در حال بروزرسانی

زلزله ۶ ریشتری خراسان رضوی و مشهد را لرزاند |۲ فوتی و ۱۷مصدوم

معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر با اشاره به وقوع زمین لرزه ۶ ریشتری در ساعت ۱۰:۳۹ امروز در خراسان رضوی از اعزام تیم‌های ارزیاب به منطقه زلزله‌زده خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، این زمین‌لرزه در عمق  ١٠٠ کیلومتری زمین و در شهرستان فریمان – روستای سفید سنگ رخ داده است.

افزایش شمار مصدومان به ۱۷ تن/ اسامی ۱۴ تن از مصدومان

۱۴:۳۸ دکتر پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور اسامی مصدومان زلزله امروز خراسان رضوی را به ایسنا اعلام کرد.

به گفته وی، تا این لحظه ۱۷ نفر مصدوم شده‌اند اما در حال حاضر اسامی ۱۴ نفر از آنها مشخص شده‌است. سعید عزیزی (بیمارستان سجادیه تربت جام)، فاطمه دیباک، لیلا مهین پناه، محمد سیاوش، نوشین منصوری و آمنه فکری (در بیمارستان سجادیه)، خانم براقی (بیمارستان فریمان)، ملیحه ناظم تقوی، علی سلمانی، محمد سلمانی، شفا سلمانی، وحید پورمحمدیار، نرگس سلمانی، گلشا سالاری از مصدومان زلزله امروز خراسان رضوی تا این لحظه هستند.

وی همچنین گفت: نام یکی از جان باختگان زلزله نیز «نسا محمدپور» است.

۳۱ پس‌لرزه در خراسان رضوی/ ۲ فوتی تا این لحظه

۱۳:۳۴ معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: تعداد فوتی‌های زلزله امروز خراسان رضوی تا این لحظه به دو تن رسیده است.

شاهین فتحی به ایسنا گفت: تا کنون ۳۱ پس‌لرزه در مناطق تحت تاثیر زلزله در استان خراسان رضوی ثبت شده است.

وی گفت: متاسفانه تا این لحظه دو تن جان خود را از دست داده‌اند.

اعزام ۶ مصدوم زلزله خراسان به بیمارستان تربت جام؛ تا این لحظه

۱۳:۲۶ سرپرست اورژانس کشور از اعزام شش مصدوم این حادثه به بیمارستان تربت جام خبر داد.

دکتر پیرحسین کولیوند افزود: احتمال افزایش تعداد مصدومان وجود دارد و در صورت نیاز نیروهای بیشتری از به این منطقه اعزام خواهند شد.

۱۳:۱۷ احمدی رییس هلال احمر مشهد اعلام کرد: چهار روستای کلاته منار، کلاته حاجی کار، خارزار و چهارمزار در شهرستان سرخس ۴۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده است.

وی که در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در شبکه خبر صحبت می‌کرد، اضافه کرد: بیش از ۱۵ پس‌لزره تاکنون در منطقه احساس شده است و پیش‌بینی می‌شود که پس‌لرزه‌ها ادامه داشته باشد.

احمدی همچنین گفت: خوشبختانه کانون زمین‌لرزه در جایی نبوده است که جمعیت زیادی داشته باشد.

وی گفت: هشت تیم‌ ارزیاب هلال احمر شامل ۳۲ نفر ارزیاب، جهت انجام بررسی‌های لازم به منطقه زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

تشکیل جلسه اضطراری در سازمان امداد و نجات

فتحی همچنین از تشکیل جلسه اضطراری شورای معاونین سازمان امداد و نجات در محل مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات و بررسی شرایط استان خراسان رضوی خبر داد.

آماده‌باش مراکز درمانی تامین اجتماعی در مناطق زلزله‌زده خراسان رضوی

به دنبال وقوع زلزله نسبتا شدید ۶ ریشتری در حوالی مشهد، با دستور فوری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، کمیته بحران در این استانها برای رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان تشکیل شد.

به دستور دکتر سید تقی نوربخش، مراکز درمانی تأمین اجتماعی در این استانها برای ارائه خدمات درمانی به آسیب دیدگان احتمالی در وضعیت آماده باش قرار گرفتند.

ارتباطات رادیویی و تلفنی در مناطق مذکور قطع است

همچنین معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران اعلام کرد که تمامی تیم‌های امدادی و خدماتی به محل حادثه زمین لرزه در فریمان اعزام شده‌اند، اما در حال حاضر ارتباطات رادیویی و تلفنی در بیشتر مناطقی که تحت تاثیر مستقیم زمین لرزه قرار داشتند، قطع شده است.

مرتضی اکبرپور در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: به دنبال وقوع زمین لرزه در استان خراسان رضوی تیم‌هایی از فرمانداری، بخشداری، هلال‌احمر و … به محل اعزام شده و عملیات جست‌وجو و ارزیابی آغاز شده است.

وی درباره تعداد کشته‌ها یا مصدومان احتمالی این زمین لرزه نیز گفت: در اکثر مناطقی که تحت تاثیر مستقیم زلزله قرار داشته، ارتباطات رادیویی قطع شده است و ما در حال حاضر آماری از تعداد جانباختگان یا مصدومان احتمالی این حادثه و همچنین تعداد مصدومان نداریم و البته ممکن است این حادثه خسارات جانی نداشته باشد.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران از شهروندان خواست که درخصوص این حادثه اخبار را از منابع رسمی و مسوولان مرتبط پیگیری کنند.

یک فوتی و ۴ مصدوم زلزله خراسان رضوی تا این لحظه

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر، جدیدترین وضعیت و برآوردهای انجام شده از مناطق تحت تاثیر زلزله در خراسان رضوی را اعلام کرد.

شاهین فتحی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به زلزله ۶ ریشتری در خراسان رضوی گفت: تا کنون  ١٠ پس لرزه ثبت شده که  بزرگترین آن ۴.٧ ریشتر بوده است.

وی افزود: به دنبال بررسی‌های انجام شده، متاسفانه تا این لحظه  ۴ مصدوم و یک فوتی در روستای کالوش گزارش شده است.

ورود تیم واکنش سریع هلال احمر به مناطق زلزله‌زده

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: خوشبختانه با توجه به تراکم جمعیت در بخش سفیدسنگ مشکل جدی برای این منطقه به وجود نیامده است.

دکتر مجتبی احمدی در ویدیو کنفرانس سازمان امداد و نجات گفت: بالگرد جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی به همراه تیم واکنس سریع استان در حال گشت زنی و برآورد خسارات احتمالی ناشی از زلزله هستند.

Share