دستور ویژه فرماندار آستارا در خصوص ساماندهی استقرار تریلی‌ها در سطح شهر

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا با ابلاغ دستور ویژه ای به روسای ادارات پایانه مرزی و راه و شهرسازی این شهرستان خواستار ساماندهی استقرار تریلی ها در سطح این شهر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یونس رنجکش افزود: با توجه به پارک غیر قانونی این خودروها در ابتدای ورودی شهر آستارا در کنار جاده ها علاوه بر ایجاد منظر نامناسب، تهدیداتی را نیز در زمینه تصادفات جاده ای به همراه دارد.

وی یادآورشد:ایجاد معضلات زیست محیطی در مقابل مناطق و چشم اندازهای طبیعی و گردشگری آستارا در روبروی دریاچه استیل از جمله دلایلی است که ساماندهی استقرار این وسایل نقلیه سنگین بسیار ضروری است.

وی اضافه کرد:ادارات پایانه مرزی و راه و شهرسازی باتوجه به شرح وظایف سازمانی خود وظیفه دارند با همکاری نیروی انتظامی تا پایان هفته جاری نسبت به ساماندهی این تریلی ها و هدایت آنها به سمت پارکینگ های مشخص شده اقدام نمایند.

وی نصب علائم هشدار دهنده و پارک ممنوع در مسیر تردد کامیونها و تریلی ها در سطح شهرستان و هدایت آنان به سمت پارکینگ را از برنامه ریزی های این دستگاه ها عنوان کرد.

فرماندار آستارا یادآورشد: یکی از جلوه های جلب گردشگر در این شهرستان ایجاد فضا های زیبا و مطمئن برای گردشگران است و در این زمینه همه باید تلاش کنیم تا با هماهنگی دستگاه های اجرایی مختلف شهرستانی این ساماندهی ها درست به سرانجام برسد.

وی عنوان کرد:به دلیل موقعیت ترانزیتی شهرستان آستارا در این شهرستان روزانه خودروهای سبک و سنگین بسیاری ترددمی کنند که ساماندهی و استقرار آنها یکی از ضرورت ها می باشد.

رنجکش افزود: متاسفانه بسیاری از صاحبان این خودروها با پارک کردن آنها در کنار جاده های حوزه شهرستان و تعویض لاستیک و روغن و تعمیرات مختلف جلوه ای نامناسب به زیبایی های شهرستان بخشیده اند که باید اصلاح شود.

Share