توسط محیط زیست:

مرال‌های سیاهداران تالش واکسینه شدند

پارک جنگلی سیاهداران شهر تالش ( هشتپر) با داشتن مرال که نوعی گوزن است شهرتی در خور خود دارد. در محوطه ۴ هکتاری حصار کشی شده این پارک ۱۵ راس مرال شامل ۱۲ نر و ۳ ماده نگهداری می شوند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پارک جنگلی سیاهداران شهر تالش ( هشتپر) با داشتن مرال که نوعی گوزن است شهرتی در خور خود دارد. در محوطه ۴ هکتاری حصار کشی شده این پارک ۱۵ راس مرال شامل ۱۲ نر و ۳ ماده نگهداری می شوند. این سایت تحت مدیریت شهرداری تالش قرار دارد و از مدتها قبل وجود نوعی انگل در این حیوانات گزارش شده بود که روز سه شنبه این هفته با همکاری اداره حفاظت محیط زیست، توسط شبکه دامپزشکی تالش واکسینه شدند.

عارف شادکام رییس جدید اداره حفاظت محیط زیست تالش گفت : اولین مرحله عملیات واکسیناسیون و ضد عفونی مرالهای سیاهداران انجام شد.

شادکام اضافه کرد: با فرا رسیدن فصل بهار، فعالیت انگل های خارجی از جمله کنه ها افزایش می یابد و در صورت عدم مقابله ، منجر به انتقال بیماریهایی همچون آناپلاسموز و تیلریوز (زردی دام)، کاهش رشد و اختلال سیستم تولید مثل گوزن ها می شود.

سایت سیاهداران در نزدیکی سورتمه ریلی جنگلی تالش قرار دارد و بنا بر مشاهدات خبرنگار دیارمیرزا، خوردن انواع محصولات بسته بندی شده که توسط بازدیدکنندگان به مرالها صورت می گیرد چالش برانگیز است.

مرال یا گوزن قرمز، گونه ای از پستانداران است که بومی گیلان و جنگلهای هیرکانی محسوب می شود. مرالها بزرگترین جانوران علف خوار شمال کشور هستند که به صورت گله ای زندگی می کنند.

منطقه شکار ممنوع ناو بخش اسالم در شهرستان تالش یکی از مراکز طبیعی زندگی مرالها در گیلان با فاصله ۱۵ کیلومتری از سیاهداران قرار دارد.

Share