با پاکسازی روستا

طرح «روستای بدون زباله» در جیرسر باقرخاله خمام کلید خورد+ تصاویر

 طرح پاکسازی و جمع آوری زباله به همت موسسه محیط زیستی «سرزمین ایده‌آل ما» و با همکاری بخشداری خمام در روستای جیرسر باقرخاله اجرایی شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علیرضا مسچیان بخشدار خمام در حاشیه این مراسم با بیان اینکه این روستا دارای پتانسیل های زیادی در جمله گردشگری می باشد، اظهار کرد: آژانس همکاری های بین مللی ژاپن «جایکا» با همکاری مردم شریف منطقه، شورای اسلامی و دهیاری مرکز اجتماعاتی را تشکیل داده که در آن آموزش قالیبافی،صنایع دستی و آشپزی برای خانوارها صورت می پذیرد.

وی متذکر شد: این مرکز اجتماعات روستایی ان شاالله قرار است در آینده نزدیک افتتاح و این روستا بهمراه روستای دهنه سر شیجان بعنوان روستاهای پایلوت گردشگری بخش خمام تبدیل شوند.

بخشدار خمام همچنین از حمایت صندوق کار آفرینی امید بهمراه بانک سینا از طرح های اشتغال زا در این روستا خبرداد.

مسچیان در ادامه اظهارات خود با قدردانی از پیمان بازدیدی مدیرعامل موسسه سرزمین ایده آل ما افزود؛ ایشان یکی از افراد فعال در زمینه حفاظت از محیط زیست ی باشد و قرار است اولین روستای بدون زباله استان را با همکاری اهالی محترم منطقه در این روستا شکل دهیم.

وی اظهار کرد: امیدواریم با همکاری های متقابل بین مردم و سازمان های مردم نهاد این پاکیزگی استمرار و مردم در حفاظت از محیط زیست خود کوشا باشند.

گفتنی است این حرکت ارزشمند صبح امروز جمعه( ۲۵ فروردین) با همکاری اهالی روستا، سازمان های مردم نهاد و بخشداری خمام جهت پاکسازی محیط زیست روستای گردشگری جیرسرباقرخاله و در مسیر مرکز اکوتوریسم روستا صورت پذیرفت.

Share