گزارش لحظه به لحظه از دومین مجمع ملی جبهه مردمی؛

رئیسی به‌خاطر زلزله مشهد نتوانست در مجمع حضور یابد | قالیباف: همه مرا می‌شناسند

دومین مجمع ملی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» صبح امروز در مجموعه شهر آفتاب آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مشرق، دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی دقایقی پیش با حضور اعضای شورای مرکزی و ۳ هزار نفر از اقشار و کمیته های مردمی در مجموعه شهر آفتاب تهران آغاز شد.

در نخستین مجمع عمومی «جبهه مردمی» اعضای شورای مرکزی با رای مستقیم نمایندگان اقشار و کمیته های مردمی انتخاب شدند. همچنین در این جلسه که پنج شنبه ۵ اسفند ۹۵ برگزار شد نمایندگان اقشار مختلف و کمیته های مردمی از بین ۲۱ داوطلب  ۱۰ نامزد جبهه را انتخاب کردند که براساس سازوکار طراحی شده در جمنا قرار است این ۱۰ نامزد در دومین مجمع عمومی به رای اقشار مختلف گذاشته شده و در نهایت از بین این تعداد، ۵ نامزد نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی انتخاب شوند.

در پایان جلسه نشست امروز گزینه‌های نهایی جمنا برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ معرفی خواهند شد.

حجت‌الاسلام رحیمیان: همه ۱۰ نامزد جبهه مردمی میثاق‌نامه را امضاء کرده‌اند/ جبهه مردمی مصلحتی جز اسلام و انقلاب اسلامی را در نظر نمی‌گیرد

رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با بیان اینکه همه ۱۰ نامزد جبهه مردمی میثاق‌نامه را امضاء کرده‌اند، گفت: این نامزدها متعهد شده‌اند تا رسیدن به گزینه واحد پشتیبان جبهه مردمی نیروهای انقلاب باشند.

حجت‌الاسلام محمد حسن رحیمیان رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب صبح امروز در ابتدای دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب که در مجتمع شهر آفتاب تهران برگزار شد با عرض خیر مقدم به اعضاء و نمایندگان شوراهای شهرستانی و استانی و همچنین اقشار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اظهارداشت: در محضر الهی امام زمان و در جوار مرقد امام راحل و شهدای اسلام شهادت می‌دهیم که با الهام از مکتب امام حسین و راه عاشورا هدفی جز اصلاح امور و خدمت به اسلام، نظام و انقلاب اسلامی نداریم.

وی افزود: هدف و مصلحتی جز اسلام و انقلاب اسلامی را در نظر نمی‌گیریم و گواهی می‌دهیم که آنهایی که نامزد این صحنه برای این مسئولیت خطیر شده‌اند هدفی جز خدمت به اسلام و مصلحتی جز مصلحت اسلام را قبول ندارند.

رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در همین راستا افزود: نشانه پایبندی این افراد به مصلحت اسلام نیز این است که همه این عزیزان لیست میثاق‌نامه را امضاء کرده‌اند و پذیرفته‌اند که به میثاق جبهه مردمی نیروهای انقلاب متعهد باشند و تا رسیدن به گزینه واحد، پشتیبان جبهه مردمی باشند تا به آنچه که مرضی خداوند متعال است دست یابیم.

وی تأکید کرد: در این مقطع حساس نمایندگان استان‌ها و شهرستان‌ها و اقشار تلاش خواهند کرد همه دغدغه‌مندان نظام و جامعه را مد نظر قرار دهند و کسانی را که دغدغه اسلام دارند در زیر این چتر پوشش دهند تا هیچ فرد دغدغه‌مندی از پوشش این چتر بی‌نصیب نماند.

رحیمیان پیرامون برنامه امروز جبهه مردمی برای رسیدن به کاندیدای واحد اظهارداشت: امیدواریم در فرایند امروز که از ۱۰ نفر نامزد دعوت شده است که بعضی حضور خواهند داشت و بعضی نیز به دلایلی حضور ندارند با انتخاب دقیق اعضای مجمع عمومی و ۵ نفر برسیم و نهایتاً در آینده به گزینه واحد جبهه مردمی دست یابیم.

از سوی محمدی ارائه شد؛

گزارش هیئت رییسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی

گزارش هیئت رییسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به مجمع ملی دوم که صبح امروز در مجموعه ضهر آفتاب برگزار شد و اعضای مجمع از میان ۲۱ فرد به ۱۰ تن رأی دادند.

نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی روز پنج شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵ در مجموعه شهر آفتاب برگزار شد. در این مجمع، که در آن منتخبان استان ها، اقشار و حامیان جبهه با حق رای حضور داشتند، ۲۱ فرد به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به رای اعضای مجمع گذاشته شدند و اعضای محترم مجمع از میان آنها به ۱۰ تن رای دادند.

این ۲۱ نفر خود از میان ۵۳ نفر برگزیده شده بودند که اسامی آنها طی یک فرآیند دو هفته ای، منطبق بر مجموعه ای از شاخص ها، از طریق اعضای مجمع از سراسر کشور به هیئت موسس جبهه پیشنهاد شده بود. هیئت موسس، پس از مذاکره فرد به فرد با این ۵۳ نفر و اعمال ضوابط مصوب، نام ۲۱ نفر از کسانی را که با کاندیداتوری موافقت داشته یا مخالفت جدی با طرح نام خود به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نداشتند، به مجمع اول اعلام کرد.

در مجمع اول، ۲۱۳۳ تعرفه مصرف شد. از این میزان، ۱۹۱۶ تعرفه سالم و ۲۱۷ تعرفه باطله بود. علت وجود ۲۱۷ تعرفه باطله هم این بود که مطابق قاعده اعلام شده در مجمع اول، تعرفه هایی که حاوی نام کمتر یا بیشتر از ۱۰ کاندیدا بود باطله محسوب گردید و شمارش نشد.

پس از توزیع تعرفه ها، رای گیری، و شمارش آرا، نتایج زیر، به ترتیب اکثریت آرا، حاصل شد:

همچنین در مجمع اول ۳۰ عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی انتخاب شدند که اسامی و آراء آنها قبلا از طریق رسانه ها اعلام شده است.

پس از تشکیل شورای مرکزی، هیئت رییسه شورای مرکزی و مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی نیز انتخاب شد که اسامی آنها هم قبلا از طریق رسانه ها اعلام شده است.

پس از این مرحله، چنانکه مکررا اعلام شده است هیئت رییسه شورای مرکزی با کاندیداهای منتخب در مجمع اول وارد مذاکره شد تا از میان آنها، ۱۰ کاندیدایی را که اولا حائز بیشترین رای شده اند و ثانیا به مکانیسم و شروط جبهه متعهد هستند، انتخاب و به مجمع ملی دوم معرفی نماید.

این مذاکرات تا آخر وقت دیشب (۱۶ فروردین ۱۳۹۶) ادامه داشته و در ادامه توضیح خواهم داد که کاندیداها به ترتیب حروف الفبا در این مذاکرات چه موضعی اتخاذ کردند.

آقای مهرداد بذرپاش در آخرین مذاکره اعلام کرد که تصمیم قطعی برای کاندیداتوری نگرفته است اما نظر مجمع ملی را برای خود دارای اولویت دانسته و در صورت کاندیداتوری در چارچوب سازوکار و تصمیمات جبهه عمل خواهد کرد. ایشان همچنین پیش از مجمع اول و در نشست با هیئت موسس، میثاق نامه جبهه را به طور مکتوب امضا کرده است.

