دبیر حزب و اعتدال و توسعه

دولت آقای روحانی غیر ممکن را ممکن کرد | تنها یک ستاد خواهیم داشت

محمدی گفت: هنوز هم شعار ما تنش زدایی است. دولت آقای روحانی غیر ممکنی را ممکن کر .شش قطعنامه بر علیه ایران صادر شده بود و در آستانه جنگ قرار داشتیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از اعتدال شمال، شامگاه شنبه ،دکتر کیوان محمدی دبیر حزب اعتدال و توسعه گیلان در همایش «انتخابات ،مشارکت حداکثری و توسعه پایدار »در جمع فعالین سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شهرستان تالش اظهار داشت: رویکرد و حرف حزب اعتدال و توسعه از ابتدا این بود که برای خروج از بحران ها که در اساسنامه این حزب نیز درج شده، این است که توسعه نیازمند آرامش و امنیت است و این موضوع در اساسنامه حزب در سال ۷۸ ذکر گردیده است پس از تصویب اساسنامه، حزب در سال ۸۰ شروع به فعالیت کرده است.

وی با بیان اینکه ،هدف همه ما توسعه کشور است ،گفت : هر آن چیزی که به امنیت و منافع ملی کشورمان توجه داشته باشد و برنامه ی درستی برای آن تببین شود می توانیم بگوییم که ریل درستی را برای رسیدن به توسعه ، رفاه و تمکن مالی بیشتر و آرامش بیشتر پایه گذاری کرده ایم.
محمدی اضافه کرد:باید شرایط رفاه را به گونه ای رقم بزنیم که مردم نیازی به نهادهای حمایتی و کمک دولت نداشته باشند بلکه به خودشان اتکا داشته باشند.
محمدی افزود: توسعه راه ماست و مقدماتی دارد .توسعه در وهله اول بدون مشارکت مردم امکانپذیر نیست.اگر شما نتوانید مشارکت مردم را جلب کنید نخواهید توانست گامهای اساسی در حل معضلات را بردارید.غیر ممکن است که در جامعه مدرن بدون حضور مردم بتوان مشکلات را حل کرد.

وی با اشاره به پیچیدگی مسایل موجود در جامعه اشاره کرد و گفت: گروههای حزبی و  انجمن های صنفی، علمی، هنری و اجتماعی که مختص جامعه مدنی هستند و در مقابل گروههای ذی نفوذ از حریم خود دفاع کنند.

افراد به تنهایی نمی توانند اثر گذار باشند

محمدی عنوان کرد: مشارکت در تصمیم سازی بدون قالب های گروهی، انجمن های صنفی و حزبی امکان پذیر نیست.اگر احزاب و گروههای صنفی و سیاسی نیز قانونمند عمل نکنند خود به خود به دنبال رانت خواری و استفاده از امتیازات خواهند رفت.

محمدی ضمن تشریح کلمه سیاست در فرهنگ سیاسی جامعه خاطر نشان کرد: سیاست و قدرت باید در جهت منافع جمعی باشد و باید ثروتی که از طریق قدرت به دست می آید باید در اختیار توسعه جامعه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اساسنامه حزب اعتدال و توسعه اظهار داشت: حزب به دنبال کسب قدرت است تا به ایده هایی که در اساسنامه و مرامنامه آن ذکر شده جامه عمل بپوشاند و برای عدالت،آزادی؛ رفاه و امنیت جامعه تلاش کند.

این فعال سیاسی ادامه داد : فردی که وارد دنیای سیاسی می شود یعنی رسالت اجتماعی را برای خود قایل شده است. توجه به هموطنان در هر نقطه از کشور با هر گونه منش و مذهب و قومیت نوعی رسالت اجتماعی و انسانی است.

محمدی گفت: دکتر روحانی در روز ثبت نام خود برای ریاست جمهوری اعلام کردند که برای آرامش و آزادی پا به عرصه گذاشته ام. در دور قبل شعار ایشان،”تعامل با جهان ،نجات اقتصاد و احیای اخلاق” بود.

وی عنوان کرد :دکتر روحانی هرگز بیان نکردند که تمامی این شعارها محقق شده است بلکه در هر بخش، درصدی انجام شده است و دولت تلاش خود را در زمینه های مختلف بخرج داده است.

