حال هوای نوروز 96 در گیلان

رنگین کمانی از برنامه‎های فرهنگی و هنری جشنواره نوروزی «ترنم بهار» منطقه آزاد انزلی+تصاویر

نوروز امسال منطقه آزاد انزلی با رنگین کمانی از برنامه های فرهنگی و هنری در جشنواره نوروزی ترنم بهار به استقبال بهار طبیعت رفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بخشی از جشنواره ترنم بهار برپایی جشن ها و نمایش های آئینی است که از طریق آن گیلانیان و مسافرین با آداب، سنت و رسوم اقوام و مناطق مختلف گیلان زمین آشنا می شوند تا نوروز فرصتی مناسب جهت ارتقاء  آگاهی عمومی از ذخایر فرهنگی غنی این منطقه باشد.

نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و غذاهای محلی در قالب نوروز بازار با عرضه مستقیم توسط هنرمندان و صنعتگران منطقه و استان گیلان یکی از جاذبه های گردشگری امسال بوده  که در این نمایشگاه ویترینی از جاذبه ها و محصولات صنایع دستی این منطقه و استان به نمایش گذاشته شده است.

به این تصاویر زیبا باید نوایی خوش اضافه شود که در همین راستا موسیقی فولکلور محلی نقاط مختلف استان توسط گروه های هنری و تئاتر خیابانی هنرمندان بومی در محل نمایشگاه نوروز بازار به اجرا در می آید تا بازدید کنندگان از منطقه علاوه بر ثبت لحظاتی خوش از نوای موسیقی محلی نیز بهره مند شوند و خاطرات خوشی را در نوروز ۹۶ از منطقه آزاد انزلی به یادگار داشته باشند.

از سوی دیگر جشن بزرگ عیدانه هر روز ساعت ۵ عصر در نظرگاه پارک ساحلی برگزار می شود و این جشن بزرگ شامل بخش هایی متنوعی همچون موسیقی، نمایش کوتوله ها، استند آپ کمدی، نمایش شب های برره، برنامه کودک خاله باران و گروه شعبده بازی بین المللی همراه با مسابقه و اهدای جوایز است که با حضور چهره های محبوب سینما و تلویزیون برپا می شود.

زینت بخش فضای نوروز ۹۶ منطقه آزاد انزلی برپایی نمایشگاه آثار نقاشی جمعی از هنرمندان استانی و کشوری در نگارخانه آسمان است تا مسافرین منطقه با مشاهده این نمایشگاه با شور و احساس بهاری آثار هنرمندان، جلوه دیگری از هنر را تجربه نمایند.

کنسرت های نوروزی تکمیل کننده خاطرات بازدیدکنندگان نوروزی منطقه آزاد انزلی خواهد بود که در این چارپوب سیروان خسروی،محمد علیزاده و حامد همایون مسافرین و گردشگران نوروزی  را مهمان اجراهای موسیقی خود می کنند.

سازمان منطقه آزاد انزلی برای علاقمندان به مطالعه نیز برنامه ویژه ای تدارک دیده که براین اساس مسابقات فرهنگی و محتوایی با بهره گیری از کتابهای موجود در کتابخانه سیار در فاز تجارت و گردشگری منطقه و اجرای طرح کتابخوان برای کودکان و نوجوانان، غنا بخش اواقات نوروزی کتابخوانان گرامی خواهد بود.

پایان بخش برنامه های نوروزی این سازمان در روز ملی طبیعت خواهد بود که در همین روز با همکاری مسافرین گرامی حاضر در این منطقه طرح بزرگترین فرش سبزه ای ایران با سبزه هایی که مردم به همراه می آورند تشکیل خواهد شد و جلوه ای از همکاری و علاقمندی جهت حفاظت از زیبایی های محیط زیست به نمایش گذاشته می شود.

گفتنی است این برنامه های متنوع از صدا و سیما و رسانه ها در ایام نوروز منتشر میشود که پخش برنامه تلویزیونی ترنم بهار از استودیوی منطقه آزاد انزلی  به صورت زنده هر شب با حضور هنرمندان ملی و استانی از شبکه باران پخش میشود و در شبکه های جام جم و شما هم بازپخش میشود و همچنین تولید و پخش روزانه سه ساعت برنامه زنده رادیویی با حضور گویندگان صدا و سیما از دیگر برنامه های کمیته اطلاع رسانی ستاد خدمات سفر این منطقه است.

Share