با آقای سعید جلیلی در این مدت حداقل ۳ جلسه رسمی برگزار و در چندین جلسه غیر رسمی هم به تفصیل مذاکره شد. ایشان در نهایت اعلام کرد خروجی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را برای خود دارای حجیت نمی داند و در صورت کاندیداتوری در چارچوب مکانیسم و تصمیمات جبهه مردمی نیروهای انقلاب عمل نخواهند کرد.

آقای حمید رضا حاجی بابایی پیش از مجمع اول در دیدار با هیئت موسس جبهه، میثاق نامه را به طور مکتوب امضا و اعلام کرد در صورت کاندیداتوری از سازوکار و تصمیمات جبهه تبعیت خواهد کرد.

آقای محسن رضایی پیش از مجمع اول در دیدار با هیئت موسس جبهه، میثاق نامه را به طور مکتوب امضا و اعلام کرد در صورت کاندیداتوری از سازوکار و تصمیمات جبهه تبعیت خواهد کرد.

آقای سید ابراهیم رییسی از ابتدا نسبت به نامزد شدن امتناع داشت اما همواره از جبهه و فرآیند ها و سازوکار آن حمایت می کرد. پس از اعلام نظر مجمع اول ایشان از امتناع خود صرف نظر کرد و کاندیداتوری خود را محل تامل دانست. در آخرین مذاکره ایشان گفته است که من هنوز تصمیم قطعی برای نامزدی نگرفته ام اما با توجه به رای جبهه، مطالبه مردم و نظر بسیاری از شخصیت ها در صورتی که قصد کاندیداتوری داشته باشم حتما طبق سازوکار جبهه عمل می کنم و رای این مجمع در تصمیم نهایی من تاثیر خواهد داشت. همچنین ایشان با ارائه مکتوبی به هیئت رییسه جبهه سازوکار و شرایط جبهه را پذیرفته است.

آقای علیرضا زاکانی پیش از مجمع اول در دیدار با هیئت موسس جبهه، میثاق نامه را به طور مکتوب امضا و اعلام کرد در صورت کاندیداتوری از سازوکار و شروط جبهه تبعیت خواهد کرد.

آقای سید عزت الله ضرغامی نیز میثاق نامه را به طور مکتوب امضا و اعلام کرد در صورت کاندیداتوری از سازوکار و شروط جبهه تبعیت خواهد کرد.

آقای سید پرویز فتاح در آخرین مذاکره اعلام کرده است که سازوکار جبهه را کاملا قبول دارد. وی میثاق نامه جبهه را امضا کرده و گفته است که از هیچ کمکی به جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی مضایقه نخواهد کرد. در عین حال ایشان تاکید کرده که تصمیمی برای کاندیدا شدن ندارد اما اگر بخواهد به عرصه انتخابات ریاست جمهوری ورود پیدا کند حتما سازوکار جبهه را قبول دارد و طبق آن عمل خواهد کرد.

آقای رستم قاسمی پیش از مجمع اول در دیدار با هیئت موسس جبهه، میثاق نامه را به طور مکتوب امضا و اعلام کرد در صورت کاندیداتوری از سازوکار و شروط جبهه تبعیت خواهد کرد.

آقای محمدباقر قالیباف روز ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ طی نامه ای به شورای مرکزی اعلام کرد که درخواستی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری نداشته و ندارد اما در صورت ثبت نام در چارچوی سازوکار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی عمل خواهد کرد.

آقای علی نیکزاد نیز طی نامه ای به هیئت رییسه اعلام کرد که سازوکار و شرایط جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را قبول دارد و در صورت کاندیداتوری طبق آن عمل خواهد کرد.

همچنین لازم به ذکر است آقای علیرضا زالی پس از مجمع اول طی نامه ای از حضور در انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد.

به این ترتیب و با توجه به آنکه فقط یک نفر از ۱۰ کاندیدای منتخب مجمع اول، یعنی آقای سعید جلیلی، از پذیرش سازوکار و مکانیسم جبهه امتناع کرد، نام ایشان از فهرست کاندیداهای معرفی شده به مجمع دوم حذف و نام آقای محسن رضایی که نفر یازدهم منتخب مجمع اول بود، به فهرست اضافه شد.

به این ترتیب، همانطور که در تعرفه های رای قابل مشاهده است، ۱۰ نفر از منتخبان مجمع اول که سازوکار و مکانیسم جبهه را نیز پذیرفته بودند معرفی می شوند و مجمع فعلی از میان آنها ۵ کاندیدا را برخواهد گزید.

این ترکیب ۱۰ نفره به استحضار و تایید هیئت محترم امنای جبهه رسیده است.

لازم به ذکر است، تمامی ۱۰ کاندیدای فعلی متعهد شده اند به تصمیم شورای مرکزی در این باره که چه تعداد از منتخبان پس از این مجمع در انتخابات ثبت نام کنند، چه تعداد در مناظرات حاضر شوند و نهایتا کاندیدای نهایی چه کسی باشد، پای بند باشند.

همچنین کاندیداها متعهد هستند در تشکیل تیم آینده دولت خود با جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و تیم معرفی شده از سوی آن همکاری و هماهنگی کنند.

رئیسی به‌خاطر زلزله مشهد نتوانست در مجمع حضور یابد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی صبح امروز در دومین مجمع ملی این جبهه که در مجموعه شهر آفتاب در حال برگزاری است، با اشاره به عدم حضور آقای رئیسی در این جلسه، گفت:‌ جناب آقای رئیسی قرار بود تا شب گذشته در جلسه مجمع حضور پیدا کند، اما به دلیل وقوع زلزله خراسان در این جلسه حضور پیدا نکرد و پیام خود را به مجمع ارسال کرد که به شرح زیر است:

برگزاری دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گامی ارزنده در راستای وحدت و انسجام گروه‌های انقلابی است.

قصد اینجانب حضور در جمع باشکوه نیروهای انقلاب اسلامی در دومین مجمع ملی بود، اما به لحاظ حادثه غیرمترقبه زلزله خراسان ضرورت یافت در کنار مردم متدین این دیار باشم، لذا به این وسیله مراتب تشکر خود را از حسن اعتماد اعضای محترم مجمع اعلام کرده و آرزو می‌کنم در اولین فرصت به توفیق زیارت دوستان انقلابی نائل آیم.

قالیباف: همه مرا می‌شناسند، نیازی به حضور در نشست ندیدم/ از مجمع حمایت می‌کنم

حجت الاسلام رحیمیان رئیس شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب طی سخنانی در نشست امروز گفته است: آقای قالیباف ضمن اعلام حمایت و تعهد نسبت به روند برنامه جبهه در صورت حضور در انتخابات اعلام کرده‌اند چون بنده را همه سروران می شناسند، نیازی به حضور ندیدم اما در عین حال حمایت خود را نسبت به روند کار و تعهد نسبت به روند جبهه در صورت نامزدی دارد.

بذرپاش: قرار بود به مردم برسیم، نه حقوق‌های نجومی/ به «دولت مسئله حل کن نیازمندیم» نه «مسئله اعلام کن»

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت:‌ قرارمان این بود از خود بگذریم و به مردم برسیم نه اینکه به حقوق‌های نجومی برسیم.

