داداشی در نطق میان دستور:

ضرورت افتتاح بارانداز راه آهن آستارا | درآمد بازار آستارا به اندازه نرخ مالیات آن نیست

نماینده مردم آستارا در مجلس با اشاره به اینکه هنوز بارانداز راه آهن آستارا به بهره برداری و افتتاح نرسیده است، گفت: بسیاری از بازاریان از ترس اداره مالیات مغازهایشان را تعطیل کرده اند چرا مالیات مناطق توسعه یافته از بازار آستارا اخذ می شود؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا “ولی داداشی” درنشست علنی امروز (۲۹ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار سیل زده،گفت:از دستگاه‌های دولتی درخواست دارم تا با آسیب شناسی این رخداد تلخ،از بروز مجدد این آسیب جلوگیری کنند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی به همه دلاورمردان ایران، تصریح کرد:از دولت درخواست می‌کنم حقوق بازنشستگان ارتشی را افزایش داده و همسان سازی کند و نسبت به این مهم تدبیر ویژه ای انجام دهد.

وی ادامه داد:شهرهای مرزی دارای محرومیت های زیادی هستند و تاکنون توجه جدی به مردم سلحشور مرزی نشده است و شهرستان آستارا نیز از قاعده بی توجهی مستثنی نبوده است؛ اقتصاد در شهرستان آستارا مبتنی بر تجارت مرزی با کشور آذربایجان بوده است؛ به عبارتی همان مقوله کولبری که رهبر معظم انقلاب اشاره مستقیم به آن داشتند.

داداشی با اشاره به اینکه در شهرستان آستارا صنعت قابل توجهی وجود ندارد و ظرفیت های این شهرستان مانند ظرفیت گردشگری همیشه مغفول مانده است و تاکنون دولتمردان اقدامات جدی در این راستا نداشته اند،افزود:در توافق کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان مقرر شد که کشورمان ویزا را برای اتباع جمهوری آذربایجان بردارد و در مقابل این کشور نیز متعهد شده بود که ویزا را برای ورود هموطنانمان بردارد؛این درحالی است که علیرغم عمل به وعده هایمان،کشور آذربایجان به وعده خود عمل نکرده و در مقابل پروتکل تردد ۴۵ کیلومتری مردم مرزنشین را امضا نکرده است و متاسفانه وزارت امورخارجه در این خصوص منفعلانه عمل کرده است؛لذا حیثیت ملی‌مان زیر سوال است.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: آقای دکتر ظریف قول دادند موضوع مذکور را پیگیری کنند و کشور آذربایجان را مجاب کنند؛اما متاسفانه به قول خودشان عمل نکردند؛ جناب آقای دکتر ظریف درسال های گذشته به دلیل رونق اقتصادی در شهرستان آستارا از بازاریان مالیات بر درآمد قابل توجهی از طرف وزارت اقتصاد اخذ می شد؛در حالی که روند دریافت مالیات براساس رونق اقتصادی سال های گذشته در سال جاری اصلا معنا ندارد.

درآمد بازار آستارا به اندازه نرخ مالیات آن نیست

وی ادامه داد:درآمد بازار آستارا به اندازه نرخ مالیات وزارت اقتصاد که به شهرستان آستارا و بازار این شهرستان بسته است، نبوده و خیلی از بازاریان ورشکسته شده و مغازه هایشان را تعطیل کرده اند؛ آیا دولت کمر همت بسته تا بازار آستارا را فلج کند و قصد مبارزه غیر مسقیم با مردم را دارد؟.

داداشی تصریح کرد:اگر در شهرستان مشکل امنیتی پیش بیاید دولتمردان توان پاسخگویی ندارند؛لذا آنقدر به مردم مرزنشین آستارا فشار نیاورید زیرا این افراد با سیلی صورتشان را سرخ نگه داشته اند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی افزود:بسیاری از بازاریان از ترس اداره مالیات ،مغازهایشان را تعطیل کرده اند؛ آیا معنی سال “اقتصاد مقاومتی؛تولید و اشتغال” این است؟؛ امروزه آستارا به لحاظ درآمد جزء مناطق محروم محسوب می شود؛از این رو چرا مالیات مناطق توسعه یافته از بازار آستارا اخذ می شود؟.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: قرار بود بارانداز راه آهن آستارا در بهمن ماه ۹۵ به بهره برداری و و افتتاح برسد؛اما هنوز محقق نشده است،لذا توجه ویژه به این طرح داشته باشید؛زیرا موجب تحول اقتصادی در آستارا و غرب کشور خواهد شد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فاضلاب خانگی و صنعتی در آستارا زندگی عادی مردم را به چالش کشیده است.آقای وزیر نیرو و مسئولان مربوطه چرا اقدام جدی در این خصوص نمی‌کنید؛زیرا مردم در کوچه و بازار در معرض امراض مختلف این مهم قرار گرفته اند.

Share