فرماندار سیاهکل اظهار کرد:

محصولات باغی سیاهکل نظیر گردو و فندق در سطح کشور منحصر بفرد است

مهندس رضا اسلامی فرماندار سیاهکل طی مصاحبه ای در خصوص معرفی شهرستان، با اشاره به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال»، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم دغدغه های رهبری انقلاب را محقق کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار سیاهکل با بیان اینکه این شهرستان یک هزار و ۵۰ کیلومترمربع وسعت دارد، افزود: این شهرستان حداقل ۳ برابر شهرستان های همجوار است، اما هنوز پتانسیل های آن ناشناخته باقی مانده است.

وی بیشینه و کمینه دمایی سیاهکل را ۲۰ درجه دانست و تصریح کرد: شهرستان سیاهکل ظرفیت خوبی در تولیدات کشاورزی ارگانیک(بدون کود شیمیایی) دارد. همچنین آب مورد نیاز جهت تولید برنج از کوهستان تامین می شود.

این مقام مسئول دیلمان و پیرکوه را رویشگاه انواع گیاهان طبیعی و دارویی دانست و متذکر شد: زنبورهای عسل از این گیاهان دارویی تغزیه می کنند و لذا عسل ۸۰ گیاه سیاهکل که خاصیت دارویی نیز دارد، معروف است.

اسلامی با اشاره به کیفیت بالای محصولات باغی سیاهکل نظیر گردو و فندق، خاطرنشان کرد: این محصولات در سطح کشور منحصر بفرد است.

فرماندار سیاهکل با بیان اینکه این شهرستان علاوه بر پتانسیل کشاورزی، می تواند مقصد روستاگردی باشد، عنوان کرد: گردشگران از سراسر کشور می توانند در سیاهکل روستاگردی و بوم گردی در داخل جنگل های هیرکانی را تجربه کنند لذا تلاش داریم با ترمیم زیرساخت های گردشگری همه مردم از مواهب طبیعی این شهرستان بهره مند شوند.

وی سیاهکل را یک شهرستان تاریخی و فرهنگی با قدمت بیش از ۸ هزار سال دانست و یادآور شد: ۳۸۸ منطقه میراث فرهنگی در سیاهکل شناسایی و ثبت شده که ۵۵ نقطه آن قابلیت ثبت جهانی دارد.

Share