شهردار رشت:

دولتها حامی مدیران در توسعه زیرساخت باشند | بازگشایی خیابان ۳۵ متری محله فرجام و باهنر

مراسم بهره برداری از پروژه های هدایت آبهای سطحی و اجرای آسفالت به طول ۲۱۰۰ متر در مسیر خیابانهای فرجام و امام علی (ع) واقع در بیست متری فرهنگیان کوی بیانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید محمدعلی ثابت قدم در این مراسم ضمن تبریک سال نو و گرامیداشت میلاد امام علی(ع) و روز پدر اظهار داشت:  موضوع مربوط به ایجاد زیرساخت ها با تمرکز ویژه به مناطق و محلات کم برخوردار دهه ها از روند توسعه شهری دور بوده اما امروز مدیریت شهری با دوری از نگاه تمرکز گرایانه توجه ویژه ای به زیرساخت های مناطق کم برخوردار دارد.

شهردار رشت ایجاد زیرساخت ها در راستای توسعه شهری را نگاه حاکمیتی و از اهداف جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: با توجه به گذشت یک سال از چشم انداز ترسیم شده امید است مسیر و روند اشتغالزایی را به گونه ای ادامه دهیم تا در پایان سال ۹۸ به نقطه مطلوب آن دست یابیم.

وی افزود: اگر نتوانیم اقتصاد پایه را در شهر ایجاد کنیم هیچوقت نمیتوانیم مشارکت کننده واقعی را در توسعه شهری داشته باشیم.

دکتر ثابت قدم هویت بخشی به محلات را گام دیگری در توسعه شهری خواند و یادآور شد: برای تبدیل توسعه شهر از شعار به عمل  در سایه هویت بخشی به محلات باید درآمد پایدار مبتنی بر اشتغال پایدار ایجاد کرد.

شهردار رشت یادآور شد: برای ایجاد فرآیند اشتغال پایدار باید گام هایی براساس عقلانیت و به دور از هرگونه احساس  مبتنی بر انظباط و سرمایه  پذیری در محیط رقابتی برداشت.

این مسئول سپردن مدیریت شهر به شهروندان یکی از اهداف اصلی مدیریت شهری خواند و بیان داشت: بدین ترتیب درآمد هر محله توسط شهروندان تامین خواهد شد.

دکتر ثابت قدم با تاکید بر توسعه زیرساخت های شهری اذعان داشت: انتظار ما از این دولت و دیگر دولتها این است تا حامی مدیران در توسعه زیرساخت ها به ویژه ساماندهی فاضلاب شهری و رودخانه های شهر باشند.

قدردانی از شهردار بومی رشت در توزیع عادلانه خدمات در مناطق

نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز با تبریک سال نو و قدردانی از فعالیت های شهردار بومی رشت در توزیع عادلانه خدمات اذعان داشت: منطقه ۵ با داشتن دو سوم زمین بکر و بایر و نیز به لحاظ مساحت بزرگترین منطقه شهری است.

مظفر نیکومنش با تاکید بر ضرورت توسعه در منطقه ۵ یادآور شد: امید است در آینده با انتخاب افرادی شایسته و با حاکم کردن عقلانیت و خرد جمعی شاهد توسعه و شکوفاهی همه جانبه شهر باشیم.

انتظار مردم از مسئولین پاسخگو بهسازی زیست محیطی و احیا رودخانه های زرجوب و گوهر رود است. رسیدگی به نقاط کم برخوردار را از سیاستهای اصلی شهرداری و شورا است.

در ادامه سخنگوی شورا نیز با گرامیداشت سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال اذعان داشت: شهر رشت در حال طی کردن مسیر توسعه است, لذا امیدواریم که این روند در سال ۹۶ شدت بیشتری یابد.

فاطمه شیرزاد رسیدگی به نقاط کم برخوردار را از سیاستهای اصلی شهرداری و شورا دانست و افزود: امید است با انتخاب نمایندگانی شایسته در پارلمان محلی مسیر توسعه به خصوص بحث جمع آوری آبهای سطحی و آسفالت محلات با نگاهی عادلانه ادامه یابد.

