مهرداد لاهوتی:

سازمان محیط زیست نباید به مسائل محیط زیست، سیاسی نگاه کند | نمره زیر ۱۵ می‎دهم

مهرداد بائوج لاهوتی درباره عملکرد سازمان حفاظت از محیط زیست در سال ۹۵ بیان کرد:‌ نمره زیر ۱۵ می توان به عملکرد این سازمان داد بنده ۱۰ نمره اراده موجود می دهم و ۳-۴ نمره هم بابت برخی اتفاقات در بعضی حوزه های محیط زیست می توان اعطا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از افکارنیوز، مهرداد بائوج لاهوتی اظهار داشت:‌ از فعالیت سازمان محیط زیست و خانم ابتکار در سال ۹۵ تشکر می کنم اما نباید فراموش کرد که این سازمان نباید نگاه صرف سیاسی به مسائل داشته باشد و بر اساس اختیارات قانونی باید عمل کند.

وی درباره عملکرد سازمان حفاظت از محیط زیست در سال ۹۵ بیان کرد:‌ نمره زیر ۱۵ می توان به عملکرد این سازمان داد بنده ۱۰ نمره اراده موجود می دهم و ۳-۴ نمره هم بابت برخی اتفاقات در بعضی حوزه های محیط زیست می توان اعطا کرد.

وی تصریح کرد:‌ وضعیت محیط زیست از ابتدای کار دولت یازدهم بحرانی بود البته سازمان محیط زیست برای حل معضلات در قالب اقدامات کارشناسی و تخصصی،‌ کارهایی انجام داده که این اراده و تلاش مشهود بوده اما کافی نیست.

وی تاکید کرد:‌ اتفاقات فراوانی درسال ۹۵ افتاد که می توان به آلودگی شدید هوا در تهران،‌ افزایش ریزگردها در جنوب کشوراشاره کرد که متاسفانه همچنان ادامه دارد و موجبات نگرانی شدیدی را ایجاد کرده است البته این موارد در سال های قبل به شدت سال گذشته نبود. وی ادامه داد:‌پس از این دو معضل باید به مساله پسماند اشاره کرد که مبحث بسیاری مهمی است و متاسفانه صدمات فراوانی به محیط زیست وارد می کند.

وی گفت: آلودگی هوا،‌ریزگردها،‌فاضلاب و پسماند، از بین بردن جنگل و … همه و همه دست به دست هم داده اند تا شرایط را برای زندگی بشر سخت کنند.

بائوج لاهوتی تاکید کرد:‌ اراده تنها کافی نیست و در عمل هم سازمان محیط زیست باید از ابزارهای قانونی استفاده کند برای نمونه قبول داریم که علل مختلفی در افزایش آلودگی هوا موثر هستند اما این سازمان می تواند با تولید کنندگان آلودگی مانندموتورسیکلت ها برخورد کرده و یا مانع تردد مینی بوس هایی با بیش از سه دهه عمر در شهر شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ همه چیز با پول و منابع مالی حل نمی شد بلکه نباید نگاه سیاسی را در حل معضلات زیست محیطی دخیل کرد زیرا با همکاری بین دستگاههای مختلف و بهره گیری از امکانات موجود و اختیارات قانونی کارهای فراوانی می توان انجام داد.

وی گفت: در زمینه پسماند و امحاء زباله ها حتما قرار نیست سازمان محیط زیست پول داشته باشد بلکه در تعامل با سازمان شهرداری ها می تواند طرح های کارشناسی ارائه داده و مانع نفوذ شیرابه زباله ها به محیط زیست شوند.

وی تاکید کرد:‌ روزانه ۷ هزار تن زباله در جنگل های استان های شمالی تخلیه می شود و یا فاضلاب ها به صورت نادرست جریان دارند که این موارد سبب افزایش سرطان معده در این استان ها شده در حالی که فاضلاب و پسماند برای کمتر کسی اهمیت دارد و به آن توجه می شود.

وی اظهار کرد: در برخی نقاط کارخانه های کمپوست وجود دارد که با همکاری آنها می توان اقدامات خوبی انجام داد اما هیچ اراده ای تقریبا برای حل این معضل وجود ندارد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: برای سال ۹۶ دولت باید کمک کند تا از جنگل ها حفاظت بیشتری شود و همچنین موضوع آلودگی هوا،‌ ریزگردها و آلاینده ها و پسماندها و فاضلاب را در اولویت قرار دهد.

Share