مهرداد بذرپاش یکی از کاندیداهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در انتخابات ریاست‌جمهوری،‌ صبح امروز در دومین مجمع ملی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» که در مجموعه شهر آفتاب در حال برگزاری است، با بیان اینکه قرارمان این بود از خود بگذریم و به مردم برسیم، نه اینکه به حقوق‌های نجومی برسیم، گفت:‌ امروز عدد قاچاق در کشور صد هزار میلیارد تومان است که از مبادی رسمی و قانونی می‌گذرند، در حالی که ما ریگی را از آسمان به زمین می‌کشیم و دستگیر می‌کنیم. مردم گلایه‌مند هستند.

نماینده پیشین مردم تهران در مجلس ادامه داد:‌ از ظرفیت اساسی اساتید دانشگاه و دانشجویان و تولید علم در جهت رفع مشکلات کشور استفاده‌ نمی‌شود و با مقالات‌ خود مشکلات کشورهای دیگر را حل می‌کنیم. «دولت مسئله اعلام کن» نمی‌خواهیم، ما به «دولت مسئله حل کن نیازمندیم».

حاجی‌بابایی: اشتغال، تولید و توانمندسازی اقشار ضعیف از اولویت‌های امروز کشور است

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت:‌ اشتغال، تولید و توانمندسازی اقشار ضعیف از مهمترین اولویت‌های امروز کشور است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، صبح امروز در دومین مجمع ملی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» که در مجموعه شهر آفتاب در حال برگزاری است، گفت: کنار هم نشستیم تا به وضع موجود در مقابل ناکارآمدی‌های موجود بهتر بنگریم.

وی افزود:‌ رهبری و مردم کشور را از پیچ‌های حساس عبور دادند؛ هر چه نقد هست به سوی خواص است، چون مردم کار خود را خوب انجام می‌دهند و امروز هم فرزندان خود را به سوریه می‌فرستند.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: اشتغال، تولید، بهره‌وری، کشاورزی، صنعت و معدن، حمل و نقل ریلی، محیط زیست، توسعه سواحل مکران، توازن منطقه‌ای و نظام پرداخت عادلانه، توانمندسازی اقشار ضعیف، آسیب‌های اجتماعی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سیاست فعال خارجی، بیمه سلامت، مسائل حقوقی و قضایی و یارانه‌ها از مهمترین اولویت‌های امروز کشور است.

کاندیداتوری حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رسما اعلام شد

حجت الاسلام رئیسی، صولت مرتضوی را به عنوان نماینده خود به دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی فرستاد.

سید صولت مرتضوی به نمایندگی از حجت الاسلام رییسی پیام شفاهی ایشان را به دومین مجمع جبهه مردمی قرائت کرد:

حجت الاسلام رییسی از حسن نظر و عنایت همه بزرگوارانی که از ایشان دعوت کردند تا داوطلبی انتخابات ریاست‌جمهوری را بپذیرند، سپاسگزاری کرده و پیامی ارسال کردند که بنده ابلاغ کنم.

در آینده نزدیک برنامه‌های آیت‌الله رییسی اعلام خواهد شد.

بنا به درخواست‌های متعدد ایشان رسما پذیرش داوطلبی خود را اعلام کرده و گفتند ما این موضوع را ابلاغ کنیم.

روح‌الامینی : «محسن رضایی» کاندیدای انتخابات نمی‌شود/ از هر کسی که جبهه مردمی معرفی کند، حمایت می‌کند

نماینده محسن رضایی گفت: آقای رضایی گفته از اینکه از بنده برای کاندیداتوری دعوت کردید، تشکر می‌کنم، اما تصمیمی در این زمینه ندارم.

عبدالحسین روح‌الامینی صبح امروز در دومین مجمع ملی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» که در مجموعه شهر آفتاب در حال برگزاری است، پیام محسن رضایی را که به علت وقوع زلزله به استان خراسان رضوی سفر کرده، قرائت کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

ابتدا عرض کنم که از اینکه مرا پیشنهاد دادید تشکر می‌کنم، ولی همانطور که بارها عرض کرده‌ام تصمیم من تغییر نکرده است، تقاضایی برای کاندیداتوری ندارم.

امروز روز ایثار وفداکاری از طرف کاندیداها و روز تشکیل یک دولت انقلابی و کارامد جمعی ازسوی نیروهای انقلاب یعنی شماهاست.

امروز روز ایثار و برادری و وحدت از یک طرف و تصمیم‌گیری درست برای یاری‌رسانی به رهبر معظم انقلاب و ملت ایران در شکست دشمن و مایوس کردن آمریکا در جنگ احزاب و جنگ اقتصادی است.

همان‌طور که بارها عرض کرده‌ام تصمیم من تغییر نکرده است، تقاضایی برای کاندیداتوری ندارم، حتی اگر مرا جزء پنج نفر انتخاب کنید، از هر تصمیمی که نیروهای انقلاب بگیرند حمایت می‌کنم. شما نیامده‌اید در اینجا که انتخاب کنید آمده‌اید که برای انقلاب تصمیم بگیرید.

من و شما نباید اشتباه کنیم. فرصت‌های زیادی از دست رفته است. زمان اشتباه‌کاری پایان یافته است.

خلاء نیروهای انقلاب نبود، رهبری نیست، ما بهترین رهبری را داریم، بلکه نبود فرماندهی است. جبهه مردمی می‌تواند خلاء مدیریت و فرماندهی را در جبهه انقلاب به صورت خرد جمعی حل کند.

از دعوت شما می‌خواهم استفاده کنم و نظرات خود را درباره مسئولیت نیروهای انقلاب اسلامی در شرایط کنونی کشور، مردم، منطقه بیان دارم و در آخر اگر فرصتی شد اشاره‌ای به فهرستی از برنامه دولت انقلابی بکنم که در تبلیغات در استان‌ها از آن استفاده کنید.

مقدمه

مقدمتا عرض کنم که از هفده سالگی که تکلیف سیاسی و مبارزاتی خود را شناختم. همیشه تکلیف را در دفع خطر و بحران چه درحوزه سیاسی و چه امنیتی و چه دفاعی و در این سی سال اخیر در اقتصاد آن هم با تایید امام و رهبری می‌دانستم.

درس و پست و مقام چیزی جز ابزاری برای انجام تکلیف الهی من نبوده است. کما اینکه پس از پایان جنگ که مطمئن شدم تهدید جدی ما در آینده در اقتصاد است از رشته مهندسی مکانیک تغییر رشته دادم و به اقتصاد روی آوردم و لیسانس و فوق‌لیسانس و دکترای اقتصاد را گرفتم.

در این مدت عمرم یک لحظه از انقلابی‌گری فاصله نگرفتم. در اوج خفقان رژیم شاهنشاهی در سن نوزده سالگی به زندان رفتم و بار دوم از دست آنها مخفی شدم و در مبارزه با رژیم شاه تا شب بیست و دوم بهمن از پای ننشستم.

سپس به تشکیل سازمانی از همه احزاب و گروه‌های انقلابی شناخته شده پیرو امام بر آمدیم و تا آستانه کاندیدا شدن مقام معظم رهبری در سال ۵۸ جلو رفتیم که ایشان البته شهید بهشتی را پیشنهاد دادند، ولی با ترور شهید مطهری و برجستگان دیگر انقلاب، فعالیت سیاسی و انتخابات را نیمه‌تمام گذاشتم و به سپاه رفتم و سازمان اطلاعاتی سپاه را بنیان گذاشتیم.

فرقانی‌ها و سازمان مجاهدین خلق و حزب توده را سرکوب کردیم و کودتای نوژه را خنثی و سپس به فرماندهی سپاه رسیدم که رهبر معظم انقلاب در انتصاب من به دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام فرمودند: و شما هم ظرفیت‌های آنها را دیده‌اید.