دبیر حزب و اعتدال و توسعه افزود: هنوز هم شعار ما تنش زدایی است. دولت آقای روحانی غیر ممکنی را ممکن کرد .شش قطعنامه بر علیه ایران صادر شده بود و در آستانه جنگ قرار داشتیم.اگر این دولت هیچ کاری انجام نداده باشد یک هنر بزرگ آن این بود که با برجام ،کشور را از خطر بزرگ جنگ نجات داده است.
وی به دستاوردهای اقتصادی دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود : نرخ ارز و رشد اقتصادی در این دولت تغییر چشمگیری داشته است . البته زمانی باید به رشد اقتصادی کشور ببالیم که قدرت اقتصادی کشور وابسته به نفت نباشد بلکه وابسته به بازوان نیروی کار و مردم باشد.

محمدی تصریح کرد: قدرت کشور زمانی خواهد بود که از ذهن،خلاقیت و بازوی جوان های ما بتوانیم پول در آوریم .در حال حاضر از طریق فروش نفت در کشور درآمد داریم و وابسته به آن هستیم.

دبیر حزب و اعتدال و توسعه در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص انتخابات اظهار داشت: ستادهای انتخاباتی در کشور در حال شکل گرفته است و استان گیلان و حزب اعتدال و توسعه نیز از این قاعده مستثنی نیست. مسوولیت ستاد در استان گیلان به عهده آقای سید احمد حسینی ” معاون سیاسی اسبق استان قرار گرفته است و مهندس شجاع نیز به جهت تجارب، مسوولیتی در تهران بر عهده گرفتند اما از وجود ایشان در سخنرانی ها و مشاوره ها در گیلان  بهره خواهیم برد.

دبیر حزب اعتدال و توسعه در زمینه حزب اعتدال و توسعه در گیلان اظهار داشت: همه نیروها در ایام انتخابات باید در قالب ستاد مرکزی دکتر روحانی فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: همه نیروها نیز حول یک محور باید فعالیت کنند و ما تنها یک ستاد مرکزی خواهیم داشت.

محمدی ادامه داد : در حزب اعتدال و توسعه به دنبال جذب هستیم و رقبا موجب قدرتمند شدن ما خواهند شد. هر جریان سیاسی شناسنامه دار که مقررات آن را تایید می کند از نظر ما باید بتواند اجازه نقد داشته باشد و این نشان از قدرت دولت خواهد بود. قدرت این نیست که دولتی فله ای روزنامه ها را ببندد بلکه باید تحمل نقد را داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: رویه حزب اعتدال و توسعه این است که برنامه ها و تفکرات خود را بیان کند و مردم تشخیص خواهند داد که به سمت کدام جریان بروند.
دکتر محمدی در خصوص اقدامات اقتصادی دولت اظهار داشت: در عرصه نجات اقتصادی باید این اجازه را به دولت بدهیم که در سالی که مقام معظم رهبری آن را به سال «اقتصاد مقاومتی ؛تولید و اشتغال » نامگذاری کرده اند، دولت فعالیت خود را ادامه دهد و به دنبال کنترل تورمی که داشته رونق را هم اضافه کند.

دبیر حزب و اعتدال و توسعه خاطر نشان کرد: طبق اعلام موسسه اقتصادی مکنزی؛ ایران می تواند در یک دوره ۲۰ ساله اقتصاد خود را به سطح عالی برساند در صورتیکه ۱۷۵ میلیارد دلار در سال سرمایه گذاری داشته باشد.

محمدی ادامه داد:پتانسیل انسانی این امر وجود دارد، همچنین منابع نفت و گاز کشور تا ۱۰۰ سال آینده وجود خواهد داشت و پتانسیل های گردشگری نیز در کشور فراوان است.

دبیر حزب و اعتدال و توسعه با اشاره به ظرفیت های موجود در استان گیلان گفت : تمامی این ظرفیت های بالقوه با برنامه ریزی و تلاش به مرحله فعل خواهد رسید و دولت دکتر روحانی نیز عقلانیت را درصدر برنامه های خود قرار داده است.

Share