بازدید استاندار گیلان از هیات نظارت بر انتخابات

در بررسی صلاحیت‌ها، آبرو و اسرار داوطلبان حفظ شود | مراجع چهارگانه به قانون عمل کنند

نجفی گفت: از مراجع چهارگانه نیز خواسته ام به استعلام ها بر اساس مر قانون و با دیدگاه فراهم کردن زمینه ی مشارکت حداکثری مورد نظر رهبر معظم انقلاب پاسخ دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان عصر چهارشنبه ۱۶ فروردین با رییس و اعضای هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان گیلان دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار دکتر دلخوش ضمن ارایه گزارشی از عملکرد این هیات در خصوص اقدامات انجام شده و برگزاری دوره های توجیهی برای ناظرین هیات های شهرستان ها، به استاندار گیلان، اظهار داشت: از ابتدای شروع کار هیات عالی نظارت استان، بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، اجرای مرّ قانون و استناد به چهار مرجع قانونی، در کل استان، ملاک عمل این هیات بوده است.

وی با تاکید بر تعامل دو طرفه و برادرانه اعضای هیات های نظارت و هیات های اجرایی گفت: ما به عنوان ناظر بر تایید صحت و سلامت این انتخابات، موظفیم به وظایف تعیین شده قانونی، به درستی عمل کنیم. رییس هیات نظارت استان در ادامه بیان داشت: خوشبختانه با اعطای احکام نظارت و بازرسی به افراد از جناح های مختلف، بدون داشتن هیچ گونه حق دخالت در امور اجرایی انتخابات، شرایط بسیار خوبی را تاکنون رقم زده ایم.

در این دیدار استاندار گیلان با بیان اینکه، باید شرایطی را فراهم کنیم تا در نظام مردم سالار دینی کشورمان، رقابتی در انتخابات ایجاد شود که بیست ونهم اردیبهشت شکوه و عظمت ملت ایران در جهان به نمایش گذاشته شود، اظهار کرد: با رعایت اصل قانونمداری باید تلاش کنیم تا فضای موجود برای حضور همه اندیشه ها و جوانان فراهم شود.
دکتر نجفی گفت: انتخاباتی که همه اندیشه ها و سلایق در آن حضور داشته باشند، تشخیص با مردم است و هرکسی که در شوراهای اسلامی با هر تفکری انتخاب شود مورد حمایت است.
وی گفت: از مراجع چهارگانه نیز خواسته ام به استعلام ها بر اساس مر قانون و با دیدگاه فراهم کردن زمینه ی مشارکت حداکثری مورد نظر رهبر معظم انقلاب پاسخ دهند.
استاندار گیلان در پایان سخنان خود از هیات های اجرایی و نظارت خواست، در مورد بررسی صلاحیت ها، آبرو و اسرار داوطلبان در پرونده ها را به خوبی حفظ کرده و به مواردی که اسناد متقن و مشخص ندارد توجه نکنند.

دکتر جمالی عضو هیات عالی نظارت استان نیز با اشاره به اهمیت توجه به آنچه که قانون تعیین کرده است، سلامت انتخابات را وابسته به رعایت عدل، انصاف و حقوق همه افراد اعلام کرد و افزود: انشاء ا… با همکاری مناسب، همدلی و همراهی معنادار، این فرآیند را به اتمام رسانده و کارنامه موفقی را برای تمام نمایندگان این استان و مردم قدرشناس گیلان رقم بزنیم.

همچنین دکتر حسنی، عضو سه نفره هیات عالی نظارت استان در این نشست، با تاکید بر برگزاری انتخاباتی در خور شأن نظام و انقلاب، بیان داشت: به یاری خداوند و با همت و مشارکت همه مسوولین امر و مردم شریف استان گیلان، امیدواریم، این دوره از انتخابات، با کم ترین حاشیه و با بیش ترین استقبال، به ثمر نشیند.

Share