-دولت انقلابی باید گفتمان انقلابی متناسب با یک جهاد اقتصادی اجتماعی بسیج کننده تمامی اقشار جامعه علیه فقر و بیکاری از یک طرف و ایستادگی در مقابل آمریکا از سوی دیگر و ادامه نهضت مقاومت از سوی دیگر در منطقه را تولید کند.

-اعمال انضباط شدید از بیت‌المال گرفته و تا تصادفات و تا قاچاق و موادمخدر

الف- نهضت مردمی اقتصاد مقاومتی

۱- تحول اداری و مدیریتی در کشور از جمله اختیار دادن به استان‌ها صرفا در حوزه اقتصادی و تولید و تجارت
۲- برنامه کادرسازی و انتقال قدرت به نسل‌های سوم و چهارم است
۳-اصلاح یارانه‌ها و تبدیل آن به یارانه‌های درآمدی
۴-برنامه نجات بانکی
۵-موسسات تضمین اعتباری بنگاه‌های کوچک و متوسط
۶-کسب و کارهای خانگی
۷-نوسازی واحدهای صنعتی
۸-سازمان تجارت ملی

الف- برنامه ایران منطقه‌ای
۱-دیپلماسی اقتصادی
۲-اتحادیه کشورهای منطقه مقاومت
۳-تقویت نیروهای دفاعی کشور و متحدین در منطقه

چند توصیه:

قبل از اینکه چند توصیه برای شما نیروهای مخلص انقلاب داشته باشم باید به یک ابهام پاسخ بدهم و اینکه چرا که من معتقد به میدان دادن به جوان‌ها هستم ولی خودم همچنان در کنار شما در صحنه فعالیت و اقدام و عمل هستم.

لازم است توضیح دهم که مهمترین مسئولیت خود را آماده‌سازی نسل‌های سوم و چهارم انقلاب برای بر عهده گرفتن اداره کشور در آینده می‌دانم و چون این کار جز از طریق مدیریت جهادی و انقلابی که تنها در صحنه عملیاتی قابل انتقال به جوانان کشور است، امکان‌پذیر نیست، از صحنه کنار نرفته‌ام جز با شهادت کنار نخواهم رفت و انواع تهمت و افترا را به عزلت و گوشه‌نشینی ترجیح خواهم داد.

۱-جبهه مردمی نیروهای انقلاب را باید در اولین فرصت فراگیرتر سازید.

۲-جبهه مردمی مهمتر از یک انتخابات است، لذا نباید فدای اشخاص بشود و یا در صورت ناکامی تضعیف شود. در جنگ‌های صدر اسلام ارتش پیامبر در برخی جنگ‌ها شکست می‌خورد ولی ارتش ایشان منحل نمی‌شد. در جنگ خودمان هم همین‌طور بوده است.

۳- باید پنج نفری انتخاب شود که متناسب با سناریوهای احتمالی پاسخگو بوده و پیروزی را برای ما رقم بزند. ما باید به صورت یک تیم وارد رقابت بشویم و با هم رقابت نکنیم.

پروردگارا رهبر انقلاب را تا ظهور حضرت مهدی حفظ بفرما

محسن رضایی

زاکانی: روحانی چرا دست مفسدان را در دولت باز گذاشته؟/ امروز روز حساب رئیس جمهور است نه انشاء خواندن

دبیرکل سابق جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه «دولت اصلاح و اقدام» براساس مکتب امام عمل خواهد کرد امروز روز حساب برای آقای رئیس‌جمهور است؛ نه روز انشاء خواندن و باید پاسخ دهد چرا دست مفسدان را باز گذاشته است.

علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و دبیرکل سابق جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که صبح امروز در مجموعه فرهنگی شهر آفتاب برگزار شد ضمن تبریک ایام ولادت حضرت علی (ع) و تشکر از جبهه مردمی اظهار داشت: از بنده سوالات مکرری شد که چرا شما به انقلاب سوم اصرار دارید؛ باید بگویم که ما در انقلاب اول استبداد و در انقلاب دوم با نظام سلطه برخورد و آنها را از کشور بیرون کردیم و ما در انقلاب سوم باید ایرانی مبتنی بر مکتب امام بسازیم.

زاکانی با بیان اینکه باید در مسیری حرکت کنیم که ایران براساس دیدگاه  امام و رهبری ساخته شود و همه باید در این زمینه قیام و مجاهده کنند افزود: با انتخاب ترامپ در آمریکا بزرگترین امکان برای ایران فراهم شد و پیروزی‌های مقاومت شرایط را برای انقلاب اسلامی فراهم کرد اما ما در داخل سختی‌ها و موانعی داریم.

دبیرکل سابق جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با توجه به اینکه اقتصاد فوریت اول کشور ما است به طرح سوالی در زمینه اقتصاد پرداخت و اظهار داشت: پس از ۳۸ سال چرا هنوز شعار سال اقتصادی است و ۶۰ درصد نام سال‌ها به شعارهای اقتصادی اختصاص داده شده است و ما درواقع هنوز درجا می‌زنیم.

وی تاکید کرد: مشکل از زمانی شروع شد که الگوی توسعه غربی به عاریه به کشور به ارمغان آورده شد و مسئولان ما فرهنگ جهاد و شهادت را فراموش کردند و برنامه‌های اقتصادی کشور را براساس توسعه غربی نوشتند و از این رو ۶ برنامه توسعه در کشور برپایه اقتصاد تنظیم شده بدون آنکه به مکتب امام و سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب توجه شود.

وی در ادامه با بیان اینکه شهدا هیچگاه افراد را به خود دعوت نمی‌کردند و بیراه نشان کسی نمی‌دادند خاطرنشان کرد: ما همه باید خود را بر محور ولایت و مسیر ولایت فدا کنیم.

زاکانی مشکل امروز کشور را معضلات اقتصادی برشمرد و اولین مانع در کشور را فساد دانست و گفت: هم در دولت قبل و هم در این دولت برای مبارزه با فساد دادگاهی شدم اما هر بار چون حق را گفته‌ام تبرئه شده‌ام.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز مبارزه با فساد هزینه می‌خواهد و باید پیوستگی قدرت و ثروت را قطع کرد یادآور شد: امروز روز حساب برای رئیس‌جمهور است نه روز انشاء خواندن، رئیس جمهور باید بگوید چرا در دولت فعلی دست برخی را باز گذاشت تا غارت صورت گیرد.

وی مواجهه با فساد را اولین اولویت برای رفع موانع و بهبود رشد اقتصادی عنوان کرد و گفت: اگر در سال ۸۰ به بحث مبارزه با فساد توجه کرده بودیم امروز دچار این مشکلات نبودیم. لذا باید در این مسیر قیام و ایستادگی کرد و البته همت هم نیاز است.

زاکانی با اشاره به لزوم شفافیت فضای اقتصادی و ایجاد شناخت زمینه‌های فساد و همچنین شناسایی مفسدان تاکید کرد: این سه رویکرد باید از مهم‌ترین مسائل دولت‌ها باشد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی نام دولت خود را «دولت اقدام و اصلاح» عنوان کرد و گفت: ما سعی داریم براساس چارچوب مکتب امام و به پرچم‌داری رهبر انقلاب مشکلات را حل کنیم.

وی با بیان اینکه دولت برای کاهش تورم کشور را دچار رکود کرده است راه عبور از رکود را توجه به منابع داخلی دانست و افزود: راه عبور از رکود سرمایه‌گذاری خارجی نیست بلکه ایجاد اشتغال پایدار و توزیع عادلانه ثروت است.

