نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس خبر داد:

عدم حضور متخصصان طی تعطیلات نوروزی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی

نیکفر با بیان اینکه بیمارستان‌های دولتی در برخی موارد مردم را دچار مشکل کرده‌اند افزود: برخی پزشکان بیمارستان‌های دولتی بیماران را به بیمارستان‌های خصوصی می‌فرستند و از آنجایی که برخی از مردم توان مالی در پرداخت هزینه‌های چندین میلیونی بیمارستان‌های خصوصی را ندارند دچار مشکل می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، ذبیح نیکفر با اشاره به تعطیلات نوروزی از عدم حضور متخصصان در این ایام در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خبر داد و اظهار داشت: همزمان با تعطیلات نوروزی اکثر متخصصان به‌ویژه در شهرستان‌ها با گرفتن مرخصی سیستم درمانی را از متخصص و فوق تخصص خالی کرده‌اند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرستارانی که در حوزه درمانی بسیار فعال هستند گفت: بسیاری از صنوف در ایام عید مشغول به فعالیت بوده و پرسنل حوزه سلامت از جمله افرادی هستند که در تمام روزهای سال در حال خدمت رسانی هستند.

نیکفر با بیان اینکه بیمارستان‌های دولتی در برخی موارد مردم را دچار مشکل کرده‌اند افزود: برخی پزشکان بیمارستان‌های دولتی بیماران را به بیمارستان‌های خصوصی می‌فرستند و از آنجایی که برخی از مردم توان مالی در پرداخت هزینه‌های چندین میلیونی بیمارستان‌های خصوصی را ندارند دچار مشکل می‌شوند.

وی درباره بازدید شبانه خود از بیمارستان ۲۲ آبان لاهیجان گفت: در پی تماس یکی از شهروندان که دچار آسیب در ناحیه سر شده بود به بیمارستان رفتم و با رفتار ناصحیح برخی از اعضای کادر درمانی بیمارستان که موجب افزایش نگرانی و احساس ناامنی در بیماران و همراهان وی می‌شد روبه‌رو شدم.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از طرفی دیگر برخی بیماران را برای انجام سی تی اسکن به بیمارستان خصوصی می‌فرستند که انجام این نوع اقدامات در بیمارستان‌های خصوصی، هزینه‌های سنگینی را برای طبقه متوسط و ضعیف جامعه در پی دارد.

نیکفر با بیان اینکه این نوع رفتارها جرم است گفت: طی تماسی که با دکتر یوسف‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان داشتم وی گفت که این گونه رفتارها جرم محسوب می‌شود؛ پس مجرم چه کسی است و مجازاتشان کی و چگونه اعمال می‌شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان مربوطه موظفند مردم را در جریان مجازات این افراد قرار دهند خاطرنشان کرد: بعضی معتقدند باید همواره تعامل کرد ولی تعاملی که به‌معنای سکوت و هیچ چیز نگفتن است نمی‌تواند موجب برطرف مشکلات شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس حل مشکلات نظام را در ۴ اصل  عنوان داشت و افزود: در نظام جمهوری اسلامی، انتقاد، حمایت، هدایت و همراهی در کنار هم می‌تواند مشکلات را رفع کند ولی متاسفانه برخی از آقایان در جهت حفظ منافع شخصی خود جوسازی می‌کنند.

وی مسئولان اجرایی گیلان را نسبت به حل مشکلات مردم به ویژه در حوزه سلامت بی‌اعتنا دانست و گفت: قبلاً درباره برخی از بیمارستان‌ها که بیماران را به بیمارستان‌های خصوصی ارجاع می‌دادند اطلاع رسانی و پیگیری کردیم ولی آقایان شرایط را مهیا می‌کنند که با مردم هر گونه که می‌خواهند رفتار شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در جهت حفظ امنیت و آرامش مردم، مراحل درمان و رفتار کادر بیمارستانی را از زمان پذیرش بیمار تا آخرین مرحله در مجلس پیگیری می‌کنیم و اجازه تکرار خبط و خطا را به کسی نمی‌دهیم.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعلام این موارد به‌معنای نادیده گرفتن زحمات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بخش خصوصی نیست اظهار داشت: قدردان تلاش صادقانه تمام پرسنل و کادر درمانی که در این روزها به مردم خدمت رسانی می‌کنند هستیم.

Share