وی با اشاره به شرایط جوی مناسب در شش ماهه اول سال تصریح کرد: امید است در شش ماهه پیش رو علاوه بر افزایش افتتاح پروژه های عمرانی شاهد بهره برداری بخش عظیمی از ترمیم روکش  آسفالت معابر در محلات مناطق باشیم.

فاطمه شیرزاد با تاکید بر افتتاح ۲۵ پارک محله ای در سال گذشته خاطرنشان کرد: امید است در سال پیش رو با درایت همه مدیران پاسخگو در راستای بهسازی زیست محیطی و احیا رودخانه های زرجوب و گوهر رود گام های مثمر ثمری برداشته شود.

 یک میلیون متر مکعب معبر در شش ماه اول سال ترمیم و روکش آسفالت خواهد شد

مهندس فرامرز جمشیدپور نیز با تبریک سال نو پروژه فوق را اولین پروژه عمرانی در سال ۹۶ عنوان کرد و اذعان داشت: با توجه به سیاست گذاری شهرداری و شورا در بودجه مصوب در شش ماهه اول سال هر هفته یک پروژه عمرانی افتتاح خواهد.

معاون عمرانی و امور زیربنایی شهرداری رشت با تاکید بر سرعت بخشی موتور توسعه با حضور دکتر ثابت قدم در مسند مدیریت شهری  خاطرنشان کرد: پس از حضور دکتر ثابت قدم در رأس شهرداری رشت طی دو سال گذشته شاهد افتتاح و بهره برداری بیش از ۲۰۰ پارک در سطح شهر و نیز بهسازی ورودی شهر از مسیر جاده تهران و بهسازی آسفالت معابر و سطح وسیعی از پیاده راههای سطح شهر هستیم.

وی افزود: احداث ساختمانهای متعدد شهرداری ازجمله ساختمان اصلی شهرداری که بیش از ۴۰ میلیارد تومان هزینه برداشته از دیگر پروژه های عمرانی است.

 مهندس جمشیدپور در خصوص ویژگی های پروژه جمع آوری آبهای سطحی خیابان ۲۰متری فرجام تصریح کرد: این پروژه هدایت آبهای سطحی از انتهای باهنر تا انتهای جماران و نیز از میدان نیروی دریایی تا میدان امام علی (ع) را در برمی گیرد.

معاون عمرانی و امور زیربنایی شهرداری با اشاره به هزینه کرد یک میلیارد و نیمی برای پروژه هدایت آبهای سطحی  یادآور شد:  از آن جایی که رشت شهر باران است و با توجه به شیب کم این شهر مستعد آبگرفتگی است. لذا از سال ۸۶ ضرورت جمع آوری آبهای سطحی احساس شد.
وی افزود: از  سال ۹۶ تا ابتدای سال ۹۴ مجموعا ۳۲ کیلومتر به ارزش ۱۷ میلیارد تومان عملیات لوله گذاری انجام گرفت, اما در طول یک سال گذشته ۶۰ کیلومتر به ارزش ۱۱۰ میلیارد تومان لوله گذاری انجام گرفت.

مهندس جمشید پور از ترمیم و روکش آسفالت یک میلیون متر مکعب معابر سطح شهر در شش ماه اول سال خبر داد و افزود: در نیمه دوم سال گذشته با وجود بارندگی بیش از ۴ ماه بیش از ۱۶ میلیارد تومان با استفاده از امکانات شرکتهای مختلف عملیات آسفالت انجام شد.

بازگشایی خیابان ۳۵ متری در محله فرجام و باهنر در آینده نزدیک

مهندس عاشری مدیر منطقه ۵ شهرداری رشت نیز با قدردانی از اعتماد و حمایت های دکتر ثابت قدم اذعان داشت: بیشترین نواحی منطقه ۵ در حاشیه شهر ودرمحلات کم برخوردار وجود دارد. و از آنجایی که تمرکز شورا و شهرداری به نقاط کم برخوردار است توجه به این محلات در سرلوحه کار مدیریت منطقه ۵ قرار دارد.

مدیر منطقه ۵ شهری با اشاره به بازگشایی خیابان ۳۵ متری در محله فرجام و شهید باهنر یادآورشد: طی چندماه آینده خیابان دیگری به سمت مسکن مهر باز خواهد شد.

Share