زاکانی با بیان اینکه ما امروز ۱۶ میلیون تن امکان تولید در صنایع پتروشیمی پایین دستی را داریم و این از زمینه‌های اشتغال است افزود: از این رقم تنها ۲.۸ میلیون تن فعال است در حالی که امکان افزایش آن وجود دارد و ما باید به فراتر از مرزهای خود بیاندیشیم چرا که بازار بزرگتری همچون مسلمانان جهان، جبهه مقاومت و بازار مستضعفین فراروی ما است.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی خارجی باید تغییر رویه دهد و ما باید در کنار رایزن فرهنگی باید رایزن اقتصادی داشته باشیم و سفارت‌خانه‌های ما باید ملجا تجار و صادرکنندگان ما باشد.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی با ۲۵ میلیون بهره‌برداری تنها ۵ درصد از سهم کشور را به خود اختصاص داده و این ظلم بزرگی محسوب می‌شود گفت: در بخش فرهنگی تعلیم و تربیت پیشران فعالیت‌ها است و ۷۰ درصد بهره‌وری متعلق به توسعه انسانی است.

زاکانی در ادامه با اشاره به اختصاص داشتن ۸۹ درصد از آب کشور به بخش کشاورزی و رفتن به سمت قحطی در این زمینه تاکید کرد: با اندک تلاشی می‌توان ظرفیت کشور را افزایش داد چرا که عدالت و مسکن برای همگان است و با عزت می‌شود در این مسیر حرکت کرد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در خوزستان عزیز و گلگون به خاطر مساله ریزگردها شرایط به سمتی رفته که گرد و غبار زندگی مردم را مختل کرده و دروغگویی مسئولان نیز در این زمینه وجود دارد.

وی با بیان اینکه عبور از رکود  امکان‌پذیر است و من برنامه خود را در این زمینه ارائه خواهم کرد یادآور شد: بانک‌ها را باید سر جای خود نشاند تا بازار سرمایه تقویت شود؛ بنده خانواده را به عنوان مرکز تحول جامعه مطرح می‌دانم و معتقدم باید به امر ازدواج و تامین معیشت به عنوان وظیفه حداقلی تسهیل صورت گیرد.

زاکانی در پایان تاکید کرد: با یک برنامه ۴ ساله می‌توان فقر را از کشور ریشه‌کن کرد؛ من معتقدم دولت باید به سمت چابک شدن و سبک شدن برود و ما با تامین دولت الکترونیک امکان گسترده‌ای خواهیم داشت که کارآمدی دولت را بالا ببریم و این از پس نیروهای انقلاب برمی‌اید چرا که امیرکبیر همه اقدامات خود را در طول سه سال انجام داد و نیروهای انقلاب نیز می‌توانند با وحدت و همدلی و انسجام کشور را به پیشرفت برسانند..

پیام فتاح به جمنا: از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنم

فتاح در پیامی به جمنا اعلام کرد: به علت معذوراتی که شورای مرکزی از آن مطلع‌اند از حضور در دومین مجمع عذرخواهی می‌کنم اما سازوکار انتخاب کاندیدا را قبول دارم.

پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در پیامی به دومین همایش جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفته است:  به علت معذوراتی که شورای مرکزی از آن مطلع‌اند از حضور در دومین مجمع عذرخواهی می‌کنم اما سازوکار انتخاب کاندیدا را قبول دارم.

وی در این پیام تاکید کرده است: از هیچ کمکی برای جمنا دریغ نمی‌کنم.

رستم قاسمی:‌ کشور “به همت دولتِ پیر” تعطیل شده است

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: کشور به همت دولت پیر به جایی رسیده که تعطیل شده است.

رستم قاسمی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری امروز در دومین مجمع ملی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» که در مجموعه شهر آفتاب در حال برگزاری است، گفت: به طور قطع در اداره کشور نیازمند برنامه جامع در حوزه‌های مختلف به خصوص سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هستیم.

وی با بیان اینکه امروز چالش بزرگ کشور در موضوع اقتصادی است، افزود: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که قدرت اول منطقه هستیم، ما در کشوری زندگی می‌کنیم که امن‌ترین کشور دنیاست، اما در این کشور گورخواب داریم و مردم نگرانند و رهبر این کشور نیز شرمنده جوانان است. امروز در این شرایط کشور به همت دولت پیر به جایی رسیده که تعطیل شده است.

وزیر سابق نفت با انتقاد از سیاست خارجی و دستگاه دیپلماسی کشور طی سال‌های اخیر، تاکید کرد: در سایه دیپلماسی نه تنها چرخ اقتصاد نچرخید، بلکه چرخ سانتریفیوژها هم نچرخید.

وی با بیان اینکه امروز بحران اقتصادی بر مسائل سیاسی و اجتماعی نیز سایه افکنده، تاکید کرد: در سال گذشته ۱۵۶ هزار طلاق در کشور صورت گرفته است.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: آمارهایی که در جهت کارآمدی به مردم ارائه می‌شود، برای مردم رنج‌آور است؛ کشور را تعطیل کردید، معلوم است که قدرت خرید مردم پایین می‌آید. امروز شاهد رکود تورمی در کشور هستیم، امروز فرصتی برای سعی و خطا نداریم و سخنرانی مشکل مردم را حل نمی‌کند. هر جا ثابت کردیم که انقلابی عمل کرده‌ایم موفق شده و توانسته‌ایم به اهداف برسیم.

قاسمی به سیاست‌های دولت سازندگی پس از پایان جنگ تحمیلی اشاره و تصریح کرد: در دوران سازندگی پس از جنگ آنها که مسبب جنگ بودند، چمدان‌های‌شان را بسته بودند و عده‌ای هم در فرودگاه‌ها منتظر بازسازی بودند، اما جوانان با روحیه انقلابی توانستند شعار ما می‌توانیم امام را به اثبات برسانند.

وی امنیت در کشور را از آثار “ما می‌توانیم” دانست و افزود: اقتدار ایران امروز زبان زد دنیاست که پیشرفت‌های نفتی نیز نمونه‌ای از آثار “ما می‌توانیم” است.

وزیر سابق نفت تصریح کرد: در بازسازی کشور کسی باور نداشت که “ما می‌توانیم” و طرح‌های ملی کشور توسط ایرانی‌ها شدنی است. کسی باور نمی‌کرد که بزرگ‌ترین آزادراه توسط ایرانی‌ها ساخته شود؛ کسی باور نمی‌کرد که روزی شرکت‌های ایرانی جایگزین کارتل‌های اقتصادی در کشور شوند.

قاسمی به شرایط سخت کشور در دوره تحریم‌ها اشاره و تاکید کرد: در دوره تحریم همه ابزارها را به کار گرفته بودند که اقتصاد ایران فروپاشی شود، رئیس‌جمهور آمریکا تحریم‌ها را فلج کننده و بی‌سابقه خواند و گفت که ایران باید تسلیم شود و واقعا هم تحریم‌ها بی‌سابقه بود، زیرا بانک مرکزی هیچ کشوری تا آن زمان تحریم نشده بود که البته این ظلم به مردم ایران بود.

وی اضافه کرد: صنعت نفت در آن زمان وابستگی شدیدی داشت و همه منتظر توقف آن بودند، به طوری که تجهیزات را از خارج وارد می‌کردیم. بنزین نیز وارداتی بود، اما به لطف خدا همه این موارد زمان زیادی طول نکشید که به جای فروپاشی ما در اقتصاد به خودکفایی رسیدیم.

