نماینده مردم آستارا در مجلس؛

دولت توان ایجاد فرصت‌های جدید شغلی را ندارد | اقتصاد آستارا برون‌زا است

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد آستارا برون‌زا شده و بازار این شهرستان با رکود مواجه بوده و بسیاری از پروژه‌های دولت به دلیل کمبود نقدینگی پیشرفت فیزیکی ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، ولی داداشی عصر امروز در جلسه شورای اداری در سالن اجتماعات فرمانداری آستارا با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ مبنی بر سال اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و اشتغال اظهار کرد: کارهای بسیاری که از سال گذشته ناتمام باقی مانده باید در سال جدید با جدیت پیگیری شود و به اتمام برسد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی سال گذشته را یکی از سال‌های سخت برای دولت دانست و تصریح کرد: بسیاری از تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران برداشته نشده و ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر برداشته شدن تحریم‌ها قابل‌قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه به دلیل وجود تحریم‌ها دولت سال گذشته با کمبود نقدینگی مواجه بود، متذکر شد: بسیاری از پروژه‌های دولت به دلیل کمبود نقدینگی هیچ پیشرفت فیزیکی نداشته و دولت در تلاش است تا این پروژه‌ها را به بهره‌برداری برساند.

داداشی با تصریح بر اینکه در قبال کم‌کاری مسؤولان ادوار گذشته آستارا، اقتصاد این شهرستان به یک اقتصاد برون‌زا تبدیل شده است، گفت: اگر اقتصاد آستارا مبتنی بر یک اقتصاد درون‌زا بود به‌هیچ‌ عنوان با بسته شدن مرز و جلوگیری از تجارت کالای چمدانی، بازار این شهرستان با رکود مواجه نمی‌شد.

وی با بیان اینکه مسؤولان شهرستانی باید از بخش‌خصوصی و سرمایه‌گذاران حمایت کنند، بیان کرد: دولت هیچ توانی برای استخدام و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی ندارد و مشکل استخدام تنها به‌واسطه حضور بخش‌خصوصی برطرف می‌شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در تمام حوزه‌ها از جمله گردشگری اهمیت دارد، متذکر شد: تاکنون کار قابل قبولی در حوزه گردشگری آستارا صورت نگرفته و بسیاری از جاذبه‌های گردشگری آستارا نظیر روستای چملر و آبشار لاتون ناشناخته مانده‌اند.

وی با بیان اینکه راه آبشار لاتون براساس اکوسیستم همان منطقه در اسرع وقت مناسب‌سازی می‌شود، افزود: پیش از این با رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان از آبشار لاتون بازدید میدانی صورت گرفت و مدیر شهرستانی منابع طبیعی و آبخیزداری باید آن را پیگیری کند.

داداشی گفت: در دهکده صنایع‌دستی عنبران جمعیت قابل‌توجهی وجود دارد و آب شرب این دهکده مدام قطع می‌شود و مسؤولان اجرایی ذی‌ربط تا به امروز درباره قطعی آب شرب این دهکده هیچ اقدامی انجام نداده‌اند.

وی اضافه کرد: طبق بازدیدهای میدانی و گزارش‌های دریافتی از مردم در برخی از روستاهای بخش مرکزی و لوندویل آستارا تلفن همراه فاقد آنتن بوده و مدام قطع می‌شود و ساکنان این مناطق نسبت به قطعی تلفن همراه گلایه‌مند هستند.

این مسؤول با اشاره به اینکه گازرسانی به دهکده گردشگری حیران به اتمام رسیده اما هنوز به بهره‌برداری نرسیده است، خاطرنشان کرد: بیشتر ساکنان منطقه مقابل دانشگاه آزاد اسلامی نرسیده به باغ پرندگان زیر خط فقر قرار گرفته‌اند و فاقد هرگونه امکانات رفاهی نظیر برق هستند.

Share