هشدار ستاد مدیریت بحران گیلان؛

شهروندان از توقف در حاشیه رودخانه ها و مناطق مستعد سیلاب بپرهیزند

براساس پیش بینی ها، بدلیل بارش های رگباری همراه با رعد و برق و باد شدید، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها بویژه در شرق استان وجود دارد که می تواند منجر به سیلاب و شکستن درختان نیز بشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر احتمال سیلابی شدن رودخانه ها ناشی از بارش ها در استان گفت: شهروندان از توقف در حاشیه رودخانه ها، کانال ها و مناطق مستعد سیلاب بپرهیزند.

افشین عزیزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس پیش بینی ها، بدلیل بارش های رگباری همراه با رعد و برق و باد شدید، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها بویژه در شرق استان وجود دارد که می تواند منجر به سیلاب و شکستن درختان نیز بشود.

وی ضمن تاکید بر آمادگی دستگاه های مربوطه برای انجام اقدامات لازم در این زمینه جهت پیشگیری از وارد آمدن خسارت، از مردم نیز خواست از توقف در حاشیه رودخانه ها ، کانال ها و مناطق مستعد سیلاب پرهیز کنند.

عزیزی به تندباد جمعه شب اشاره و اضافه کرد: شب گذشته نیز بر اثر وقوع تندباد، به سربندی حدود ۳۰ واحد مسکونی آسیب وارد شد که بیشترین آنها در شهرستان فومن به تعداد ۱۵ واحد مسکونی بوده است.

وی افزود: همچنین وزش شدید باد گرم طی شب گذشته، موجب پارگی سیم های برق و قطعی برق برخی مناطق چندین شهرستان استان شده بود.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی گیلان آسمان امروز (شنبه) استان ابری و مه آلود، بعضی نقاط بارندگی و رعد و برق، وزش باد است و برای فردا (یکشنبه) نیز آسمان ابری و مه آلود، بعضی نقاط بارندگی و وزش باد، اواخر وقت کاهش ابر خواهد بود.

Share