جعفرزاده در واکنش به تصمیم کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری

لغو پخش زنده مناظرات کاندیدا‌ها شائبه‌دار است و جذابیت را از بین می‌برد

با تصویب کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری به ریاست وزیر کشور مقرر شد مناظره‌های انتخاباتی نامزد‌ها به صورت ضبط شده و گفتگوهای تلویزیونی به صورت زنده پخش شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات درگفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اقدام کمیته نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در لغو پخش زنده مناظرات کاندیدا‌ها گفت: لغو پخش زنده مناظرات سبب از بین رفتن جذابیت مناظرات می‌شود و این شائبه بوجود می‌آید که مسائل امنیتی و یا جانبداری از یک کاندیدای خاص مطرح است.

وی افزود: کاندیدایی که ضعف مصاحبه‌ای و گفتگو دارد با مناظره ضبط شده، پوشش داده می‌شود و به طور کلی جذابیت و شفاف‌سازی اینگونه برنامه‌ها از بین می‌رود.

جعفرزاده با بیان اینکه باید در این موضوع، قانون تصمیم‌گیری کند، خاطر نشان کرد: کاندیداها موظف به رعایت خط قرمز نظام هستند و در صورت تخطی در برنامه زنده تلویزیونی باید بار حقوقی آن را نیز بپذیرد،اما در برنامه ضبط شده امکان سانسور وجود دارد و من با قطع یقین می گویم که این کار ۶۰ الی ۷۰ درصد بیننده‌ها را کاهش می‌دهد.

وی تاکید کرد که کاندیداهای ریاست‌جمهوری افراد عادی نیستند که سخنان آنها پخش نمی‌شود، اگر اکنون به آنها اعتماد نشود که حرف بزنند چگونه می‌توان فردا به آنها اعتماد کرد و کشور را به دستشان سپرد.

ایمن آبادی ادامه داد: هزاران میلیارد تومان بودجه کشور قرار است درآینده در اختیار رئیس جمهور قرار بگیرد ولی از حرف زدن او به صورت پخش زنده هراس داریم، این یک خطای استراتژیک است.
،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،حسن خسته بند،محمود شکری، ولی داداشی, محمدصادق حسنی, محمدمهدی افتخاری, کاظم دلخوش, منوچهر جمالی, اسدالله عباسی

Share