دلخوش مطرح کرد:

ضرورت اجرای قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان توسط وزارت ورزش

نایب رییس فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به اینکه وزارت ورزش باید نسبت به اجرای قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان اقدام جدی انجام دهد، گفت: باید از ظرفیت جوانان تحصیلکرده به منظور ایجاد تحول در عرصه ورزش بهره برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، سیدکاظم دلخوش اباتری با اشاره به اینکه وزارت ورزش و جوانان باید نسبت به اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در فدراسیون‌های ورزشی اقدام عملی کند، گفت: امروزه فدراسیون‌های ورزشی دارای مشکلات متعدد هستند لذا این مهم باید برطرف شود؛ بنابراین اجرای این قانون تا حدودی برخی از مسائل را حل خواهد کرد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبصره ۳ قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، اظهار کرد: بر اساس این تبصره دستگاه‌های مشمول مکلفند ظرف مدت ۶۰ روز از تاریخ ابلاغ این قانون که مربوط به ۴ خردادماه سال گذشته است، آن دسته از افرادی را که برخلاف مفاد این قانون به کارگرفته شده اند، از خدمت منتزع و با آنان تسویه حساب کنند. افراد مذکور نیز باید ظرف مهلت قانونی مقرر سمت و پست خود را ترک کنند. در این بین نباید از یاد برد که پرداخت هرگونه وجهی پس از این مهلت از هر محل و تحت هر عنوان در حکم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی است.

وی ادامه داد: قانونگذاران با توجه به ظرفیت جوانان تحصیلکرده و مستعد برای حضور در عرصه ورزش و ایجاد تحول، اقدام به تصویب چنین قانونی کرده از این رو نباید بازنشستگان جز در موارد استثنا قانونی، بکارگیری شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به برخی صحبت‌های مطرح شده از سوی مسئولان وزارت ورزش در خصوص اینکه باید از تجربیات افراد بازنشسته استفاده شود، تصریح کرد: نمایندگان مجلس نیز نسبت به این موضوع توجه داشته‌اند از این رو طبق قانون مذکور دستگاه‌های موضوع این قانون در صورت لزوم می‌‎توانند از خدمات بازنشستگان متخصص با مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر به صورت پاره وقت و ساعتی استفاده کنند البته حداکثر ساعات مجاز برای استفاده از این افراد، یک سوم ساعات اداری کارمندان رسمی است.

نایب رییس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یاد آور شد که عمل نکردن به قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان تخلف محسوب می‌شود لذا مسئولان باید نسبت به اجرای قوانین دقت داشته باشند.

Share