وزیر سابق نفت اظهار داشت: با تحریم بنزین منتظر بودند که پمپ بنزین‌های کشور با مشکل مواجه شود، اما این طور نشد.

قاسمی ادامه داد: شرایط تحریم سخت بود، اما آنها به دنبال تسلیم ما بودند، اما به جای فروپاشی اقتصاد ما به خودکفایی رسیدیم و غنی‌سازی نیز به سرعت در حال رونق بود، آنها در آن شرایط بیشتر خواستار مذاکره بودند، اما متاسفانه ما عجله کردیم و نتوانستیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

وی شرایط اقتصادی امروز کشور را در شان و حق مردم ایران ندانست و گفت: امروز نباید شرایط ما به گونه‌ای باشد که ما پاسخی برای مردم نداشته باشیم.

قاسمی کشاورزی را نیازمند تحول بنیادی دانست و افزود: در حوزه کشاورزی از منابع محوری باید به دانش‌محوری تبدیل شویم. دشمنان سال‌ها  بر این طبل می‌کوبیدند که دین و دین‌داری نمی‌تواند پاسخگوی مشکلات مردم باشد و ما باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که آنها به خواسته‌های‌شان نرسند.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه مشکل امروز کشور برنامه نیست، گفت: ما سیاست‌های کلان که توسط رهبری ابلاغ می‌شود و نیز سند چشم‌انداز ۲۰ ساله داریم و اینها شاخص دارد و کاغذ نیست که اگر به این شاخص‌ها برسیم در بین ۲۵ کشور دنیا اول هستیم.

قاسمی ادامه داد: مسئولیت رئیس قوه مجریه در قانون اساسی مشخص است، مسئولیت رئیس قوه مجریه تئوری‌پردازی و سخنرانی نیست.

وی تصریح کرد: تکلیف دستگاه اجرایی کشور در قانون مشخص است. وی مسئول نان و آب مردم است، باید برای مردم شغل ایجاد کنیم.

وزیر سابق نفت اضافه کرد: ۱۴ معضل اساسی کشور که می‌توانیم با حل آنها فقر، بیکاری و رکود را از کشور برداشت، بررسی شده که اگر این موضوعات حل شود، شرایط کشور دگرگون خواهد شد.

قاسمی اظهار داشت: ویژگی‌های این برنامه جامعیت در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است، این طرح براساس مدل داخلی طراحی شده، در صورتی که بسیاری از برنامه‌ها مبتنی بر مدل داخلی نیست.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه اقتصاد و وضع معیشت مردم امروز جزو مهمترین دغدغه‌های رهبری است، افزود: مشکل مردم و نقطه ضعف دولت نیز موضوع اقتصاد است که راه‌حل آن استفاده قدرتمند و به کارگیری نیروهای با تجربه و روحیه جهادی است.

وی ادامه داد: دولت امروز برای پرداخت یارانه می‌گوید که مصیبت دارد، در حالی که این مصیبت نیست. مصیبت رکود و کاهش تولید است.

وزیر سابق نفت تاکید کرد: دولت امروز در حوزه اقتصاد ضعف دارد و مطالبات مردم اقتصادی است و این نقطه مشترک ما با تمام اقوام و گروه‌هاست.

قاسمی در پایان با بیان اینکه دولت به دنبال فرار از پاسخگویی و اینکه فضای اقتصادی را سیاسی اجتماعی کند، خاطرنشان کرد: برنامه اقتصادی قدرتمند در اختیار جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است و هر کسی که کاندیدای نهایی این جبهه شود، همه ما این برنامه‌ها را در اختیار او قرار می‌دهیم و در خدمت او هستیم.

ضرغامی : ۳ گروه مشاور برای بررسی برنامه‌هایم به کار گرفته‌ام/ ۲۰ اولویت مهم اقتصادی را به زودی منتشر می‌کنم

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: بنده سه گروه از مطمئن‌ترین دوستانم را به عنوان مشاور برای بررسی برنامه‌ها به کار گرفته‌ام که تا امروز هم نتیجه خوبی داده است.

سید عزت‌الله ضرغامی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری صبح امروز در دومین مجمع ملی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» که در مجموعه شهر آفتاب در حال برگزاری است، با اشاره به اهمیت افکارعمومی، گفت: افکارعمومی از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل در قرآن کریم بارها به پیامبر اسلام خطاب شده که با زبان مردم با آنها سخن بگوید.

وی افزود: یکی از آسیب‌های جریان اصول‌گرایی که امروز تبدیل به جریان انقلاب شده، این است که معمولا در جلب افکارعمومی ضعیف عمل کرده است.

ضرغامی اظهار داشت: جبهه انقلاب در دوره‌های اخیر ریاست‌جمهوری موفق نبوده و علیرغم اینکه نیروهای انقلابی جزو بهترین و دلسوزترین نیروهای کشور هستند، نتوانسته‌اند با افکارعمومی درست کار کنند و نوع مواجهه نیروهای انقلاب با مردم در خیلی دوره‌ها نتیجه عکس داده است.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما ادامه داد: حتی در سال ۸۴ هم آقای احمدی‌نژاد منتخب اصولگراها نبود و فرد منتخب اصولگراها فرد دیگری بود که نفر ششم شد. در سال ۹۲ هم تابلویی که از اختلافات در جریان اصولگرایی دیدیم در حد اعلاء خود بود و دیدیدم که نمی‌توانیم بین خودمان وحدت ایجاد کنیم تا مردم به ما اعتماد کنند.

وی با بیان اینکه در این دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با پدیده جدی فضای مجازی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: دشمن و جناح رقیب برای این استفاده از فضای مجازی برنامه‌های زیادی دارند و بسیاری از صفحات مجازی را خریداری کرده و با مدیران آنها هم رایزنی‌هایی داشته‌اند.

ضرغامی گفت: امروز در میان احزاب گسترده و فراگیر و در غیاب اشخاص کلیدی و تاثیرگذار، راه‌اندازی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از مواردی است که تصورش برای دشمن موجب تصدیق می‌شود.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما ادامه داد: اگر این جبهه ایجاد نمی‌شد و یا اینکه موفق نشود، معلوم نبود ساز و کار نیروهای انقلاب برای حضور در عرصه سیاسی چگونه بود، لذا پاسداری از این نهال نوپا برای تبدیل شدنش به یک شجره طیبه بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: تشکیل این مجمع و حضور ۳ هزار نفر از نیروهای انقلاب در آن، اولین تضمین برای نیروهای انقلاب است و برای اینکه کوچک‌ترین شبهه‌ای در رای امروز شما پیش‌ نیاید می‌بایست به صحبت‌های بنده و همه دوستان با دقت عنایت کرده و سپس رای دهید.

ضرغامی اظهار داشت: آقای جلیلی یک نیروی انقلابی و متعهد است که همه ما ایشان را می‌شناسیم، اما اگر آقای جلیلی نگران ساز و کار جبهه مردمی نیروهای انقلاب است، ما باید به ایشان احترام بگذاریم و آن قدر خوب کار کنیم تا آقای جلیلی و دیگران در جریان انتخابات با ما همراهی کنند.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: البته مراقبت‌هایی لازم است تا دچار خطای راهبردی نشویم و به افرادی مثل آقای جلیلی که نگران جبهه هستند، اضافه نشود.

