علی نظرمحمدی:

لبخند تماشاگران سپیدرود یک دنیا می ارزد

لیگ یک این‌روزها پیچیدگی‌های عجیبی دارد. فاصله اندک ۴ تیم بالای جدول، معادلات صعود را به هم ریخته. حتی سپیدرود که باثبات‌ترین صدرنشین فصل بوده حالا برای صعود به لیگ برتر پروژه‌ای سخت را در دو بازی پایانی پیش رو دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایران ورزشی، سپیدرود در این فصل کارهای سخت و پیروزی مقابل تیم‌های متمول را به آسانی انجام داده اما در بازی‌های آسان در کارش گره ایجاد شده است. سپیدرود در روزی که می‌توانست در رشت با پیروزی مقابل ایران‌جوان بوشهر راه صعودش را هموارتر کند، در یک بازی پراسترس تن به تساوی داد. شاید استرس بالای بازی، سپیدرود را از پیروزی دور کرد.

علی نظرمحمدی اما انگار یک قدم هم به عقب برنداشته: «امید ما برای صعود حتی کمرنگ هم نشده. این همه ما صدرنشین بودیم، حالا یک هفته هم پارس جنوبی صدر را تجربه کند. در سپیدرود هیچ کس اجازه ندارد حتی در یک قدم پاهایش سست شود یا یک لحظه امیدش را از دست بدهد. ما تا آخرین لحظه برای خوشحالی تماشاگران خود می‌جنگیم و در تمام فصل هم با دست خالی برای یک لبخند روی صورت همشهری‌های خود جنگیده‌ایم.»

نظرمحمدی بحث درباره لیگ یک و سپیدرود را به سمت دیگری می‌برد: «بگذارید نکته‌ای را بگویم. مسئله و دغدغه بازیکنان من فقط صعود به لیگ برتر نیست. آنها هدف بزرگ‌تر و نگاه دیگری در ماجرای صعود دارند. ما با تماشاگران خود به یک نقطه تازه رسیده ایم.

شما باید جو شهر رشت را ببینید، همراهی مردم کوچه و بازار و عشقی که به فوتبال شهرشان دارند. آنها با این تیم در این فصل زندگی کرده‌اند. سپیدرود بسیار به تماشاگرانش وابسته است. بازیکنان من به اهمیت و اثرگذاری اجتماعی کارشان آگاهند و می‌دانند که با پیروزی‌های خود چه احساس خوبی را در شهر پدید می‌آورند.

زندگی در این شرایط اقتصادی و پیچیدگی‌های شغلی دشوار است و دلخوشی‌هایی مثل فوتبال آرامش و حس سرزنده بودن را می‌سازد. بازیکنان من برای یک لبخند روی صورت مردم گیلان تا پای جان در دو بازی آینده می‌جنگند. آن چیزی که اشک را به چشم من می‌آورد همین احساس مسئولیتی است که در بازیکنانم می‌بینم.

من به تک تک آنها افتخار می‌کنم و خوشحالم که به خاطر یک تساوی خانگی بازیکنانم تا این اندازه غمگین می‌شوند. اما آنها مغرور و بزرگند. غم آن دو امتیازی که در رشت از دست دادیم را دور می‌ریزند و با امید و قلب بزرگ‌شان برای بازی بعد آماده می‌شوند.»

علی نظرمحمدی، سرمربی جوان سپیدرود درباره دو بازی آینده تیمش می‌گوید: «بازی‌ها سخت و پیچیده شده‌اند. صعود از لیگ یک سخت و طاقت‌فرساست. اینکه فقط دو تیم به لیگ برتر می‌رسند بی‌رحمانه است‌. اما حالا وقت این بحث‌ها نیست. ما برای دو بازی آینده با شناخت از حریف و آنالیز دقیق، نقشه صعود را طراحی می‌کنیم.

برای پارس‌جنوبی، ملوان و گل‌گهر احترام قائلم. آنها هم فصل سختی را پشت سر گذاشته‌اند و لیاقت صعود دارند اما داستان سپیدرود متفاوت است. تیم من روزهای سخت را تنها سپری کرد‌. ما دغدغه‌های اقتصادی و مالکیتی جانفرسایی را پشت سر گذاشتیم و حالا خوشحالیم که زحمات ما نتیجه داده و مسئولین هم وارد کارزار فوتبال شده‌اند و با سپیدرود همراهی می‌کنند.

امیدوارم این همراهی همیشه در فوتبال رشت باشد و موفقیت‌هایی را در آینده رقم بزند. این همراهی نه باید با صعود به پایان برسد و نه با عدم صعود. فوتبال رشت برای اینکه بتواند نسل دیگری را بسازد و آینده‌اش را تضمین کند، به سرمایه‌گذاری بلند مدت نیاز دارد.»

علی نظرمحمدی اما دوباره می‌رود سراغ بحث سپیدرود و این روزهای کلیدی: «برای تماشاگران سپیدرود فقط یک پیام دارم که دو جمله هم بیشتر نیست، اینکه یک لبخند و شادی شما بیش از همه‌ی دنیا برای ما می‌ارزد. پس مطمئن باشید که با تمام وجود و امیدوارانه می‌جنگیم. ما می‌توانیم در فصل آینده یکی از قطب‌های پرتماشاگر فوتبال ایران باشیم. منتظر سپیدرود باشید.»

Share