فضای رقابت بانشاط فراهم شود

دیدار استاندار گیلان با رئیس و اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا

محمدعلی نجفی در این دیدار با اشاره به اهمیت شوراهای اسلامی شهر و روستا در فرایند توسعه شهرها و روستاها گفت: باید فضایی فراهم کنیم تا داوطلبان نمایندگی شوراهای اسلامی شهر و روستا بتوانند به رقابت قانونمند وبا نشاط بپردازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس و اعضای هیات عالی نظارت بر انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای استان گیلان ظهر امروز با استاندار دیدار کردند.

محمدعلی نجفی در این دیدار با اشاره به اهمیت شوراهای اسلامی شهر و روستا در فرایند توسعه شهرها و روستاها گفت: باید فضایی فراهم کنیم تا داوطلبان نمایندگی شوراهای اسلامی شهر و روستا بتوانند به رقابت قانونمند و با نشاط بپردازند.

وی گفت: هر فردی که قصد دارد چنین رسالت خطیری را برعهده بگیرید باید از خود بپرسد با چه هدفی قصد حضور در انتخابات را دارد و بر اهمیت کاری که میخواهد انجام دهد واقف باشد.

استاندار گیلان افزود: اگر رقابتها برای خدمت باشد و اخلاق انتخاباتی رعایت شود  پس از پایان انتخابات به دشمنی و اختلاف بین افراد مختلف منجر نخواهد شد.

وی همچنین از همکاری و تعامل مناسب ستاد انتخابات با هیات نظارت شوراهای اسلامی شهر و روستا خبرداد.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی گیلان نیز در این دیدار که حسنی نماینده رشت و عضو این هیات حضور داشت با تعامل مناسب ستاد انتخابات با این هیات وحمایتهای استاندار گیلان قدردانی کرد و گفت: روند تعامل ستاد انتخابات و فرمانداری ها با این هیات بسیار خوب است و این هماهنگی ها به برگزاری مناسب انتخابات کمک می کند.

سید کاظم دلخوش با بیان اینکه در این دوره از ثبت نام کار بسیار خوبی انجام شد و افراد باید سوء پیشینه را قبل از ثبت نام اخذ کنند گفت: این مساله در  کاهش ثبت نام افراد فاقد صلاحیت کمک کرد.

نماینده صومعه سرا با بیان اینکه بررسی روند صلاحیتها در انتخابات مجلس شورای اسلامی با شوراهای اسلامی متفاوت است گفت: بررسی صلاحیتها در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا  فقط بر اساس گزارشات مراجع ۴گانه است و اختیارات نظارت استصوابی شورای محترم نگهبان را ندارد.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی گیلان گفت : در بررسی صلاحیتها مر قانون انجام می شود و حق نداریم نظرات وسلایق شخصی خود را دخیل کنیم.

Share