وی با بیان اینکه در تمام دوره‌های ریاست‌جمهوری، روسای جمهور برای دو دوره انتخاب شده‌اند، گفت: این اولین دوره‌ای است که ما برداشت جدی داریم که این اتفاق در انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌افتد و شما باید کسی را انتخاب کنید که بتواند این راه را بپیماید.

ضرغامی با اشاره به بعضی برنامه‌های خود برای ورود به صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم، خاطرنشان کرد: بنده سه گروه از مطمئن‌ترین دوستانم را به عنوان مشاور برای بررسی برنامه‌ها به کار گرفته‌ام که تا امروز هم نتیجه خوبی داده و این برنامه‌ها با ۲۰ اولویت مهم که بیشتر آنها اقتصادی است به زودی منتشر خواهد شد.

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما ادامه داد: در مملکت ما به اندازه کافی در مورد موضوعات مهم قانونی تصویب شده و نهادهای اجرایی هم برنامه‌هایی را اجرا کرده‌اند، مثلاً سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که در انتهای سال ۹۲ توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد و یا سیاست‌های کلی برنامه توسعه پنج ساله ششم کشور که ایشان ابلاغ کردند حرف خوبی نیست که زده نشده باشد.

وی خاطرنشان کرد: البته دولت آقای روحانی برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ستادی تشکیل داد و گزارشی‌ هم از اقدامات خود خدمت مقام معظم رهبری دادند و ایشان هم تایید کردند که در بعضی بخش‌ها کارهایی انجام شده است.

ضرغامی ادامه داد: بسیاری از حرف‌های خوبی که امروز افراد مختلف می‌گویند، در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری وجود دارد، ولی ننوشتن رویه اجرایی بزرگ‌ترین مشکل کشور در جهت اجرایی نشدن این برنامه‌هاست.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: همچنین ما در کشور مشکل مدیریت داشته‌ها را داریم که به نظر من اسطوره‌ این موضوع در جهت اجرای مدیریت داشته‌ها شهید طهرانی‌مقدم بود.

وی در پایان گفت: بنده نگاه استانی به مدیریت کشور دارم و معتقدم راه کلیدی حل بسیاری از مشکلات و اجرای برنامه‌ها در کشور اجرای مدیریت استانی است.

نیکزاد: کشور فقط جزیره کیش نیست/ در این دولت به مسکن جفا شد

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: کشور فقط کیش نیست، کیش رفتن و ماشین فلان قیمت سوار شدن ایرادی ندارد ولی برای مسئول ایراد دارد.

علی نیکزاد وزیر مسکن دولت دهم در دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که صبح امروز (پنج‌شنبه ۱۷ فروردین) در مجمع فرهنگی شهر آفتاب برگزار شد، با بیان اینکه افرادی با بنده تماس گرفته و از من خواستند که در این مراسم حضور پیدا نکنم، اظهار داشت: من به تقوا و هوش سیاسی شما ایمان دارم و با خضوع و فروتنی در بین شما حضور پیدا کردم؛ یادم نمی‌آید جایی نیروهای انقلاب و متدینین من را دعوت کرده باشند و من اجابت نکرده باشم.

نیکزاد تصریح کرد: به خاطر احساس تکلیف شرعی و مراجعه متعدد به بنده برای اینکه گفتند کشور به یک اقدام و عمل انقلابی و مجاهدت نیاز دارد، در خدمت شما هستم.

وزیر دولت دهم با تأکید بر اینکه من به خاطر تکلیف آمده‌ام و از اینکه امروز تکلیف این فرزند کوچک خود را مشخص می‌کنید خدا را شاکرم، افزود: در اداره امور کشور، سوءتدبیر مبرهن و آشکار است و اینکه تدبیری برای آن وجود ندارد، دغدغه دلسوزان است و باید برای رفع این سوءتدبیر چاره‌ای اندیشید.

وی تصریح کرد: اواخر دولت قبل و در سال ۹۲ مجموعه‌ای جوانان متعهد و انقلابی و دلسوز و تحصیلکرده و کارکرده تشکیل دادیم و در عرصه سیاست و فرهنگ و اقتصاد فعال هستند و از این رو ده‌ها مجلد برای اداره صحیح امور کشور آماده است.

نیکزاد با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم رضوی درباره اقتصاد مقاومتی تأکید کرد: قبول کنید قوه مجریه، اداره کشور و کشورداری را به خوبی انجام نداده است.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلابی با بیان اینکه عید فقط کیش نیست، هر چند که کیش رفتن ایرادی ندارد، یادآور شد: ماشین و خانه میلیاردی آنچنانی داشتن هیچ‌کدام ایرادی ندارد، اما برای مسئولان ایراد است؛ آیا ما با این وضعیت می‌خواهیم اقتصاد سالم داشته باشیم؟ هیهات.

وی خطاب به رئیس‌جمهور با بیان این نکته که چطور منتقدان خود را بیسواد می‌خوانید، گفت: ایشان منتقدان را به جهنم حواله می‌دهد، مگر بهشت را به اسم شما قباله زده‌اند؟ اگر کسی سعه‌صدر ندارد نباید در جمهوری اسلامی بخشدار شود چه برسد به رئیس‌جمهور.

وی ضمن انتقاد از ادعای عدالت‌محوری با وجود هزار فامیلی گفت: اگر هزارفامیل حکومت کنند، پس باید اسم ما روستایی‌ها را حذف کنید؛ آیا عدالت خوب است فقط برای تخم‌مرغ‌دزدها، آیا کسی حق ندارد وارد تشکیلات خانوادگی برخی‌ها شود؟ باید مشخصه‌های مدیر علوی را بررسی کنید و هر کس را که به این شاخص‌ها نزدیک‌تر و عامل‌تر بود، به قول امروزی‌ها علی‌برکت‌الله به او رأی دهید.

نیکزاد با بیان اینکه بانک‌ها با ربا به جنگ با خدا رفته‌اند، تصریح کرد: ۱۰۹ هزار میلیارد تومان منابع قرض‌الحسنه پس‌انداز و جاری کشور است، اما باید برای ازدواج، مسکن، تولید و مباحث کلان و اساسی نقش ویژه‌ای قائل شویم؛ فقط در بخش مسکن می‌توان ۲.۵ میلیون شغل ایجاد کرد، اما در این حوزه به مسکن ظلم و جفا شد.

حدادعادل: اعتدال را نه کسی فهمید و نه کسی باور کرد/ هر روز شاهد اعمال تحریم‌های بیشتری هستیم

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: اعتدال همان اندازه مبهم بود که اصلاحات مبهم بود، اعتدال را نه کسی فهمید و نه کسی باور کرد.

 غلامعلی حدادعادل پیش از ظهر امروز در دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: درباره هیچ امری به اندازه ولایت سفارش نشده است و شما برای این امر مهم امروز درکنار مرقد امام راحل گرد هم آمده‌اید.

وی افزود: باید از خود سؤال کنیم در کجای تاریخ انقلاب قرار داریم و مختصات کنونی انقلاب چیست. شکی نیست ما وارث مهمترین انقلاب قرن هستیم. انقلاب اسلامی نوید و امید به مسلمانان جهان داد.

حدادعادل ادامه داد: در ۲۰ سال پایانی قرن بیستم انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و اسلام را به عنوان یک قدرت سیاسی در دنیا مطرح کرد؛ این انقلاب از روز اول زیر فشار توطئه‌ها بوده است.

وی تصریح کرد: جنگ تحمیلی اولین فشاری بود که به ما وارد کردند، اما ایستادگی در برابر دشمنان نشانه‌ای بر دوام این انقلاب بوده است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دیروز رهبریِ امام (ره) را داشتیم و امروز رهبریِ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را داریم.

