قالیباف در کرمانشاه:

حق نیست بخشی از مردم ایران از رفاه محروم باشند | با بخشنامه نمی‎توان مشکل بیکاری را برطرف کرد

شهردار تهران گفت: امروز با عملکرد ضعیف در عرصه اقتصادی دشمن برای ضربه زدن به کشور در این میدان امیدوار شده است و هستند خانواده هایی که برای حداقل های زندگی در فشارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، محمد باقر قالیباف در یادواره شهدای مدافع حرم و عملیات غرورآفرین بازی دراز عصر امروز در مسجد معتضدی کرمانشاه اظهار داشت: من روحیه مردانگی و سلحشوری را با گوشت و پوست و استخوانم از ۳۵ سال پیش تاکنون در میان مردم این خطه و ایلات و طوایف قهرمان و مرزداران آن لمس کردم.

وی افزود: شاید بسیاری از جوانانی که امروز در این جمع هستند ندانند که بسیاری از پدران سلحشور آن ها چه رشادتهایی را با خون خود ثبت کرده اند شاید قصه های شیر زنانی که مادران و همسران شهیدان شدند برای جوان های نسل امروز که در این جلسه هستند گفته شده باشد کسانی که شاید با دست خالی ولی با سلاح ایمان ایستادگی جاودانه را رقم زدند.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: در وجب به وجب مرزهای این خطه از کرمانشاه و ایلام گرفته تا کردستان با جوانان آن روزهای این سرزمین زندگی کردم و جنگیده ام و رشادت آنها را درک کردم آن روزها من هم یک جوان در سن و سال ۱۸ یا ۱۹ ساله بودم که از کنار مرجع امام رضا علیه السلام برخاسته و به کرمانشاه آمده بودیم.

وی افزود: آن روزها یکی از مراکزی که از طریق آن خاک نظامی دشمن و مواضع نظامی عراق مورد تهاجم قرار می گرفت تا در واقع رزمندگان اسلام از مرزهای میهن اسلامی دفاع کرده باشند همین کرمانشاه بود مردم می‌دیدند که وقتی شیپور جنگ نواخته شد به قول شهید چمران چطور دسته دسته مرد از نامرد جدامی‌شد و مردم این سرزمین از خود رشادت نشان می‌دادند.

سخنران یادواره شهدای مدافع حرم و عملیات غرورآفرین بازی دراز تصریح کرد: هنوز هم همین مردم در موقع نیاز می ایستند و هزینه ایستادگی و رشادت های خود را میدهند آن روزها همه گوش به فرمان امام بودند و ما امروز اینجا گرد هم آمده ایم تا بگوییم امروز هم گوش به فرمان ولی خدا هستیم.

وی با اشاره به عملیات غرورآفرین مرصاد گفت: استان کرمانشاه یک افتخاری دارد که سایر استان های درگیر جنگ صاحب آن نیستند و آن ایستادن مردم این دیار در برابر نفاق و دروغ بود من می دیدم که چطور عشایر و طوایف این منطقه در برابر منافقین تا رسیدن رزمندگان اسلام ایستادند و این رشادت ها برای همیشه در تاریخ باقی خواهد ماند.

شهردار تهران با اشاره به شرایط امروز منطقه خاطرنشان کرد: می‌بینیم که امروز در سراسر منطقه خاورمیانه آتش و خون ریزی و ترور موج می زند حتی در کشورهایی که مدعی امنیت برتر هستند تروریست و نا امنی موج می زند اما در ایران به برکت خون همین شهدای مدافع حرم امنیتی پایدار و مثال زدنی حاکم است.

حق نیست بخشی از مردم ایران از رفاه در زندگی محروم باشند

وی افزود: امروز ملت که رشادت هاکرده و خون داده است این ایستادگی های بی نظیر را رقم زده و فرصت جمهوری اسلامی را به وجود آورده است حق نیست که از دو کارویژه مهم نظام اسلامی یعنی رفاه در زندگی و داشتن زندگی آرام به همراه آرامشی برای عبادت و رقم زدن زندگی سعادتمند اخروی بهره مند نباشند.

قالیباف تصریح کرد: اگر امروز ما نتوانیم این شرایط را فراهم کنیم معنای آن این است که نتوانستیم اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی را محقق کنیم ما یادمان هست که انقلاب، انقلاب مستضعفین و محرومین بوده است بحث این بود که نظام اسلامی اولویت مسائل خود را رسیدگی به محرومان قرار دارد آیا ما موفق به انجام این کار شده ایم باید بگوییم که در این عرصه مخصوصا در عرصه مسائل اقتصادی کارنامه قابل قبول و قابل دفاعی نداریم.

وی افزود: دشمن امروز از ضربه نظامی به ما نا امید شده است اما از فشار در عرصه اقتصادی و اجتماعی نامید نشده بلکه امیدوارانه در حال پیش بردن اهداف خود است و جوانان ما را دچار مشکل می کند در جامعه ای که دیگر نمی شود خانواده ای را دید که در آن یک بیکار نباشد.

شهردار تهران گفت: امروز هستند خانواده  هایی که برای حداقل‌های زندگی خود دچار مشکل هستند و با گرانی و تورم و رکود و بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند و این واقعیتی است که وجود دارد.

قالیباف خاطرنشان کرد: یکی از علت های این موضوع مشکل مدیریتی در کشور ماست و مشکلات ساختاری است که در نظام اداری ماست. ما چرا در دوران دفاع مقدس موفق بودیم چون مردم در صحنه دفاع حضور داشتند به یکی از خیانت های بنی صدر جدا کردن مردم از عرصه دفاع بود و هر روز جبهه را تحویل دشمن می داد.

