جعفرزاده ایمن آبادی؛

روحانی خرابه تحویل گرفت | یقینا برجام را موفق میدانم | متاسفانه برخی ها هنوز نتایج برجام را ندیده اند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد دولت یازدهم عنوان کرد: میراثی که به دولت یازدهم رسید ویرانه ای بیش نبود بطوری که مهمترین آن سقوط قیمت نفت و تنش در بدنه اقتصاد کشور بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسکانیوز، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت درباره عملکرد حدودا ۴ ساله دولت یازدهم تا کنون گفت: در خصوص عملکرد دولت یازدهم باید به چند نکته مهم استناد کرد؛ ابتدا اینکه در مورد آقای روحانی یا هر شخص دیگر باید دید که چه دولتی تحویل گرفته شد آقای روحانی خرابه ای تحویل گرفت و نفت هم از۱۲۶ دلار رسید به ۲۵ دلار که به جرات می توان گفت انتقال دولت دهم به یازدهم تنها میراثی خرابه به دولت روحانی بود.

وی خاطر نشان کرد: تنش هایی که در دولت دهم بوجود آمد تماما باعث شد تا وضعیت اقتصادی کشور در حالت نابسامان درآید ضمن آنکه طبیعتا هردولتی را با یک مشکل شدید اعتباری روبه رو می کرد و دولت یازدهم نیز از این امر مستثنی نبود بطوری که هم دست دولت بسته بود وهم خرابه ای تحویل گرفت که شاید ترمیم آن و بازگشت به حالت اول حدودا چهار سال فرصت میخواست تا آوار برداری صورت گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به نظر من دولت یازدهم در حد همین اختیارات و امکاناتی که داشت خوب عمل کرد و تلاشهای آنها قابل ستایش است افزود: خوشبختانه با تدبیراتی که در خصوص وضعیت نابسامان کشور و رفع آن از سوی اعضای دولت یازدهم انجام شد توانستند با تلاش و پشتکار و پیگیری ها خرابه ای که در ابتدای دولت تحویل دولت یازدهم شد آباد کنند و وضعیت کشور را به حالت قبل برگردانند.

ایمن آبادی با تاکید بر اینکه نقطه قوت دولت یازدهم پرهیز از تنش است گفت: یکی از مهمترین عملکردهایی که دولت توانست درآن موفقیت کسب کند سیاست تنش زدایی بود که دیدیم در گام اول موضوع مهم ایران هراسی را خنثی کرد و در مواقع بحران با تدابیری که صورت داد تنش هایی که بر علیه ایران در حال انجام بود را مدیریت کنترل کرد.

وی افزود: به طور مثال تنشی که میان ایران و عربستان و بعضی از کشورهای منطقه رخ داد می بینیم که دولت توانسته تا چه میزان در این خصوص منطقی برخورد کند وبا ادبیاتی صحبت کند که ابتدا خلع سلاح شده و در آخر در صحنه های بین المللی شرمنده دیپلمات های جمهوری اسلامی شدند و امیدواریم این سیاست در بخش داخلی هم تقویت شود.

نماینده مردم رشت در خانه ملت در خصوص توافق ایران با ۱+۵ که در دولت یازدهم صورت گرفت گفت: یقینا من برجام را موفق میدانم و شک ندارم که برجام به عنوان یک توافق بین المللی موفق است و مهمترین نقطه قوت دولت یازدهم مخصوصا در عرصه بین المللی محسوب می شود.

وی بیان داشت: متاسفانه برخی ها هنوز نتایج برجام را ندیده اند و عنوان می کنند برجام هیچ نتیجه ای عاید کشور نکرده است اما باید گفت که خسارت هایی که میتوانست به بدنه کشور وارد شود اما نشد، نتیجه ی برجام بوده است و چون خسارتی وارد نشده پس کارنامه ای هم وجود ندارد پس باید تاکید کرد که برجام بسیاری از رخدادهایی که به ضرر کشور بود را مهار کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه به تعامل بین دولت ومجلس اشاره کرد و گفت: زمینه تعاملات تا حدودی قابل قبول بوده ضمن ابنکه تعامل نباید به معنای این باشد که مجلس نقش نظارتی خود را از دست بدهد و من مخالف این هستم که انتخابات مجلس و دولت در یک زمان برگزار شود چرا که احتمال حضور اکثریت افراد از یک گروه و یک جناح قوت بیشتری دارد و در آن موقع به دلیل هم گرایشی بودن نمی تواند نظارت بر دولت داشته باشد.

وی تاکید کرد: نظارت مجلس بر دولت به معنای دعوا نیست نظارت به معنای نظارت قانونی است.

ایمن آبادی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از نقاط قوت مجلس دهم این است که تنش در آن کمتر دیده می شود ضمن آنکه باید در تمام امور قوی تر و نظارتی دقیق تر داشته باشد.

Share