رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبرداد:

شخم اولیه ۸۵ درصد شالیزارهای گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از شخم اولیه ۸۵ درصد شالیزارهای این استان خبر داد و گفت: کشاورزان گیلانی از آب باران برای شخم ابتدایی باقی‌مانده اراضی شالیزاری خود استفاده کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، علیرضا شعبان‌نژاد درگفتگویی با اشاره به اهمیت شخم ابتدایی شالیزارهای گیلان برای آمادگی بهتر و بیشتر در فصل زراعی جدید اظهار کرد: گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری بوده که تاکنون ۲۰۲ هزار هکتار شخم اول زده شده است.

وی با بیان اینکه شخم اولیه مذکور معادل ۸۵ درصد شالیزارهای استان است، تصریح کرد: از کشاورزان می‌خواهیم با توجه به بارندگی مناسب گیلان از آب باران برای شخم باقی‌مانده اراضی خود استفاده کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه تا هفته آینده باید شخم اولیه اراضی شالیزاری این استان به ۹۰ درصد برسد، خاطرنشان کرد: یکی از مزایای شخم اولیه شالیزارهای گیلان تبدیل بقایای شالی‌ها در اراضی به کود بوده که موجب تقویت زمین برای کشت و کار می‌شود.

وی از کشاورزان گیلان خواست تا هر چه سریع‌تر بقیه اراضی شالیزاری خود را با شخم اولیه آماده کشت و کار کنند و گفت: به‌زودی سال زراعی جدید آغاز می‌شود و امیدواریم سال پربرکت و پرمحصول داشته باشیم.

Share