وی یکی از دلایل موفقیت مدیریت دفاع مقدس را حضور فرماندهان در دل میدان عنوان کرد و گفت: وقتی خواستند جنگ را از پشت میز اداره کنند و فرمانده و رزمنده را از هم جدا کردند به سمت ضعف رفتیم امروز هم مردم را از صحنه های اقتصادی حذف کردیم و فقط ۴ درصد را با رانت و زد و بند مشارکت می دهیم.

قالیباف اظهار داشت: امروز می خواهند از پشت میز و از راه دور و از تهران همه چیز را مدیریت کنند مگر میشود با بخشنامه مشکل بیکاری را برطرف کرد. این سیستم اداره بخشنامه ای و از راه دور همان سیستم مدیریت قجری است که در آن منشی ها بهترین دولتمردان هستند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: مشکلات با یک خط پیگیری دقیق و کار مجدانه قابل حل است امروز در همین مسیری که می آمده ام به یکی از شهرک های صنعتی سرزدم از هرکدام از این دوستان که سوال می کردید می ‌گفتند بانک ها ما را بیچاره کردند، خوب پول بانک ها مال کیست بروید ببینید از این ظرفیت بزرگ و مالی چند درصد مردم دارند استفاده می کنند؟ به روشنی می‌گویم امروز مشکل ما در کشور پول نداشتن نیست امروز کشور ما از نظر منابع انسانی و نیروی فنی هیچ کمبودی ندارد ولی چرا مشکلات اقتصادی ما روز بروز بیشتر می شود که کمتر نمی شود؟

وی ادامه داد: در همین استان کرمانشاه چقدر ظرفیت های کشاورزی ترانزیتی و تولیدی وجود دارد؟ در همین استان کرمانشاه ۲ میلیون هکتار زمین زراعی و باغی و کشاورزی وجود دارد قطب گردشگری است مرز های مهم صادراتی دارد اما می‌بینیم که نه تنها تولیداتش آنگونه که باید صادر نمی‌شود بلکه می‌بینیم گردوی چینی و سیر چینی هم از این مرز وارد می شود.

وی ادامه داد: می‌بینیم که میلیاردها دلار قاچاق وارد کشور می‌شود و صنعت ما را زمین می‌زند اینها در زمان کمی قابل حل شدن است، اما مرد کار می‌خواهد باید از ظرفیت جوان ها استفاده کرد و این ضعف مدیریتی را که می خواهد به سبک سی سال قبل کار کند برطرف کرد.

شهردار تهران افزود: مادر شهرداری تهران با اینکه همواره از طرف دولت ها تحریم بودیم اما من به مردم شهر گفتم اگر شش ماه یکبار در حوزه مدیریت شهری تحول ندیدید بدانید که من مدیر نالایق و بی عرضه هستم.

 مردمی که از شهرستانهای مختلف به تهران سفر می‌کنند باید ببینند که از سفر قبلی شان تا سفر جدید تحول و تغییری در شهر ایجاد شده است، من اعلام می‌کنم که کشور را هم می شود با همین مدیریت اداره کرد.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم گفت: من هفته ای نیست که با افراد نیازمند و با مردمی که به خاطر برخی فشارها به اعتیاد کشیده شدند ارتباط نداشته باشم همه اینا از اقشار توانمندی هستند که بخاطر بی لیاقتی های ما مدیران کرامت و پدریشان زیر سوال رفته است جوان هم حرمت جوانی اش از بین رفته است وقتی می بینند مادرش برای پول دانشگاه آزاد مجبور است کار کند این ننگ مربوط به ما مدیران بی لیاقت است.

قالیباف با اشاره به اینکه برای حل این مشکلات راهکار وجود دارد گفت: من ایمان دارم که این نابسامانی ها در یک دوره چهار ساله می‌تواند در مسیر درست حل شدن قرار بگیرد نمی گویم که همه مشکلات برطرف می‌شود اما همه حس خواهند کرد که کشور درست مدیریت می شود و امید در همه جوانها و خانواده ها دیده خواهد شد.

وی گفت: گمان نکنید که بیکاری فقط در اقشار کم درآمد است اقشار متوسط مان هم آن را حس می کنند. کار فقط برای درآمد نیست کار جوهره انسان است خانواده هایی هستند که از بیکاری فرزندانشان غصه می خورند دستشان به دهنشان می‌رسد اما چون بیکارند دارند افسردگی می گیرند. کار حیات انسانها است. با بیکاری شخصیت فرد را از بین بردیم.

وی گفت: من به عنوان کسی که از دوران نوجوانی در حوزه‌های مدیریتی کار کردم یقین دارم که به فضل الهی و قاعده اراده ای که این ملت دارند می توانیم مشکلات را حل کنیم ولی وقتی وادادگی و تنبلی و پشت میز نشینی هست کاری از پیش نمی‌رود مدیران باید جلوتر از مردم و درست مثل دفاع مقدس باید در میدان باشند.

قالیباف در پایان خاطرنشان کرد: من به این خاطر استان کرمانشاه را برای سفر انتخاب کردم که اولا بحث یادواره شهدا بود و ثانیاً این مردم آنقدر رشادت کرده اند و زحمت کشیده اند که حقشان بیکاری ۲۲ درصدی نباشد ما باید دقت کنیم که بتوانیم آرمانهای انقلاب اسلامی را و آرمان های امام را پیش ببریم.

Share