت معدن و تجارت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید اصلاح شود چون ساختارهای  فعلی جوابگو نیست. ضمن آنکه کار درستی نیست که یک معاون رئیس جمهور مسئولیت جهانگردی را بپذیرد و بعد از درون آن چیزی در نیاید.

من جواب سوالم را نگرفتم، به طور روشن مثلا وزرای کدام وزارتخانه ها را در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری معرفی می کنید؟

مثلاً وزیر امور خارجه، وزیر کشور، وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر کشاورزى اهمیت دارند.

مصادیق وزرا و مسئولینی که نام بردید برای دولت مورد نظرتان الان مشخص هستند یا در حال رایزنی هستید؟

داریم صحبت می کنیم. براى هر کدام چند نفری مطرح شده اند که باید با آنها صحبت کنیم.

از درون حزب موتلفه هستند؟

خیر تعدادى از آنها عضو حزب اند. بقیه کافى است که آن سه شرط اصلى را در قالب شایسته سالارى داشته باشند.

Share