وی با بیان اینکه دستاورد دیگر انقلاب اسلامی ما استقلال است، گفت: امروز برای ایران در تهران تصمیم‌گیری می‌شود، نه در واشنگتن و لندن، امروز، در منطقه ما دشمنان نمی‌توانند با اراده خود تصمیم بگیرند؛ این نشانه عظمت ماست.

حدادعادل، جوانانِ پاکِ آماده خدمت را نعمت دیگر این انقلاب دانست و افزود: اینها سرمایه‌های ما هستند. انقلاب اسلامی برای ملت‌های جهان الگو شده که دیگر به روش‌های چریکی توجه نکرده و به فطرت الهی مردم تکیه کنند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: امروز دشمنی با انقلاب، سازمان یافته شده، به همان اندازه که ما انقلاب را تثبیت کردیم، دشمن هم طراحی بیشتری کرده است؛ آخرین برنامه آنها تحریم اقتصادی در هر زمینه‌ای و تخریب مبانی فرهنگی و مذهبی است.

وی گفت: تحریم اقتصادی متوجه همه جامعه و مفاسد اقتصادی نسل جوان را نشانه گرفته است؛ دشمن از همه امکانات مجازی برای این دو هدف استفاده می‌کند.

حدادعادل تصریح کرد: آنها حساب کردند که نسل امروز قبل از انقلاب را ندیده و می‌خواهند به آن فشار بیاورند تا همه مشکلات را به گردن انقلاب بیندازند. آنها هزینه می‌کنند و صورتحساب آن را برای انقلاب می‌فرستند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: جبهه مردمی برای این به وجود آمده که با اطاعت از رهبری و نوآوری در رفتار سیاسی به وظیفه خود عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری یکی از مهمترین مقاطع پیش رو است، افزود: ما بر سر قدرت دعوا نمی‌کنیم؛ دوست داشتیم همین دولت موفق شود، امروز هم هرجا که بتوانیم به اداره کشور کمک کنیم این کار را می‌کنیم.

حداد عادل با بیان اینکه جبهه مردمی با انگیزه قدرت به وجود نیامده است، تصریح کرد: امروز، روز تصمیم‌گیری و تعیین سرنوشت، نقد و تصمیم گرفتن است.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مشکلات دولت در چند زمینه است، تصریح کرد: چهار سال پیش رئیس‌جمهور کنونی امکان پیروزی نمی‌داد، یکباره شرایط خاصی ایجاد شد، ائتلافی که ایجاد کردیم به دلیل اشتباه امثال من به نتیجه نرسید و پیروزی غیرمنتظره‌ای تحقق یافت.

وی ادامه داد: وقتی آقای روحانی پیروز شد کسانی که ۸ سال در کنار بودند و اصلاً کاندیدای آنها آقای روحانی نبود، برای تصاحب سمت‌ها و پست‌ها هجوم آوردند، گویی عده‌ای گرسنه، سفره‌ای چیده شده را دیدند و با عجله یگدیگر را صدا کردند و بنا شد هیچ‌کس بیکار نماند.

حداد عادل گفت: این تشنگی و شیفتگی برای قدرت، نتیجه‌اش حقوق‌های نجومی و اوضاع صندوق فرهنگیان شد؛ این حاصل تقسیم کردن پست‌ها بود، چه اسم آن اختلاس و چه معوقه باشد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این دولت با شعار «اعتدال» کار خود را شروع کرد، اعتدال همان اندازه مبهم بود که اصلاحات مبهم بود، اعتدال را نه کسی فهمید و نه کسی باور کرد.

حداد عادل در  ادامه اظهارات خود با اشاره به فرایند انتخاب وزراء در ابتدای دولت یازدهم اظهار داشت: در میان وزارت خانه ها تنها دو سه وزارتخانه اصطلاحاً و اسماً نصیب جریان ما شد، که مهمتر از همه وزارت کشور بود.

وی افزود: در عرض کمتر از چهار سال سه معاون سیاسی در وزارت کشور عضو شد و دیدیم که استانداران هم با چه فرآیندهایی انتخاب می شدند.

نماینده ادوار مجلس با اشاره به شعارهای روحانی در انتخابات ۹۲ گفت: دولت با شعار مذاکره جهت رفع تحریمها و اینکه هم چرخ سانترفیوژها باید بچرخد و هم چرخ کارخانجات، پیروز شد. اما امروز شاهدیم که هر دو نمی چرخد.

حداد عادل با اشاره به مذاکرات هسته ای افزود: اصل مذاکره، تصمیم نظام و عاقلانه بود. در عین حال عده ای گفتند که ما نسبت به خدعه طرف مقابل نگرانیم و دلواپس هستیم اما طرف مقابل دلواپس بودن را به صورت یک فحش درآورد.

وی خطاب به دولت تصریح کرد: این چه رفتاری بود که شما آمدید با دولت های دشمن انقلاب مذاکره کردید و بعد خوشبین بودید و آنرا ابراز کردید، معنای این کار چه بود؟

نماینده سابق مجلس اضافه کرد: نتیجه چنین حرکاتی این بود که دشمن آنچیزی را که نباید می فهمید، فهمید. در حالی که اگر انسان به پیروزی صد در صد هم معتقد باشد، باید در چنین شرایطی ابراز نگرانی کند و در صف دلواپسان قرار گیرد نه  اینکه حرفی بزند که نشان دهنده خیال راحت باشد.

حداد عادل ادامه داد: پس از تصویب برجام، شما تیتر اول روزنامه های هوادار دولت را دیدید که چه بود. اما امروز مشخص شد حق با چه کسی بود. هر روز شاهداعمال تحریم جدید از سوی دشمن هستیم.

وی اظهار داشت: عده ای دو قطبی برجامیان و نابرجامیان ایجاد کردند اما آیا امروز رویشان می شود که از این حرف ها بزنند. نمی خواهم بگویم که برجام بی نتیجه بوده اما رفتار حضرات و بدعهدی های طرف مقابل، تاریخ استفاده از برجام به عنوان یک شعار را تمام کرده است.

حداد عادل با بیان اینکه مشکل امروز ما اقتصادی و نبود کارآمدی است تصریح کرد: اگر دو قطبی می خواهد وجود داشته باشد،  کارآمدی و ناکارآمدی خواهد بود. جبهه مردمی نیروهای انقلاب قصد دارد در کنار نامزد نهایی، یک تیم کارآمد جهت ورود به عرصه به مردم معرفی کند.

رأی گیری برای انتخاب ۵ کاندیدای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی آغاز شد

رأی گیری برای انتخاب ۵ کاندیدای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در دومین مجمع ملی این جبهه آغاز شد.

 دقایقی قبل رأی گیری برای انتخاب ۵ کاندیدای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از بین ۱۰ نامزد آغاز شد.

چمران درباره رأی گیری با اشاره به الکترونیکی بودن شمارش تاکید کرد: بر روی تعرفه ۱۰ اسم نوشته شده که اعضای مجمع باید اثر انگشت بزنند و از اسامی ۱۰ نفر فقط ۵ نام را بنویسید.

بذرپاش، حاجی بابایی، رئیسی، رضایی، زاکانی، ضرغامی، فتاح، قاسمی، قالیباف و نیکزاد ۱۰ کاندیدای جبهه مردمی هستند که تا عصر امروز از بین آنها ۵ نفر انتخاب و اعلام خواهد شد.

Share