در همایش خیرین مدرسه ساز تالش

محبت موجود در میان مردم تالش خدادادی است| ساخت مدارس تنها کار دولت نیست+تصاویر

عکاس بین المللی تالش و نماینده گروه خیرین مدرسه ساز بهشت پنهان تالش نیز طی سخنانی گفت: ساخت مداری تنها کار دولت نیست و ما نیز برای رفع محرومیتها وظیفه داریم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید عیسی مهدوی فرماندار شهرستان تالش در همایش خیرین مدرسه ساز تالش که صبح امروز در تالش برگزار شد، گفت: خیرین با اقدام خود کاری می کنند که فضایی در خور شان دانش آموزان مناطق محروم ایجاد می کنند.

وی با اشاره به وجود محرومیت فضاهای آموزشی مناطق ییلاقی – عشایری تالش اظهار کرد: دانش آموزانی که در چنین مدارسی تحصیل می‌کنند از خانواده های پر تلاشی هستند که جمعیت تولید کننده محسوب می‎شوند و بسیاری از محصولات غذایی مصرفی جامعه توسط آنها تولید می‌شود.

مهدوی با بیان فاصله دور این مدارس از مراکز اداری گفت: مدیران وظیفه دارند تا به این افراد خدمت کنند.

وی سیاست دولت تدبیر و امید را بازسازی فضاهای آموزشی فرسوده و مشارکت خیرین بیان کرد تا از این طریق توزیع خدمات آموزشی به درستی صورت گیرد.

فرماندار تالش همچنین از شروع بازسازی ۴۵ مدرسه فرسوده با کمک خیرین و اداره کل نوسازی مدارس گیلان خبر داد و ابراز امیدواری کرد با روند فعلی در چند سال آینده محرومیت فضاهای آموزشی شهرستان برطرف شود.

محبت موجود در میان مردم تالش خدادادی است

علی اوسط اکبری مقدم مدیرکل نوسازی مدارس استان گیلان در این همایش اظهار داشت: بازدید از مناطق ییلاقی و محروم تالش بهترین رویدا زندگی من است و من مهر و محبت را در تالش یافتم.

وی تصریح کرد: بهترین غذای خود را که یک وعده نان، پنیر و سبزی محلی بود و همه دارایی یک خانواده محسوب می‌شد در تالش صرف کردم و معتقدم مردم تالش به قدری مهربان هستند که داشته های خود را با دیگران تقسیم می‌کنند.

اکبری مقدم با اشاره به دغدغه‌های مختلف مدیران در سطح جامعه توجه به آموزش و پرورش را بهترین راه برای عبور از این دغدغه‌ها خواند که در صورت بی توجهی در دهه های آینده نیز دامن گیر جامعه ما خواهد بود.

وی از رسانه ها خواست تا توجه جامعه و افراد خیر را به سوی فضاهای آموزشی جلب کنند چرا که نوسازی بدون این افراد جایگاهی ندارد.

مدیرکل نوسازی مدارس گیلان خدمت را وظیفه مسوولان خواند و اضافه کرد: خیرین مانند مسوولان وظیفه سازمانی ندارند و عمل آنها یک اقدام ایثارگرانه است.

اکبری مقدم در ادامه خواستار تعمیق رابطه میان نسلهای گذشته و نسل فعلی شد و گفت: محبت موجود در میان مردم تالش خدادادی است و باید این محبت و ارادتهای قلبی به نسلهای دیگر منتقل شود در حالی که نسلهای گذشته در حال از دست رفتن هستند.

ساخت مدارس تنها کار دولت نیست

محمد(شباب) گلچین عکاس بین المللی تالش و نماینده گروه خیرین مدرسه ساز بهشت پنهان تالش نیز طی سخنانی گفت: ساخت مداری تنها کار دولت نیست و ما نیز برای رفع محرومیتها وظیفه داریم.

وی افزود: هر کس با اقدام خود می تواند به نهضت مدرسه سازی کمک کند و یا حداقل با کمک های خود برای دانش آموزان لوازم مورد نیاز را تهیه کند.

گلچین ابراز امیدواری کرد: در ۳ سال آینده هیچ مدرسه فرسوده ای در تالش نباشد و برخی مناطق فاقد جاده نیز با همت مسوولان مشکلاتشان رفع شود

این خیر مدرسه ساز همچنین افزود: امیدوارم هیچ دانش آموزی به خاطر نداشتن امکانات از تحصیل باز نماند.

در پایان این مراسم تعدادی از خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار تجلیل شدند.

به گزارش دیارمیرزا از خیر تالشی که منزل مسکونی خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار داده و به همراه خانواده در چادر زندگی می کرد نیز تجلیل شد.

Share